برنامه ایسوس برای دو برابر کردن تولید گوشی‌های هوشمند و عرضه ذن فون 4

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس قصد دارد تولید و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را تا سه سال آینده به ۳۵ تا ۴۰ میلیون دستگاه برساند.
تبلیغات

شرکت ایسوس و مدیرعامل آن همیشه به برنامه‌های بلندپروازانه و تلاش‌های جدی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند معروف بوده‌اند. این شرکت تایوانی که هنوز از موفقیت‌های خود راضی نیست، هدفی جدید را برای تولید و عرضه‌ی محصولات تعیین کرده است.

مدیرعامل ایسوس، جری شن (Jerry Shen)، در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود عنوان کرده که این شرکت قصد دارد تولید و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را تا سه سال آینده به ۳۵ تا ۴۰ میلیون دستگاه برساند. با توجه به این که فروش گوشی‌های ذن‌فون در سال ۲۰۱۶ رقمی حدود ۲۰ میلیون دستگاه بوده است، این برنامه را می‌توان هدفی بلندپروازانه خواند.

یکی از مشکلاتی که در راه رسیدن به هدف گفته شده بر سر راه شرکت تایوانی قرار دارد، این مسئله است که ایسوس هر ساله قیمت گوشی‌های هوشمند خود را افزایش می‌دهد. این شرکت اولین محصول خانواده ذن فون را با قیمت ۲۰۰ دلار در سال ۲۰۱۴ عرضه کرد و اکنون قیمت جدیدترین محصول به ۵۰۰ دلار رسیده است.

شرکت ASUS در حال حاضر به طور قطع در حال سرمایه‌گذاری و تمرکز بر دو محصول جدید خود یعنی ZenFone 3 Zoom و ZenFone AR است. به نظر می‌رسد این دو گوشی آخرین اعضا از خانواده ذن فون ۳ باشند؛ چرا که جری شن خبر داده است که نسل بعدی محصولات، یعنی ذن فون 4 در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری عرضه خواهد شد.

استراتژی دیگر ایسوس برای افزایش فروش، ارائه‌ی تخفیف بر روی محصولات قدیمی است. این شرکت در سال گذشته برنامه‌ای مشابه را با اعمال تخفیف بر روی گوشی‌های ذن فون ۲ انجام داد. اعمال تخفیف بر روی محصولات با قیمت مناسب مانند ذن فون ۳ مکس نیز می‌‌تواند فرصتی بالقوه برای افزایش فروش این شرکت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات