مدیا تک گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016 را منتشر کرد؛ روزهای بد تایوانی ها

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که نشان از روزهای بد برای کمپانی تایوانی با درآمد ۲.۱ میلیارد دلاری دارد.
تبلیغات

مدیاتک گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که نشان از کسب درآمد ۲.۱ میلیارد دلاری برای این کمپانی دارد و در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۲.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود کاهش درآمد مدیاتک در مقایسه با تابستان ۲۰۱۶، درآمد این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن بیش از ۱۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. سود عملیاتی مدیاتک نیز چنین وضعیتی دارد و ۱۲۶.۳ میلیون دلار ثبت شده است. سود عملیاتی مدیاتک در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم بیش از ۴۷.۸ درصد کاهش پیدا کرده، حال آنکه کاهش این فاکتور مالی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ حدود ۶.۲ درصد است. در مورد سال ۲۰۱۶ نیز سود عملیاتی مدیاتک برای کل سال در مقایسه با سال ۲۰۱۵ بیش از ۶.۷ درصد کاهش داشته و به ۷۳۲.۸ میلیون دلار رسیده است.

مهم‌تر از کاهش درآمد و سود عملیاتی مدیاتک در سال ۲۰۱۶ ، کاهش ملموس حاشیه‌ی سود این کمپانی در طول سال ۲۰۱۶ است. حاشیه‌ی سود مدیاتک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ با کاهشی ۰.۷ درصدی به ۳۴.۶ درصد رسیده است. در مجموع سال ۲۰۱۶، مدیاتک حاشیه‌‌ی سود ۳۵.۶ درصدی به ثبت رسانده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی نشان از کاهش ۷.۶ درصدی دارد. مدیاتک پیش‌بینی کرده است که تقاضا برای تراشه‌هایش در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ همچنان رو به کاهش باشد. مدیاتک انتظار دارد برای ۹ ماه بعدی سال ۲۰۱۷، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بین ۴ تا ۶ درصد افزایش پیدا کند که می‌تواند به افزایش تقاضا برای محصولات مدیاتک کمک کند. این افزایش بیشتر در بازار‌هایی نظیر چین و هندوستان اتفاق خواهد افتاد.

با توجه به تقویت مواضع کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، کوالکام و هواوی در مورد تولید تراشه‌های پردازشی، جای تعجبی ندارد که مدیاتک تجربه‌ی سخت‌تری در فروش محصولاتش داشته باشد. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش‌اند تا با کاهش قیمت ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند خود، در بازار اشباع‌شده فروش بهتری تجربه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات