گوگل تست محدود قابلیت Instant Apps را آغاز کرد

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گوگل به‌تازگی تست قابلیت اپلیکیشن‌های بدون نیاز به نصب (Instant Apps) را به‌صورت محدود آغاز کرده است.
تبلیغات

از همین حالا قابلیت Instant Apps برای برخی از دارندگان دستگاه‌های اندروید در دسترس قرار گرفته است. البته فعلا این ویژگی به‌صورت محدود ارائه شده و فقط برخی از کاربران از آن بهره می‌برند و در واقع باید گفت این قابلیت در فاز آزمایشی محدود است. در حال حاضر این ویژگی فقط برای اپلیکیشن‌های BuzzFeed، Wish، Periscope و Viki ارائه شده است. انتظار می‌رود پس از این مرحله‌ی آزمایشی و در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، تجربه‌ی بهره بردن از Instant Apps برای کاربران بیشتری در دسترس قرار گیرد.

در جدیدترین پست گوگل در وبلاگ رسمی‌اش، این کمپانی اشاره کرده که قابلیت Instant Apps یکی از اهداف مهم این شرکت بوده است که می‌تواند به دارندگان محصولات اندروید کمک کند تا بتوانند اپلیکیشن‌های مختلف را با کم‌ترین زحمت ممکن و با روشی آسان‌تر روی دستگاه خود تست کنند. گوگل همچنین اعلام کرده است که اخیرا با تعدادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید وارد همکاری شده تا از این طریق تجربه‌ی کاربری اپلیکیشن‌های مورد بحث را بهبود دهد. گوگل می‌گوید توسعه‌دهندگانی که تمایل دارند اپلیکیشن‌های آن‌ها از قابلیت Instant Apps پشتیبانی کند، از همین حالا می‌توانند این کار را انجام بدهند و از مزایای این ویژگی بهره ببرند. بدین منظور توسعه‌دهندگان ابتدا باید اپلیکیشن‌های کنونی خود را ویرایش و ماژولار کنند و به این ترتیب، بخش اصلی اپلیکیشن می‌تواند به‌صورت مستقل دانلود و روی دستگاه‌های اندروید اجرا شود و دیگر نیازی به دانلود کامل اپلیکیشن مورد بحث وجود نخواهد داشت. افزون بر آنچه گفته شد، در پست جدید گوگل در وبلاگ توسعه‌دهندگان، این مورد هم تأیید شده است که SDK (کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری) کامل پشتیبانی از قابلیت Instant Apps طی ماه‌های آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

ویژگی مورد اشاره اولین بار در جریان برگزاری کنفرانس Google I/O سال گذشته توسط گوگل معرفی شد. غول دنیای جستجوگرها در زمان معرفی این ویژگی اعلام کرد که استفاده از Instant Apps می‌تواند تغییر بزرگ و جذابی در نوع تعامل کاربران با اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه‌های اندروید آن‌ها ایجاد کند. این ویژگی به سود توسعه‌دهنده و همینطور کاربران است. از نظر کاربری، این قابلیت باعث می‌شود بتوان بدون نیاز به دانلود کامل یک اپلیکیشن، آن را روی دستگاه اندروید تست کرد و مشخصا در چنین شرایطی افراد، بیشتر و سریع‌تر با اپلیکیشن‌ها در تعامل خواهند بود. علاوه بر این از دید توسعه‌دهندگان این ویژگی باعث می‌شود استفاده از اپلیکیشن‌ها و همچنین میزان مشاهده‌ی محتوای اپلیکیشن‌ها بیشتر شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات