دهمین شرکت بزرگ دنیا با رنو به مسابقات فرمول یک باز می‌گردد

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بریتیش پترولیوم، غول نفتی بریتانیایی، قصد بازگشت به مسابقات فرمول یک با تیم رنو دارد. رنو که به همکاری خود با توتال پایان داده است، این خبر را تائید می‌کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگرچه تبلیغات دخانیات نیز به‌مانند تبلیغات نوشیدنی‌های الکلی از سری مسابقات فرمول یک کنار گذاشته شده است؛ اما شرکت‌های نفتی همچنان به خاطر مسئله‌ی درآمدزایی از جذابیت برخوردار هستند.

حالا این خبر تائید شده است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا پس از ۲۰ سال غیبت، مجدداً قصد بازگشت به عرصه‌ی ورزش دارد.

شرکت بریتیش پترولیوم (BP) یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان است و در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا قرار دارد. این کنسرسیوم انرژی بریتانیایی قصد دارد در کنار کاسترول، یک همکاری جدید با رنو آغاز کند.

رنو برای مدت زیادی با شرکت توتال همکاری می‌کرد، اما به نظر می‌رسد این غول نفتی فرانسوی قصد دارد از دنیای ورزش کناره‌گیری کند. شایعاتی مبنی بر همکاری BP با مک‌لارن نیز به گوش می‌رسد. مک‌لارن اخیراً در رقابت با ردبول، شریک قدیمی خود یعنی اکسون‌ موبیل را از دست داده است. برای اطلاع بیشتر به مطلب اکسون موبیل اسپانسر جدید تیم فرمول یک ردبول خواهد بود مراجعه کنید.

شرکت رنو و کاسترول در دهه‌ی ۹۰ میلادی وظیفه‌ی تأمین موتور و روغن تیم ویلیامز را بر عهده داشتند. این تیم با دو راننده‌ی خود یعنی دیمون هیل و ژاک ویلنوو در فصول ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ موفق به کسب تمامی عناوین برتر جهانی در مسابقات فرمول یک شد.

درحالی‌که رنو، ردبول و مک‌لارن شرکای خود در بخش تأمین سوخت و روغن را تغییر می‌دهند، فراری قصد پایان همکاری با شرکت شل ندارد. به نظر می‌رسد مرسدس نیز همکاری بلندمدت خود با پتروناس را ادامه دهد. در همین حال، بسیاری از تیم‌های دیگر با شرکت‌های سازنده‌ی موتورهای خود همکاری دارند و سوخت و روغن خود را نیز از آن‌ها دریافت می‌کنند. در ادامه تصاویر بیشتری از تیم‌های حاضر و برندهای پشتیبان آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات