بهترین گوشی های سال 2016 براساس رتبه بندی بنچمارک انتوتو

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنچمارک انتوتو، بر اساس تست‌هایی که بر روی دستگاه‌های هوشمند، در سال گذشته میلادی انجام داده، 10 گوشی برتر سال 2016 را رتبه‌بندی کرده است.
تبلیغات

بنچمارک انتوتو (AnTuTu) به تازگی سه لیست‌ جالب از دستگاه‌های هوشمندی که سال گذشته میلادی در تست‌های آن ارزیابی شده‌اند، منتشر کرده است. لیست اول شامل همه پلتفرم‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند شده و ۱۰ دستگاه برتری را نشان می‌دهد که بیشترین امتیاز را بر مبنای میانگین نمره‌ حاصل از اپلیکیشن انتوتو کسب کرده‌اند. بیشترین امتیاز مربوط به گوشی‌های هوشمند در این لیست ۱۸۱٫۳۱۶ بوده و متعلق به آیفون 7 پلاس اپل است. تراشه A10 سال پیش عملکرد بسیار شگفت انگیزی از خود نشان داد و توانست قابلیت بالاتری از تراشه قدرتمند A9 در سال ۲۰۱۵ از خود نشان دهد. پس از آیفون 7 پلاس، جایگاه بعدی نیز به دستگاه دیگری از اپل یعنی آیفون 7 با میانگین امتیاز ۱۷۲٫۰۰۱ اختصاص پیدا کرده است.

همچنین شرکت وان‌پلاس نیز که در بازار گوشی‌های هوشمند خوش درخشیده در میان این لیست جایی برای خود دست و پا کرده است. وان پلاس 3 تی با کسب میانگین امتیاز ۱۶۳٫۰۱۳ به عنوان برترین گوشی اندرویدی رده بندی شده است. در نسخه اصلاح شده گوشی وان‌پلاس 3 به جای تراشه اسنپدراگون 820 موجود در نسخه اصلی، تراشه اسنپدراگون 821 قرار داده شده است. وان‌ پلاس 3 نیز نتایج خوبی را حاصل کرده و در لیستی که به ارزیابی کلیه پلتفرم‌های موجود در حوزه گوشی‌های هوشمند می‌پردازد جایگاه ششم و در میان گوشی‌های اندرویدی با میانگین امتیاز ۱۴۷٫۴۹۵ در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

در مورد بقیه گوشی‌ها نیز لئیکو پرو 3 که مجهز به تراشه اسنپدراگون 821 است، با میانگین امتیاز ۱۵۹٫۹۱۱ در میان گوشی‌های اندرویدی جایگاه دوم را بدست آورده است. پس از این دستگاه، گوشی موتو زد با میانگین امتیاز ۱۴۸٫۸۲۰ قرار دارد. پنجمین گوشی در میان اندرویدی‌ها می 5 اس شیائومی بوده که میانگین امتیاز ۱۴۵٫۰۹۳ را کسب کرده است. جالب توجه اینکه در این رده بندی، هیچ یک از محصولات سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا وجود ندارد. 

در میان دستگاه‌های مبتنی بر iOS نیز آیپد پرو اپل، با میانگین امتیاز ۱۹۴٫۸۳۸ به عنوان برترین دستگاه سال ۲۰۱۶ معرفی شده است. این تبلت از تراشه A9X بهره می‌برد. بعد از این دستگاه، آیفون 7 پلاس و آیفون 7 در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. آیپد پرو 9.7 اینچ اپل نیز با میانگین امتیاز ۱۷۳٫۱۴۰ در رتبه سوم بوده و آیفون 6 اس پلاس با میانگین امتیاز ۱۳۸٫۱۵۹ در رتبه پنجم جای گرفته است.

به یاد داشته باشید که هر یک از این دستگاه‌ها برای قرار گرفتن در این لیست‌ها، حداقل ۲۰۰۰ باز آزمایش شده‌اند. در ادامه، این لیست‌ها را که شامل ۱۰ گوشی برتر اندرویدی، ۱۰ دستگاه برتر مبتنی بر سیستم‌عامل آی‌او‌اس و ارزیابی کلی دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم‌های اصلی در سال ۲۰۱۶ می‌شود، مشاهده می‌کنید.

top-10-best-performance-antutu-2016

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع برندهای گوشی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات