آیفون 8 دارای حسگر لیزری برای تشخیص چهره کاربر است

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا آیفون 8 قرار است به حسگر لیزری مجهز شود که می‌تواند چهره کاربر و ژست‌های صورت او را شناسایی کند.
تبلیغات

انتظار می‌رود آیفون 8 قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین تلفن هوشمندی باشد که اپل تاکنون معرفی کرده است. از جمله تغییراتی که در آیفون 8 خواهیم دید طراحی جدید، نمایشگر پیشرفته‌تر و اسکنر اثرانگشتی است که زیر صفحه نمایش کار گذاشته شده است. البته اطلاعاتی که به‌تازگی از این محصول منتشر شده است، خبر از وجود قابلیت تشخیص چهره کاربر نیز می‌دهد.

طبق اطلاعاتی که یکی از تحلیلگران کمپانی اپل به نام تیموتی آرکوری منتشر کرده، در آیفون 8 قرار است از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی استفاده شود. به گفته‌ی وی، یکی از قابلیت‌هایی که در آیفون 8 استفاده می‌شود، حسگر لیزری است که می‌تواند ژست صورت یا چهره کاربر را تشخیص دهد و یک حسگر اینفرارد نیز در کنار دوربین جلو وجود خواهد داشت. در آخر می‌توان به وجود قابلیت شارژ بی‌سیم در جدیدترین محصول اپل اشاره کرد.

علاوه بر این اطلاعات، آرکوری اعلام کرده که سومین مدل آیفون جدید اپل قرار است نمایشگر ۵.۸ اینچی داشته باشد که از پنل اولد در آن استفاده شده است. در این مدل جدید، یک حسگر اثرانگشت تاچ آی‌دی نیز زیر صفحه نمایشگر وجود خواهد داشت.

شایعه وجود محصولی از اپل که دارای این قابلیت‌ها است از اوایل سال ۲۰۱۶ شروع شد؛ بنابراین آنچه آرکوری گفته است می‌تواند صحت داشته باشد و پس از انتظارات فراوان شاهد یک محصول متفاوت از اپل باشیم.

بعضی از اطلاعاتی که آرکوری در اختیارمان قرار داد، در گذشته نیز توسط منابع مختلف تأیید شده است؛ اما وجود یک حسگر لیزری برای تشخیص چهره کاربر، خبر جدیدی است که در صورت صحت داشتن می‌تواند در نوع خود جالب باشد. صحت وجود حسگر لیزری با دانستن اینکه اپل کمپانی کوچکی به نام Primesense را خریداری کرده است که در زمینه حسگرهای اینفرارد کار می‌کند، به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

در طرف دیگر، مدیرعامل کمپانی اپل، تیم کوک، گفته بود که به واقعیت افزوده علاقه فراوانی دارد و خرید کمپانی Primesense که در سال ۲۰۱۳ رخ داده است، می‌تواند به این کمپانی در اضافه کردن واقعیت افزوده به نسل جدید آیفون کمک فراوانی کند؛ بنابراین ممکن است آیفون 8 دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده نیز باشد.

اپل قصد دارد از سه مدل آیفون جدید رونمایی کند که یکی از آن‌ها از نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد با قابلیت‌های منحصربه‌فرد بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات