اپل در پاییز 2016 دوباره رشد فروش آیفون را تجربه کرده است

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انتظار می‌رود اپل با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ برای اولین بار طی چند فصل اخیر از رشد فروش آیفون‌ خبر دهد.
تبلیغات

اپل گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ را بامداد چهارشنبه، ۱۳ بهمن ماه طی مراسمی ارائه خواهد کرد که انتظار می‌رود با رشد فروش آیفون‌های این کمپانی همراه شود. کوپرتینویی‌ها در ماه اکتبر هم‌زمان با انتشار گزارش مربوط به تابستان سال ۲۰۱۶، پیش‌بینی کرده بودند که در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۷ درآمدی ۷۶ تا ۷۸ میلیارد دلاری کسب خواهند کرد که در مقایسه با پاییز ۲۰۱۵ با درآمد ۷۵.۹ میلیارد دلار، نشان از افزایش دارد.

در صورتی که اپل دوباره بتواند رشد فروش تجربه کند، در بین محصولات سخت‌افزاری، آیفون بزرگ‌ترین نقش را بازی خواهد کرد. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که این کمپانی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۸ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار کرده است که شامل هفته‌های خرید منتهی به سال جدید نیز می‌شود. در صورتی که اپل آمار فروش ۷۸ میلیون دستگاهی به ثبت برساند، این کمپانی شاهد رشد ۴ درصدی فروش آیفون‌ خواهد بود.

هرچند سرویس‌های اپل در مقایسه با درآمدی که فروش آیفون عاید اپل می‌کند، ناچیز است؛ اما در فصول اخیر شاهد رشد چشمگیر سرویس‌های اپل بوده‌ایم. درآمد حاصل از سرویس‌های اپل قریب به ۱۳ درصد از درآمد فروش آیفون را شامل می‌شود. آخرین آمارها نشان از این دارند که درآمد‌ اپل از سرویس‌هایش در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

جینی مانستر از Loup Ventures در مورد رشد اپ استور چنین اظهار نظر کرده است:

انتشار اعداد و ارقام مربوط به اپ استور در سال ۲۰۱۶ و مخصوصا سال نوی میلادی نشان از این دارد که چگونه اپل با سرعتی بالا در حال تبدیل شدن به یک کمپانی با محوریت سرویس‌ است.

البته در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، فاکتورهای دیگری در عملکرد مالی اپل وجود دارند که باید به آن‌ها نیز اشاره کرد. از جمله‌ی این فاکتورها می‌توان تثبیت بازار آیپدهای اپل در کنار رشد بازار در حال بلوغ اپل واچ اشاره کرد.

موسسه‌ی تحقیقاتی Above Avalon برآورد کرده که اپل در پاییز ۲۰۱۶ بیش از ۱۵.۵ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از کاهش ۴ درصدی دارد. همچنین باید به فروش ۵.۴ میلیون دستگاه اپل واچ اشاره کرد. اپل تا به امروز جزئیات فروش ساعت هوشمند خود را ارائه نکرده است، از این‌رو نمی‌توان در مورد صحت برآوردهای تحلیل‌گران اظهار نظر کرد.

همچنین باید به فروش مک‌های اپل نیز اشاره کرد که در گزارش Above Avalon، بیش از ۵ میلیون دستگاه اعلام شده است.

فعالیت‌های اپل تا حدودی به مسائل دیگری نیز وابسته است که به‌نوعی، سؤالاتی در اذهان علاقه‌مندان این کمپانی ایجاد کرده است. از این جمله باید به روابط اپل با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد. همچنین بازار چین را باید یک چالش بزرگ برای کوپرتینویی‌ها خواند، چراکه برای اولین بار در پنج سال اخیر، آیفون جایگاه پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در بازار دومین اقتصاد بزرگ دنیا را از دست داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات