رجیستری گوشی های موبایل در هاله ای از ابهام

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازار 90 درصدی قاچاق گوشی، آشفته بازار موبایل، طرح نافرجام رجیستری و ارگانهایی که مدام از مسوولیت شانه خالی می‌کنند، موضوعات روز بازار موبایل کشورمان است.
تبلیغات

مدت زمان زیادی از وعده‌هایی که برای اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل داده شده، گذشته بود و خبری از سرنوشت آن نبود که با پیگیری رسانه‌ها دوباره موضوع اجرای طرح رجیستری پررنگ شد.

به این ترتیب هفته گذشته رسما هر سازمان مسوول اجرا نشدن این طرح معرفی شد و درنهایت همه تقصیرها به گردن وزارت ارتباطات به عنوان مجری طرح افتاد. اما دیروز وزیر ارتباطات آب پاکی روی دست مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا ریخت و رسما اعلام کرد که تا تیر ماه سال آینده طرح رجیستری اعمال نخواهد شد. اما در این خصوص نکات و اما و اگرهای جدیدی مطرح می‌شود.

۱- نخست آنکه چند روز پیش یکی از مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که این طرح باید تا پایان سال جاری اجرا شود و به این ترتیب مهر تاییدی بر نظرات قبلی روزنامه نگاران و کارشناسان زده شد که بارها بر فراهم نبودن زیرساخت‌های این طرح تاکید کرده بودند و اجرای آن را به این سرعت امکان‌پذیر نمی‌دانستند.

۲- از سوی دیگر اینکه یک مقام مسوول زمان اجرای طرح را پایان سال اعلام می‌کند و مقام دیگری وعده اجرای آن را به تیر ماه سال آینده موکول می‌کند، موضوع دیگری است که تاییدی بر ناهماهنگی متولیان اجرای طرح رجیستری می‌زند.

۳- در نهایت اینکه وزیر ارتباطات زمانی را تعیین کرده که در واقع مصادف با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تقریبا کمی بعد از انتخابات است. این هم‌زمانی به نوعی اجرای طرح را در زمان مذکور زیر سوال می‌برد؛ چرا که معلوم نیست مسوولانی که هم اکنون در راس اجرای طرح هستند، در دولت بعدی هم در جایگاه‌شان باقی بمانند و پاسخگوی نتایج اجرای این طرح باشند. به این ترتیب به نظر می‌رسد مهلت مذکور با ابهاماتی مواجه است؛ بنابراین بازار همچنان به آشفتگی خود ادامه می‌دهد و قاچاق‌چیان تا آنجا که می‌توانند جولان خواهند داد؛ چراکه حداقل فعلا خبری از اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات