اچ تی سی گوشی مجهز به اسنپدراگون 835 عرضه خواهد کرد

جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر بخش تلفن هوشمند اچ‌تی‌سی در مصاحبه‌ای که به‌تازگی داشت، گفته است کمپانی تایوانی در سال ۲۰۱۷ پرچم‌داری مبتنی بر اسنپدراگون 835 روانه بازار خواهد کرد.
تبلیغات

مدتی می‌شود که اچ‌تی‌سی از پرچم‌دار جدید خود به نام یو اولترا رونمایی کرده است. این تلفن هوشمند از مشخصات بالارده‌ای بهره می‌برد و مجهز به نمایشگر 2K، نمایشگر ثانویه و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در جلو است. با وجود اینکه اچ‌تی‌سی یو اولترا دارای مشخصات قدرتمندی است؛ اما وجود تراشه اسنپدراگون 821 در این تلفن هوشمند باعث می‌شود طرفداران کمپانی تایوانی نسبت به رقابت اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۷ با کمپانی‌های رقیب نگران شوند.

تراشه اسنپدراگون 821 قدرت بالایی دارد؛ اما تراشه‌ای است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و از طرفی قرار است در پرچم‌دارهای جدید کمپانی‌های مطرح در عرصه تولید تلفن‌های هوشمند از تراشه اسنپدراگون 835 استفاده شود.

مدیر بخش تلفن‌های هوشمند اچ‌تی‌سی، چیالین چنگ، در مصاحبه‌ای گفته است کمپانی از نگرانی طرفداران مطلع بوده و قصد دارد در سال ۲۰۱۷ گوشی هوشمند دیگری عرضه کند که از آخرین و قدرتمندترین تراشه بازار بهره می‌برد.

چیالین چنگ در پاسخ به این سؤال که آیا یو اولترا تنها پرچم‌دار اچ‌تی‌سی در سال ۲۰۱۷ است، می‌گوید:

هر زمان که پردازنده قدرتمند جدیدی معرفی شود، ما همیشه در صف جلو قرار داریم تا محصولی مبتنی بر آن تراشه عرضه کنیم. بعضی‌ها زمان‌بندی معرفی محصولات ما را زیر سؤال می‌برند؛ اما باید بدانید که زمان‌بندی رونمایی از محصول جدید از ۹ ماه قبل مشخص شده است. اسنپدراگون 821 بهترین تراشه موجود در بازار است و وقتی تراشه جدید کوالکام به بازار عرضه شد، اچ‌تی‌سی از اولین کمپانی‌هایی خواهد بود که محصولی مبتنی بر این تراشه روانه بازار خواهد کرد.

با در نظر گرفتن گفته‌های مدیر بخش تلفن‌های هوشمند اچ‌تی‌سی، می‌توان نتیجه گرفت ساخت اچ‌تی‌سی یو اولترا برای مدت زیادی در جریان بوده و تصمیم گرفته شده است که تا قبل از ورود تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام، روانه بازار شود. چیالین در مصاحبه‌اش ادامه داده است:

وقتی به گذشته نگاه کنیم، مشخص می‌شود چرا اچ‌تی‌سی این تلفن هوشمند را معرفی کرده است. ما می‌خواهیم چند ماهی را قبل از معرفی جدیدترین تراشه کوالکام با یک تلفن هوشمند جدید که از قدرت بالایی نیز بهره می‌برد، سپری کنیم. البته معرفی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی که از جدیدترین تراشه کوالکام بهره ببرد، در نمایشگاه MWC امسال رخ نخواهد داد. من می‌توانم به شما تضمین بدهم زمانی که تراشه جدید به بازار عرضه شد، اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدیدی معرفی خواهد کرد.

با وجود اینکه چنگ به نام اسنپدراگون 835 اشاره‌ای نکرده است؛ با در نظر گرفتن شواهد می‌توان مطمئن شد که منظور وی از تراشه جدید، اسنپدراگون 835 است؛ تراشه‌ای که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ شاهد استفاده از آن در پرچم‌داران جدید کمپانی‌های مطرح باشیم.

باید در نظر داشت که رونمایی از پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد و هنوز برای رخ دادن آن زود است. در هر صورت می‌شود گفت که به نظر می‌رسد اولین محصولی که با تراشه اسنپدراگون 835 روانه بازار شود گلکسی اس 8 سامسونگ خواهد بود. با این حساب پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی تا قبل از معرفی محصول جدید سامسونگ رونمایی نخواهد شد و فاصله زمانی بین ماه‌های می و ژوئن را می‌توان زمانی دانست که اچ‌تی‌سی ممکن است از پرچم‌دارش رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات