دستیار صوتی Bixby گلکسی اس 8 از دوربین برای جستجوی تصویری استفاده می کند

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین اخبار نشان از این دارند که دستیار صوتی Bixby قادر است از دوربین گلکسی اس ۸ برای جستجوی تصویری و ابزار OCR استفاده کند.
تبلیغات

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار سامسونگ یا همان گلکسی اس ۸، اخبار جدیدی در مورد ویژگی‌های این گوشی هوشمند فاش می‌شود. پس از تأیید وجود دستیار صوتی هوشمند بیکسبی در گلکسی اس ۸ سامسونگ، مشخص شد که می‌توان از بیکسبی در پرداخت‌های انجام‌شده از طریق سامسونگ پی و همچنین کنترل اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ استفاده کرد. آخرین اخبار در رابطه با این دستیار صوتی هوشمند نشان از این دارند که بیکسبی قادر است از دوربین گوشی برای جستجوی تصویری و همچنین به‌عنوان یک ابزار OCR برای خواندن متون در تصویر استفاده کند.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۸ از وجود کلید بیکسبی اختصاصی خود بهره خواهد برد که با کلیک روی آن، بیکسبی فعال و جستجوی تصویری از طریق تصاویر دریافتی توسط دوربین آغاز می‌شود. بیکسبی اقدام به بررسی تصویر ثبت‌شده می‌کند و متون و اشیا موجود در کادر تصویر را شناسایی خواهد کرد. با استفاده از بیکسبی می‌توان اشیا را در تصویر شناسایی کرد و در صورت نیاز، کلمات را نیز برای پردازش در اختیار بیکسبی قرار داد.

ویژگی مورد نظر دستیار صوتی هوشمند بیکسبی را باید مشابه اپلیکیشن Goggles گوگل خواند، با این تفاوت که بیکسبی قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از رابطه‌ی بیکسبی با سایر اپلیکیشن‌ها و سرویس پرداخت سامسونگ، می‌توان علاوه بر شناسایی یک شیء که در تصویر وجود دارد، آن را از فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کرد و حتی با استفاده از بیکسبی اقدام به خرید آن کرد.

به طور حتم احتمال اعمال تغییرات مختلف روی بیکسبی وجود دارد و سامسونگ می‌تواند بر اساس تصمیمات خود شماری از ویژگی‌های پیشین منتسب به این گوشی هوشمند را از آن حذف یا ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کند. انتظار می‌رود بیکسبی به همراه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی شود؛ البته این دستیار صوتی هوشمند به این دو گوشی مختص نیست و احتمالا شاهد عرضه‌ی بروزرسانی‌هایی برای استفاده در سایر مدل‌های سامسونگ نیز خواهیم بود.

آخرین اطلاعات موجود نشان از این دارند که سامسونگ گلکسی اس ۸ در تاریخ ۹ فروردین‌ماه رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند با نمایشگری که طرفین آن خمیده است، با پوشش ۹۰ درصد پنل جلو راهی بازار شود. برای پوشش ۹۰ درصد از مساحت پنل جلوی گوشی، سامسونگ باید کلید فیزیکی را در پایین نمایشگر حذف کند که شایعات منتشرشده نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. البته بنا بر شایعات، کره‌ای‌ها برای استفاده از دستیار صوتی هوشمند بیکسبی و قابلیت‌های آن، کلیدی در حاشیه‌ی گوشی تعبیه کرده‌اند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات