بی ام و سری 5 مجهز به سیستم رانندگی خودران معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
مطالعه 4 دقیقه
بی‌ام‌و نسخه‌ی مجهز به سیستم رانندگی خودران سری ۵ را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشت.
تبلیغات

بی‌ام‌و علاوه بر معرفی مدل مفهومی I Inside Future که کابین خودروهای آینده را به نمایش می‌گذارد، محصولات جذاب دیگری نیز به CES 2017 آورده است. این شرکت نسخه‌ی مخصوصی از نسل جدید سری 5 را در معرض نمایش گذاشت که به قابلیت‌های خودران متعددی مجهز شده است. این نسخه از سدان لوکس سری ۵ قادر است در بزرگراه‌ها به صورت تمام خودران حرکت کند. قابلیت پارک خودکار و بدون نیاز به دخالت راننده نیز در این خودرو تعبیه شده است.

بی ام و سری 5/ bmw 5 series

بی‌ام‌و هنوز جزئیات کاملی در خصوص نحوه‌ی سیستم‌های به‌کاررفته در این نسخه از سری ۵ را ارائه نکرده است. این شرکت مطرح آلمانی تنها اعلام کرد خودروی خودران جدید آن با کمک سنسور‌های خودرو و نقشه‌های دیجیتالی، اقدام به رانندگی خودران و حفظ آن در مسیر می‌کند. مالکان این نسخه از سری ۵ قادر خواهند بود هنگام حرکت خودرو به صورت خودران، دست خود را از روی غربیلک فرمان بردارند؛ قابلیتی که پیش از این در تسلا نیز وجود داشت، اما با توجه به شکایت‌های متعدد علیه آن، حذف شد و در هر شرایطی راننده باید دست خود را روی غربیلک قرار دهد. 

بی ام و سری 5/ bmw 5 series

سرنشینان این نسخه‌ از بی‌ام‌و سری ۵ حتی قادر خواهند بود هنگام حرکت خودران خودرو، به سایر کارهای خود بپردازند و با استفاده از پلتفرم Open Mobility Cloud مخصوص بی‌ام‌و، اطلاعات کاربردی در خصوص موقعیت مکانی فعلی خود دریافت کنند. این موضوع بدین معنی است که سیستم خودران بی‌ام‌و عملکرد کامل‌تری از نمونه‌ی مشابه خود در تسلا دارد و می‌تواند در برخی شرایط و بدون نیاز به هرگونه توجه راننده، به حرکت خود ادامه دهد. 

بی ام و سری 5/ bmw 5 series

دیگر قابلیت مهم نمونه‌ی جدید سری ۵، امکان پارک خودکار است. این سیستم عملکرد متفاوتی با نمونه‌ی معرفی‌شده توسط فارادی فیوچر دارد. برای پارک خودکار، خودرو باید به سیستم مدیریت فضای پارک منطقه‌ی مورد نظر شما متصل شود و اطلاعات فضاهای خالی موجود را دریافت کند. سپس باید به مکان خاصی بروید و خودرو را ترک کنید تا عملیات پارک خودکار آغاز شود. در این مرحله خودرو به صورت خودکار منطقه‌ی خالی مورد نظر خود را خواهد یافت و پس از پارک شدن به مالک اطلاع‌رسانی می‌کند. مالک نیز می‌تواند با استفاده از نقشه‌های سه بعدی بی‌ام‌و موقعیت خودروی خود را مشاهده کند.

بی ام و سری 5/ bmw 5 series

نسخه‌ی جدید سری ۵، علاوه بر امکانات خودران، به قابلیت‌های دیگری اعم از دستیار صوتی کورتانا مایکروسافت مجهز شده است. این دستیار عملکرد مشابهی با نمونه‌ی موجود در ویندوز ۱۰ دارد و امکان کنترل برخی بخش‌های خودرو را با دستور صوتی، مهیا می‌کند. 

بی ام و سری 5/ bmw 5 series

تعبیه‌ی ژست‌های کنترلی همانند نمونه‌ی به‌کاررفته در سری ۷، باز کردن خودکار آفتاب‌گیر در شرایط نیاز از دیگر قابلیت‌های افزوده‌ی نسخه‌ی جدید سری ۵ هستند. بی‌ام‌و هنوز جزئیاتی در خصوص فروش خودروی جدید اعلام نکرده است. اما امیدواریم این شرکت مطرح آلمانی نیز هرچه زودتر وارد رقابت خودروهای خودران شود تا شاهد پیشرفت شگرفی در این بخش از صنعت خودروسازی باشیم.

بی ام و سری 5/ bmw 5 series
بی ام و سری 5/ bmw 5 series
بی ام و سری 5/ bmw 5 series
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات