فورد موستانگ 2018 معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
آن خودروی کوچک ۱۹۶۵، اکنون پرفروش‌ترین خودروی کوپه‌ی اسپرت جهان شده است. نسخه‌ی جدید این افسانه‌ی زنده، به‌تازگی با بهبود‌های ظاهری و فنی رونمایی شده است. موستانگ ۲۰۱۸، پائیز آینده عرضه خواهد شد.
تبلیغات

علاقه‌مندان خودرو، بی‌صبرانه در انتظار معرفی نسخه‌ی GT500 موستانگ شلبی هستند و از سویی دیگر، چشم به راه دوج چلنجر با نسخه‌ای بسیار قدرتمند به نام دیمون که تا چند هفته‌ی دیگر رونمایی خواهد شد. کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند درست در واپسین روزهای کار نمایشگاه دیترویت، فورد، نسخه‌ی ۲۰۱۸ موستانگ را به‌صورت رسمی معرفی کند؛ اما این رویداد به حقیقت پیوست و این اسب اصیل امریکایی سال آینده با چهره‌ای جدید، عرضه خواهد شد.

موستانگ

در طراحی نسل ششم موستانگ، دماغه نسبت به مدل‌ فعلی پایین‌تر آمده است تا علاوه بر ظاهری تهاجمی‌تر، در بهبود آیرودینامیک نیز مؤثر باشد. همچنین فورد تولید پیشرانه‌های ۶ سیلندر خود را متوقف خواهد کرد و با بهبود پیشرانه‌های ۴ و ۸ سیلندر، قدرت این کوپه‌ی دوست‌داشتنی از طریق جعبه‌دنده‌ی مدرن ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک، تأمین خواهد شد.

ظاهر موستانگ ۲۰۱۸ در مقایسه با نسخه‌ی فعلی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، علاوه بر کاهش ۲ سانتیمتری ارتفاع کاپوت جلو، در نمای روبرو و حالت چراغ‌ها نیز کاملا تغییر کرده و همراه با خطوط روی بدنه، چهره‌ای مدرن به خود گرفته است. جلوپنجره‌ کوچک‌تر و ظریف‌تر شده است، چراغ‌های جلو تمام LED هستند و هرچند مانند مه‌شکن‎ها، کوچک‌تر از مدل قبل شده‌اند، روشنایی آن‌ها کاملا بهبود یافته است. ملوین بتانکورت، طراح این خودرو، در نمای عقب تغییراتی متأثر از نسخه‌ی ۲۰۱۶ موستانگ شلبی در این مدل جدید استفاده کرده است که در آن، چراغ‌های جدید LED و اگزوزهای ۲ جفت، داخل سپر جای داده شده است. دیگر تفاوت مهم موستانگ ۲۰۱۸ با نسل قبلی نیز در میان سپر عقب دیده می‌شود؛ جایی که چراغ نسبتا بزرگی برای هشدار ترمز اضافه شده است.

موستانگ

مدل آینده، در ۱۱ رنگ عرضه می‌شود که ۳ رنگ بیشتر از نسخه‌ی کنونی قابل انتخاب خواهند بود و نارنجی آتشین یکی از آن‌ها است. در بخش رینگ‌های اسپرت، فورد سنگ تمام گذاشته است و ۱۲ مدل در سایزهای ۱۸ تا ۲۰ اینچ در سه رنگ قابل سفارش خواهند بود. بعد از مدت‌ها رینگ‌های فورج‌کاری‌شده نیز توسط فورد ارائه می‌شوند که قیمت‌ بالاتری خواهند داشت. برای علاقه‌مندان اسپویلر عقب سه مدل پیشنهادی وجود دارد که موستانگ حتی بدون آن‌ها نیز قابل سفارش خواهد بود.

موستانگ

درحالی‌که همانند سال گذشته، قوی‌ترین پیشرانه از نوع ۸ سیلندر ۵ لیتری خواهد بود؛ اما فورد ادعا می‌کند عملکرد آن بهبود یافته است و بیش از ۴۳۵ اسب‌ بخار قدرت به همراه خواهد داشت. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست نیز به فناوری مدرن تقویت مضاعف (Overboost) مجهز خواهد شد و نه‌تنها بیش از ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد که مصرف سوختی کمتر از ۷.۵ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر مسافت خواهد داشت. در بخش اگزوز، موستانگ ۲۰۱۸ منیفولدهای جدیدی را تجربه می‌کند که آپشن افزایش صدای خروجی را برای دارندگان پیشرانه‌‌ی ۸ سیلندر، در اختیار می‌گذارند. کارل ویدمن، مهندس ارشد فورد معتقد است بهبود عملکرد پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری اکوبوست با قدرت و گشتاور بالاتر، همراه با جعبه‌دنده‌ی مدرن ۱۰ سرعته‌ی خودکار ارائه می‌شود که بهتر از قبل روی دیفرانسیل عقب عمل می‌کند. به‌ نظر می‌رسد جعبه‌دنده‌ی دستی و ۶ سرعته‌ی فعلی که دوکلاچه است و روی GT350 امسال دیده می‌شود، روی موستانگ آینده نیز استفاده خواهد شد.

موستانگ

همواره بخش جالب فورد موستانگ، نسخه‌ی GT آن است که به صورت پکیجی از آپشن‌های جذاب به خریداران این خودرو، پیشنهاد می‌شود. قرار است لاستیک‌های باکیفیت ساخت میشلین به گزینه‌های انتخابی GT اضافه شود و سیستم تعلیق مگنه‌راید (کمک‌فنرهای مغناطیسی) حتی برای خریداران نسخه‌ی پایه‌ی موستانگ، قابل سفارش باشد. هر نسخه از موستانگ ۲۰۱۸ می‌تواند با هرکدام از دو نوع پیشرانه‌ی ۴ یا ۸ سیلندر تحویل گرفته شود و آپشن‌های متعددی داشته باشد. به عنوان مثال، یک نسخه‌ی استاندارد، می‌تواند با ترمزهای برمبو و صندلی‌های تمام‌چرم خریداری شود.

موستانگ

در نمای داخلی، نمایشگر ۱۲ اینچی کاملا قابل شخصی‌سازی است و اطلاعات فنی را به سه صورت، معمولی، اسپرت یا پیست ارائه می‌کند. در حالت اسپرت یا پیست، می‌توان نشان‌دهنده‌ی تعویض دنده را بسته به شرایط رانندگی، روی حالت درگ (تعویض دنده در بالاترین حد دور موتور) یا مسابقه قرار داد. چند برنامه‌ی جانبی نیز برای بررسی عملکرد راننده در هنگام حرکت در مسیر طراحی شده است که در طول زمان، کاهش یا افزایش توانمندی وی را بررسی خواهد کرد و گزارش خواهد داد. دیگر آپشن‌های جدید داخل موستانگ، فرمان چرم همراه با گرم‌کن داخلی، کنسول وسط و زیرآرنج چرمی و تزئینات سفارشی از جنس آلومینیوم برای داخل درها و داشبورد خواهد بود.

قیمت نهایی فورد موستانگ ۲۰۱۸ برای تحویل در پائیز سال آینده اعلام نشده است، درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود نسخه‌ی استاندارد با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر اکوبوست، ۲۷ هزار دلار و نسخه‌ی GT با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر، ۳۴ هزاردلار فروخته خواهد شد. درحالی‌که ۴۰ درصد فروش موستانگ در سال ۲۰۱۶، مربوط به مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی اکوبوست ۴ سیلندر بوده است، تقاضای زیادی برای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر استاندارد ۳۰۰ اسب بخار و ۸ سیلندر ۴۳۵ اسب بخار GT نیز وجود داشته است. باید دید، در سال ۲۰۱۸، با توقف تولید پیشرانه‌های ۶ سیلندر که ارزان‌ترین مدل موستانگ در حال حاضر هستند، تقاضا برای این خودرو به کدام سمت می‌رود.

موستانگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات