جزئیات پتنت جدید سامسونگ برای گوشی تاشو منتشر شد

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اطلاعات جدید، سامسونگ پتنتی ثبت کرده که در آن جزئیات یک تلفن هوشمند با نمایشگر ۵.۵ اینچی مشاهده می‌شود. این گوشی قابلیت تبدیل به تبلت ۷ اینچی را دارد.
تبلیغات

مدتی است که شایعات زیادی در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار روی یک گوشی تاشو است. این شایعات ابتدا از نمایشگاه CES 2013 شروع شد. در آن زمان سامسونگ از برندی به نام YOUM رونمایی کرد که روی نمایشگرهای قابل‌انعطاف آمولد کار می‌کند. رونمایی از این برند باعث شد تا شایعاتی در فضای مجازی به وجود بیاید مبنی بر اینکه سامسونگ در حال کار روی یک گوشی تاشو است.

البته سامسونگ برای ساخت گوشی تاشو تلاش بسیاری کرده و حتی چند نمونه اولیه نیز ساخته است اما مشکل اصلی که در این دستگاه‌ها وجود داشت نمایشگر آنها بود. کاربران علاقه‌ای به گوشی‌های تاشو نشان نمی‌دانند زیرا هر بار برای استفاده باید آن را باز کنند.

حال به نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار روی تلفن هوشمندی است که وقتی بسته می‌شود یک قسمت از نمایشگر در دسترس کاربر باقی بماند تا دسترسی سریعی به گوشی داشته باشد و زمانی که نیاز به صفحه بزرگ‌تری داشت بتواند با باز کردن گوشی به یک نمایشگر بزرگ دسترسی داشته باشد.

بعد از انتشار گزارش‌ها در مورد طراحی جدید گوشی تاشو سامسونگ، اخباری در فضای مجازی قرار گرفت مبنی بر اینکه کمپانی کره‌ای روی تلفن هوشمندی به نام گلکسی ایکس کار می‌کند که در حالت بسته می‌تواند یک نمایشگر ۵ تا ۵.۵ اینچی را در اختیار کاربر قرار دهد و زمانی که باز شد کاربر می‌تواند از یک تبلت با نمایشگر ۷ اینچی استفاده کند. این محصول گویا در حال ساخت است و در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. البته اتفاقات اخیری که یکی از مدیران بلندپایه سامسونگ را درگیر کرده، گویا باعث شده است تا عرضه احتمالی این محصول به سال ۲۰۱۸ موکول شود.

با این حال، به‌تازگی جزئیات پتنتی در فضای مجازی قرار گرفته که به‌لطف آن می‌توان نگاهی به محصول احتمالی در دست تولید سامسونگ انداخت. در تصویر این پتنت می‌توان یک تلفن هوشمند بسیار نازک را دید که هنگام بسته شدن به دستگاهی با ابعاد یک گوشی معمولی تبدیل می‌شود.

در تصویر پتنت می‌توان دکمه خانه را در انتهای نمایشگر این محصول مشاهده کرد. همچنین در پشت گوشی یک دوربین قرار دارد. زمانی که کاربر گوشی را باز کرد این دوربین در بالای نمایشگر قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا محصول نهایی سامسونگ قرار است از چنین طراحی بهره ببرد یا خیر.

پتنت سامسونگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات