شرکت نکست‌ بیت توسط کمپامی ریزر خریداری شد

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ریزر (Razer) اعلام کرد که شرکت نکست‌بیت (Nexitbit) را خریداری کرده است.
تبلیغات

ریزر شرکتی است که با تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود، در بین افراد شناخته شده است. این کمپانی در طی رویدادی مطبوعاتی اعلام کرد بخش عمده‌ی کمپانی نکست‌بیت را خریداری کرده است. بدین ترتیب مدیران و کارکنان نکست‌بیت از این پس زیرمجموعه‌ای از ریزر خواهند بود. اما در مورد جزئیات مالی این خرید هنوز هیچ خبری منتشر نشده است. لازم به ذکر است که این خرید در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ (۸ بهمن ۹۵) انجام شده است.

بنا به آنچه در کنفرانس مطبوعاتی مورد اشاره اعلام شده، نکست‌بیت در واقع حاصل گرد آمدن چند تن از اعضای تیم اندروید گوگل و یکی از طراحان ارشد اچ‌تی‌سی است که تا به امروز یک شرکت کاملا مستقل بوده و تمامی فعالیت‌های تجاری‌اش را نیز تحت مدیریت خود انجام می‌داده است. تام ماس مدیرعامل نکست‌بیت، در مصاحبه‌ای که در مورد این خرید با وی انجام شد، گفت شرکت متبوعش با این قرارداد منابع بیشتری در اختیار خواهد داشت. کارمندان نکست‌بیت همچنان در محل استقرار کنونی خود در سانفرانسیسکو فعالیت خواهند داشت و فعلا با تیم ریزر یکی نمی‌شوند.

ماس در مورد محصولات جدید این شرکت هیچ توضیحی نداد. وی اعلام کرد نکست‌بیت همچنان بر هدف خود یعنی از بین بردن محدودیت موبایل‌ها، متمرکز خواهد بود. احتمال اینکه به‌زودی شاهد سخت‌افزار و نرم‌افزارهای جدیدی از جانب این کمپانی باشیم وجود دارد؛ ولی ماس تا به این لحظه هیچ جزئیاتی در مورد برنامه‌های آینده‌ی نکست‌بیت بیان نکرده است.

نکست‌بیت تا به امروز یک گوشی‌ هوشمند معرفی کرده است. این محصول Robin نام دارد و حدودا یک سال قبل معرفی شد. بد نیست اشاره کنیم این شرکت سرمایه‌ی لازم برای ساخت اولین محصول خود را با استفاده از یک وب‌سایت مشارکت‌های مالی مردمی به نام کیک‌استارترز به دست آورد. گوشی‌ هوشمند Robin با این شعار تولید شد که کاربر هیچ‌گاه کمبود فضای ذخیره‌سازی داخلی را احساس نکند. اما باید گفت این محصول نتوانست آنطور که باید در بین کاربران جایگاه قابل قبولی به دست آورد. ماس گفته است نکست‌بیت پس از خریداری شدن توسط ریزر همچنان تا شش ماه گارانتی برای سخت‌افزارهای خود در نظر گرفته است. انتظار می‌رود اندروید ۷.۰ نوقا در سه‌ماهه‌ی جاری برای گوشی‌ هوشمند Robin منتشر شود. نکست‌بیت وعده داده است که مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی این آپدیت، تمرکز این شرکت بر اعمال بهبودهایی در عملکرد باتری گوشی یادشده خواهد بود.

باید گفت این اولین خرید ریزر نیست؛ چراکه این کمپانی سال گذشته قرارداد مشابه‌ دیگری بسته بود و کمپانی THX توسط این شرکت خریداری شد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده چه اتفاق‌هایی برای نکست‌بیت رخ خواهد داد. البته به نظر اکثر کارشناسان، این کمپانی با رفتن به زیر پرچم ریزر، شرایط خوبی تجربه خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات