وبسایت کاخ سفید صفحه مرتبط با تغییرات اقلیمی را حذف کرد

شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
تمام محتوای وبسایت دولت اوباما به عنوان بخشی از پروسه‌ انتقال قدرت، آرشیو و حذف شدند.
تبلیغات

به‌محض ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، گروه‌های فعال در توییتر اشاره کردند که بسیاری صفحات بااهمیت از جمله صفحه‌ی مربوط به تغییرات اقلیمی (climate change) از وبسایت رسمی کاخ سفید یعنی WhiteHouse.gov حذف شده‌اند. در حالی که بسیاری افراد نگرانی خود را از چگونگی مدیریت موارد این‌چنینی توسط رئیس جمهور جدید ابراز داشته‌اند، به نظر می‌رسد آنچه در کاخ سفید در حال وقوع است بیش از یک طرح انتقالی است و این مورد تنها به مسائلی که دونالد ترامپ به آن اهمیت نمی‌دهد، مربوط نیست؛ بلکه تمام محتوایی که مربوط به زمان ریاست جمهوری باراک اوباما می‌شد، هم‌اکنون حذف شده است.

به‌محض تحویل اکانت توییتر ریاست جمهوری POTUS@ به ترامپ در ظهر امروز به وقت محلی آمریکا، تمام محتوای وبسایت کاخ سفید حذف و با صفحات جدیدی جایگزین شدند. البته هنوز در بخش آرشیو می‌توان مطالب مرتبط با اوباما را مشاهده کرد. همچنین تمام توییت‌های رئیس جمهور پیشین از طریق کانال POTUS@ اکنون به آدرس POTUS44@ منتقل شده است.

به نظر می‌رسد این اقدامات عجیب ترامپ تا حد زیادی جای نگرانی است. از دید او تغییرات اقلیمی نیرنگی بیش نیست و طرح تأسف‌بار او در خصوص انرژی مستقل، جایگاه محیط زیست را به انتهای لیست موکول کرده است. جای نگرانی است که وبسایت کاخ سفید با مدیریت جدید مطلبی در رابطه با تغییرات اقلیمی و چگونگی مبارزه با آن را از سوی ایالات متحده در برنگرفته است. البته در صورت اطلاع از اولویت‌های ترامپ، این مورد زیاد هم جای تعجب ندارد. اولویت‌هایی که جنبش سرمایه‌داری را بیش از پیش به سلطه‌ی خود بر کره‌ی زمین امیدوار می‌سازد.

کارنامه‌ی دونالد ترامپ در خصوص محیط زیست از همین ابتدا مخدوش شد. باید دید واکنش جوامع بین‌الملل و فعالان محیط زیست در این خصوص چگونه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات