کروم‌بوک جدید سامسونگ، پاسخ گوگل به آیپد پرو و سرفیس‌‌ پرو

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ کروم بوک جدید خود را با قلم استایلوس و نمایشگر لمسی و همچنین امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ در CES 2017 از دو کروم‌بوک جدید با نام‌های Chromebook Plus و Chromebook Pro رونمایی کرد. کروم‌بوک‌های جدید قرار است امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را داشته باشد. گوگل پیش‌تر در کنفرانس توسعه دهندگان خود وعده‌ی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در سیستم‌عامل Chrome OS را به کاربران داده بود. کروم‌بوک سامسونگ همچنین دارای قلم استایلوس برای یادداشت‌برداری یا طراحی است. کروم‌بوک پلاس از ماه آینده و با قیمت ۴۴۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. نسخه‌ی پرو نیز قرار است با پردازنده‌ی قوی‌تر و قیمت بالاتری عرضه شود. 

گوگل و سامسونگ روی ساخت این کروم‌بوک‌ها همکاری کرده‌اند. از جمله مشخصات فنی آن‌ها می‌توان به نمایشگر  ۱۲.۳ اینچی از نوع LED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، دو درگاه USB نوع C، درگاه حافظه‌ی میکرو اس‌دی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد.

بدنه‌ی کروم‌بوک‌های سامسونگ از جنس فلز ساخته شده و وزن آن‌ها ۱.۱ کیلوگرم است. طراحی لولای این کروم‌بوک به شکلی است که حول محور خود تا زاویه‌ی ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بین حالت تبلت و لپ‌تاپ سوئیچ کند. به این ترتیب کروم‌بوک سامسونگ شباهت زیادی به لپ‌تاپ‌های هیبریدی ویندوزی دارد. 

تنها تفاوت بین نسخه‌های Pro و Plus در پردازنده و قیمت آن‌ها است. نسخه‌ی پلاس از پردازنده‌ی مبتنی بر معماری آرم بهره می‌برد، اما نسخه‌ی Pro پردازنده‌ی اینتل Core M3 دارد. طول عمر باتری هر دو دستگاه بیش از ۸ ساعت اعلام شده است. 

کروم بوک قلم دیجیتال سامسونگ

آنچه کروم‌بوک سامسونگ را از رقبا مجزا می‌کند، پشتیبانی از قلم استایلوس است که از آن می‌توان برای یادداشت‌برداری، تهیه اسکرین شات از صفحه یا هایلایت کردن بخشی از متن استفاده کرد. اگر یادداشت‌برداری با قلم را در Google Keep انجام‌ دهید، اطلاعات نوشته شده بصورت خودکار روی فضای ابری آپلود می‌شوند. گوگل قادر به تشخیص دست‌نوشته‌های شما است و می‌توانید بین آن‌ها جستجو کنید. گوگل اعلام کرده که از سرویس ابری خاصی برای بهبود تجربه‌ی نوشتن با قلم در این کرو‌م‌بوک بهره برده است. در این فناوری سیستم پیش‌بینی می‌کند که شما برای نوشتن کارکتر بعدی، قلم را به کجا حرکت خواهید داد و به این ترتیب زمان پاسخ‌دهی قلم را بالا می‌برد تا تجربه‌ی مشابه یادداشت برداری با قلم و کاغذ را در کروم‌بوک جدید سامسونگ داشته باشید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات