عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تدوین قانون برای جلوگیری از دانلود رایگان موسیقی

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
عضو‌ هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از قانونی برای جلوگیری از پخش و دانلود رایگان موسیقی در اینترنت و صداوسیما خبر داد.
تبلیغات

عضو‌ هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نارضایتی اهالی موسیقی از صداوسیما، مخابرات و اینترنت به دلیل پخش رایگان آثار هنرمندان و دانلود رایگان موسیقی بدون پرداخت حقوق مؤلفین خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر، عضو‌ هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد دیدار با مدیرکل دفتر موسیقی و دبیر جشنواره موسیقی فجر گفت: «مشکل اصلی اهالی موسیقی با صداوسیما و مخابرات است، به دلیل اینکه کپی‌رایت موسیقی و حق مؤلف را زیر سوال می‌برند. اغلب صدا و سیما بدون رعایت حقوق مؤلف از موسیقی‌ها استفاده می‌کند. به خصوص مخابرات که با استفاده از آهنگ‌های پیشواز باعث اجحاف در حقوق موسیقی‌دان‌ها و خواننده‌ها می‌شود. البته دانلود رایگان موسیقی نیز باعث ضایع شدن حقوق اهالی موسیقی می‌شود.»

ذوالقدر در مورد تدوین قانون برای جلوگیری از دانلود رایگان موسیقی توضیح داد: «در این جلسه درخواستی برای تدوین قانون مشخصی جهت جلوگیری از هرج و مرج در حوزه موسیقی مطرح شد تا هم جلوی تضییع حقوق اهالی موسیقی و هم دانلود رایگان موسیقی گرفته شود. کمیسیون فرهنگی نیز در همین رابطه قول همکاری داد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات