معرفی بازی اندروید و آیفون Lapsum

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بازی اندروید و آیفون Lapsum، یک بازی اعتیادآور است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.
تبلیغات

این روزها بازی‌هایی که داستان یک سقوط آزاد را روایت‌ می‌کنند در گوشه‌ و کنار فروشگاه‌های آنلاین بازی‌های موبایل بسیار دیده می‌شوند. همین سال گذشته بود که استودیوی موپن (moppin) بازی Downwell را با ظاهری ساده، اما گیم‌پلی پیچیده و پر جزئیات منتشر کرد؛ جایی که باید با کفش‌های مجهز به انواع سلاح‌ها، شخصیت‌ اصلی داستان را برای تار ومار کردن دشمنان در سقوطی به چاه، همراهی می‌کردید.

Lapsum

اکنون نیز استودیوی میربال گیمز (Mirball Games) با سبکی مشابه، یک بازی رایگان جمع و جور را برای علاقمندان منتشر کرده است. در بازی «سقوط» (Lapsum) باید به شخصیت‌ اصلی داستان کمک کنید تا با آزاد شدن از درون قفس، از میان موانع بی‌رحمانه‌ برای رهایی از مراحل عبور کند. راهی سخت و مشکل که با تیغ‌های کشنده، چرخ‌دهنده‌ها و مواد مذاب پوشیده شده است. گیم‌پلی بازی بسیار ساده طراحی شده و تنها قادر به هدایت پروتاگونیست به چپ یا راست هستید، با این وجود، هدایت موجود بی نام و نشان داستان، با چالش‌های جدی همراه است. محیط‌ بازی از سه بخش اصلی با نام‌های Factory of Agony (کارخانه عذاب)، Abyss (مغاک) و Toxic Jungles (جنگل سمی) تشکیل شده است که در مجموع ۶۰ مرحله را شامل می‌شود. میربال گیمز برای کاهش سختی‌های مقابل بازیکنان قابلیت ارتقاء ویژگی‌های انرژی و سطح سلامت را برای بازیکنان فراهم کرده است. با ارتقاء سطح سلامت، مقاومت بیشتری را در برابر برخورد با تیغ‌ها بدست می‌‌آورید. در مقابل انرژی نیز امکان کاهش سرعت و مانور بیشتر را برای عبور از میان اره‌ها و چکش‌ها فراهم می‌کند.

علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند شخصیت داستان را از میان سه پروتاگونیست انتخاب کنند. هر یک از آنها ظاهر متفاوتی داشته و به صورت جداگانه‌ای براساس اسکلت‌های بدست آمده در انتهای هر مرحله قابل ارتقاء هستند. در این بازی هدف بازیکنان در کنار رساندن سالم شخصیت اصلی به نقطه‌ی پایانی جهنم، گرفتن هرچه بیشتر سکه‌های طلایی برای کسب امتیاز بیشتر نیز است. با گرفتن سکه‌های بیشتر در نهایت می‌توانید سه اسکلت را برای تک تک مراحل دریافت کنید که برای ارتقاء سریع‌تر شخصیت‌ها کاربرد دارند. هرچند در ابتدا از نظر پوشش، شخصیت داستان ما هیچ محافظی ندارد، اما با پیشروی در مراحل و گرفتن سکه‌های طلایی می‌توانید زره و آیتم‌های منحصر به فردی را برای محافظت از کاراکتر خریداری کنید.

Lapsum

«سقوط»‌ یا به تعبیر لاتین آن Lapsum آیتم‌های دیگری مانند حباب محافظ یا قفس مقاوم در برابر تیغه‌ها و اره‌های بران را نیز برای راحت‌تر تمام کردن مرحله ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها به‌صورت کارت‌هایی در مرحله تعبیه‌ شده‌اند و به صورت تصادفی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم Lapsum را با بازی‌های فوق‌العاده‌ای نظیر Downwell مقایسه‌ کنیم، ساخته میربال گیمز از بسیاری جهات دارای کم و کاستی است. اما این بازی چه از نظر ظاهر و چه از نظر روند بازی هنوز هم جذابیت‌های منحصر به فردی دارد که باید با عبور از مراحل با آنها آشنا شوید. بازی اندروید و آیفون Lapsum،‌ در آینده برای ویندوز موبایل و رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Lapsum

پلی‌استور اپ‌استور

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات