اکسون موبیل اسپانسر جدید تیم فرمول یک ردبول خواهد بود

جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Exxon Mobil اسپانسر و تأمین‌کننده‌ی پیشین سوخت و روغن تیم مک‌لارن، فصل آینده به حمایت از تیم ردبول خواهد پرداخت.
تبلیغات

طی قرارداد تنظیم‌شده بین شرکت ExxonMobil و ردبول، این شرکت مطرح نفتی از طریق برندهای Mobil 1 و Esso (برند‌های سوخت و روغن موتور اکسون موبیل) خود به اسپانسر و شریک رسمی تیم ردبول جهت تأمین سوخت، ضد یخ و روغن پیشرانه مسابقات فرمول یک تبدیل می‌شود. پیش از این ردبول با شرکت توتال در این بخش همکاری می‌کرد.

به گزارش Autosport، مک‌لارن شرکت ExxonMobil را که سابقه‌ی همکاری ۲۱ ساله را با آن در مسابقات فرمول یک دارد، با شرکت مطرح نفت و گاز بریتانیایی British Petroleum جایگزین کرده و سال آینده از برند Castrol در خودروهای خود بهره می‌برد. با توجه به تصمیم دیرهنگام تغییر تامین‌کننده‌ی روغن موتور تیم‌های مک‌لارن و ردبول، توسعه‌ی پیشرانه‌ی برای خودروهای ۲۰۱۷ این تیم‌ها که توسط هوندا و رنو انجام می‌شود، چالشی بزرگ خواهد بود.

پیش از این نیز ردبول موفق به جذب نظر و انعقاد قرارداد با شرکت ساعت‌سازی لوکس Tag Heuer شده بود که پیش‌تر اسپانسر تیم مک‌لارن در مسابقات فرمول یک بود. بدین ترتیب با همکاری اکسون موبیل و ردبول، این تیم مطرح فرمول یک برای دومین بار اقدام به جذب اسپانسرهای مک‌لارن کرده است.

کریستین هورنر، مدیر تیم فرمول یک ردبول می‌گوید:

Mobil 1 و ردبول دو برند جهانی هستند که اشتیاق زیادی برای عملکرد بالا و نوآوری دارند. Mobil 1 بیش از ۳۰ سال یک برند نمادین در فرمول یک بوده است و مشارکت جدید ما فرصتی یکتا جهت استفاده‌ی بهینه از خبرگی جهانی ExxonMobil را فراهم می‌کند. علاوه بر خوش‌آمد گویی به ExxonMobil برای ورود به تیم باثبات ردبول، می‌خواهم از تیم فنی Total که سهم باارزشی در موفقیت ما در فرمول یک را در طی مدت‌زمان همکاری‌مان ایفا کردند، تشکر و قدردانی کنم.

ExxonMobil به مدت ۳۸ سال در مسابقات فرمول یک حضور داشته و خودروهای تحت حمایت وی بیش از ۱۰۰ پیروزی بدست آورده. ۶ قهرمانی انفرادی و ۵ عنوان قهرمانی تیمی جهان از دیگر افتخارات اکسون موبیل در تاریخ مسابقات فرمول یک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات