اچ تی سی: گوشی های مجهز به اسنپدراگون 835 در MWC عرضه نخواهند شد

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اچ‌تی‌سی اعلام کرده که در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ نخواهیم بود.
تبلیغات

جدیدترین چیپ‌ست پردازشی کوالکام، اسنپدراگون ۸۳۵ است و طبیعا بسیاری از افراد انتظار دارند که در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال (MWC 2017)، گوشی‌های هوشمند جدید با این پردازنده معرفی شوند. همانطور که احتمالا می‌دانید، MWC امسال در اواخر ماه فوریه برگزار خواهد شد. ممکن است شرایط امسال نسبت به سال‌های گذشته کمی متفاوت باشد؛ زیرا اچ‌تی‌سی اعلام کرده که در MWC 2017 هیچ گوشی‌هوشمند جدیدی با اسنپدراگون ۸۳۵ عرضه نخواهد شد.

باید اشاره کنیم که آنچه اچ‌تی‌سی اعلام کرده در حال حاضر چندان مشخص نیست و احتمال این وجود دارد که در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، گوشی‌های هوشمند جدیدی با پردازنده‌ی مورد بحث معرفی شوند؛ ولی عرضه‌ی این نوع محصولات به بازار مدتی بعد از معرفی آن‌ها انجام شود. بر اساس برخی از شایعاتی که در این مورد منتشر شده‌اند، گفته می‌شود که فقط چند گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ در MWC معرفی خواهند شد که زمان عرضه‌ی آن‌ها نیز چندین ماه بعد از معرفی است.

این گزارش از جانب tbreak منتشر شده و در آن سخنانی از چیالین چانگ، رئیس بخش گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی نقل شده است. در ادامه بخشی از گفته‌های چانگ را با هم می‌خوانیم:

گوشی‌های هوشمند پرچمداری که از جدیدترین پردازنده‌ها بهره می‌برند، چندین ماه دیگر معرفی خواهند شد و در واقع زمان معرفی این نوع گوشی‌ها بعد از MWC امسال است. مطمئنا  این شرایط نه تنها برای شرکت ما، بلکه برای تمامی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به همین منوال است.

به عبارت دیگر شاید MWC 2017 میزبان برخی از گوشی‌های هوشمند پرچمداری که انتظار می‌رفت در کنگره رونمایی شوند، نباشد. این موضوع کمی ناامیدکننده است.

اما علت عدم حضور این گوشی‌ها چیست؟ گزارش‌ها حاکی از این است که سامسونگ مسئول این امر است. از آن جا که سامسونگ شریک تولید این پردازنده است، از تمامی موجودی اولیه آن برای گوشی گلکسی اس 8 استفاده کرده است. براساس شایعات، این گوشی تا ماه آوریل عرضه نخواهد شد. بنابراین واضح است که شرکت‌های دیگر، از جمله اچ‌تی‌سی پرچم‌دارهای جدید خود با این پردازنده را تا تابستان عرضه نخواهند کرد.

آقای چانگ برای تایید گفته‌های خود به چند مسئله‌ی جالب دیگر اشاره کرده است. به عنوان مثال وی می‌گوید که گوشی‌هوشمند پیکسل فقط یکی از جنبه‌های همکاری اچ‌تی‌سی و گوگل محسوب می‌شود و انتظار می‌رود در آینده باز هم شاهد همکاری این دو کمپانی باشیم. افزون بر این، آقای چانگ در مورد باتری بکار گرفته شده در گوشی‌هوشمند یو الترا که ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد صحبت‌هایی کرده است. وی اعلام کرده که باتری این محصول با توجه به استاندارهای امروزی کمی کوچک به نظر می‌رسد. چانگ گفته که اچ‌تی‌سی نمی‌خواهد که باتری، باعث ایجاد تغییراتی در طراحی گوشی‌‌های ساخت این شرکت شود. در نهایت وی اعلام کرده که شرکت متبوعش به این زودی‌ها قصد معرفی ساعت‌هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید پوشیدنی را ندارد.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم سرانجام در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال چه پیش خواهد آمد. امیدواریم MWC امسال همانند سال‌های گذشته اخبار جذابی را به دنبال داشته باشد. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات