سینپتیکس از سنسور چندکاره با قابلیت شناسایی اثر انگشت و تشخیص چهره رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری CES 2017 سینپتیکس از سنسور چندکاره‌ی خود برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها رونمایی کرد.
تبلیغات

سینپتیکس از سنسور جدیدی رونمایی کرد که قادر است علاوه بر تشخیص اثر انگشت کاربر، چهره کاربر را نیز تشخیص دهد. این سنسور به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از یک موتور بیومتریک چندکاره، قادر است علاوه بر اثر انگشت سایر فاکتور‌های بیومتریک را نیز در شناسایی چهره کاربر به کار گیرد. سینپتیکس برای توسعه‌ی این سنسور با کمپانی LeyLemon که در زمینه‌ی توسعه‌ی سیستم‌های شناسایی چهره فعالیت می‌کند، همکاری کرده است.

با استفاده از سیستم جدیدی که سینپتیکس رونمایی کرده است، می‌توان امنیت بیشتری در تراکنش‌های مالی و همچنین باز کردن قفل سایر اطلاعات حساس به کار گرفت.

موتور چندکاره‌ی سنسور جدید سینپتیکس با ثبت امتیازات از چند منبع شناسایی بیومتریک، تصمیم نهایی را در مورد شناسایی کاربر می‌گیرد. به‌کارگیری این سیستم به‌صورت خودکار امنیت را افزایش می‌دهد، چراکه باید سنسور مورد نظر حداقل‌های مورد نیاز از نظر اثر انگشت و تشخیص چهره را به دست آورد و سپس هویت کاربر را تأیید کند.

موتور چندکاره‌ی به‌کاررفته در سنسور جدید سینپتیکس قادر است با استفاده از هوش مصنوعی بین اثر انگشت مصنوعی و حقیقی تفکیک قائل شود و در نتیجه از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کند. در مورد تشخیص چهره، این سنسور حرکات سر در کنار چشمک زدن کاربر را نیز کنترل می‌کند تا تشخیص خود را در بهترین حالت ممکن انجام دهد و از تقلب پیشگیری کند.به گفته  آنتونی جیولی، قائم‌مقام سینتیکس، در سنسور جدید تنها دو فاکتور بیومتریک مورد استفاده قرار گرفته است، اما در آینده فاکتورهای بیومتریک بیشتری برای شناسایی بهتر و تشخیص هویت کاربران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سینپتیکس اخیرا از سنسور اثر انگشت جدیدی نیز رونمایی کرده است که امکان تشخیص اثر انگشت را زیر شیشه فراهم می‌کند. این سنسور امکان قرار گرفتن زیر شیشه‌ی نمایشگر را فراهم می‌آورد و در نتیجه حذف کلید در جلوی گوشی برای قرار گرفتن سنسور را امکان‌پذیر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات