آیفون 8 احتمالا از تکنولوژی شارژ بی سیم اختصاصی اپل بهره می‌برد

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت‌های جدید اپل نشان از آن دارند که آیفون 8 به جای استفاده از استانداردهای متداول شارژ بی‌سیم، از فناوری اختصاصی اپل استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

طی یک سال گذشته شایعات زیادی مبنی بر استفاده‌ی اپل از فناوری شارژ بی‌سیم در آیفون 8 به گوش می‌رسید. بیشتر این شایعات از عقد قرارداد اپل با یک شرکت توسعه‌دهنده‌ی فناوری «شارژ بی‌سیم از طریق امواج رادیویی» با نام انرجوس (Energous) خبر می‌دادند.

اظهارات استیو ریزون، مدیر عامل شرکت انرجوس، مبنی بر «بستن قرارداد با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت لوازم الکترونیکی در دنیا» عده‌ی زیادی را به این باور رسانده بود که شرکت مذکور به‌احتمال زیاد اپل است؛ اما بررسی تعدادی از پتنت‌های اپل توسط موسسه‌ی تحقیقاتی کاپرفیلد نشان می‌دهند که اپل هیچ‌گونه برنامه‌ای برای استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم توسط امواج رادیویی در محصولاتش ندارد.

شارژ بی سیم آیفون

پتنت‌های منتشرشده‌ی اپل که مربوط به سال ۲۰۱۳ می‌شوند و تعداد آن‌ها به بیش از ۱۰ عدد می‌رسد، به‌خوبی نشان می‌دهند که اپل در حال توسعه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم اختصاصی خودش است. بر خلاف تکنولوژی انرجوس با نام WattUp که از امواج رادیویی برای انتقال انرژی استفاده می‌کند، تکنیک شارژ بی‌سیم اپل مانند بسیاری از روش‌های متداول موجود فعلی بر مبنای «شارژ القایی» است.

پتنت‌های منتشرشده به‌تنهایی چیز زیادی از جزئیات برنامه‌ی اپل برای توسعه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم مشخص نمی‌کنند؛ اما آنچه مسلم است، عدم استفاده‌ی این شرکت از امواج رادیویی خواهد بود. در یکی دیگر از پتنت‌های این شرکت که در سال ۲۰۱۱ تکمیل شده است، اپل شارژ بی‌سیم بر مبنای امواج رادیویی را «بسیار غیر بهینه» و «غیر عملی» توصیف کرده است.

بنا به اعلام مؤسسه‌ی تحقیقاتی کاپرفیلد، همکاری اپل با شرکت نیمه‌هادی Lite-On گواه دیگری بر استفاده‌ی اپل از فناوری شارژ القایی در محصولات آینده‌ی ساخت این شرکت است. همچنین شایعات مبنی بر استفاده از شیشه در طراحی آیفون جدید نیز احتمال استفاده‌ی اپل از شارژ القایی را قوت می‌بخشد.

بسیاری از پتنت‌های شارژ بی‌سیم القایی اپل نشان‌دهنده‌ی پیشرفت اپل در این تکنولوژی طی سال‌های اخیر است؛ پتنت‌هایی که در آن‌ها از اشیائی مانند «میز» برای شارژ محصولات استفاده می‌شود. یکی دیگر از این پتنت‌ها مربوط به شارژ دستگاه‌ها توسط یکدیگر است. برای مثال، با استفاده از روش اپل، یک آیپد با شارژ کامل می‌تواند یک آیفون را شارژ کند و بالعکس.

شارژ وایرلس آیفون 8

کاپرفیلد عقیده دارد که اپل برای مدتی کوتاه با شرکت انرجوس همکاری کرده، اما در نهایت به این نتیجه رسیده است که شارژ بی‌سیم از طریق امواج رادیویی راهکار مناسبی برای استفاده در دستگاه‌های ساخت این شرکت نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات