نوکیا 8 با پردازنده اسنپدراگون 835 در MWC 2017 معرفی می‌شود

پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شایعات اخیر حکایت از آن دارند که پرچم‌دار نوکیا موسوم به نوکیا 8 با پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 در کنگره‌ی جهانی موبایل 2017 رونمایی می‌شود.
تبلیغات

اگرچه رونمایی از نخستین گوشی هوشمند حاصل از همکاری نوکیا با HMD Global، نشان از بازگشت برند نوکیا به دنیای گوشی‌های هوشمند دارد؛ با این حال بسیاری در انتظار یک پرچم‌دار حقیقی از نوکیا هستند. در حقیقت اچ‌ام‌دی در جریان رونمایی از نوکیا 6 در چین، اعلام کرد که ۸ اسفند و در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، پرچم‌داری واقعی معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر اطلاعات چندانی از پرچم‌دار نوکیا در دست نیست؛ اما شایعات حکایت از آن دارند که این گوشی با نام کد Nokia Supreme شناخته می‌شود و با نام نوکیا 8 روانه‌ی بازار خواهد شد. گفته می‌شود گوشی هوشمند به‌نمایش در‌آمده در غرفه‌ی کوالکام در نمایشگاه CES 2017 در واقع نوکیا 8 بود؛ اما افراد کمی متوجه آن شدند.

براساس شایعات، توان پردازشی نوکیا 8 توسط اسنپدراگون ۸۳۵ تأمین خواهد شد و شاید دلیل وجود این گوشی در غرفه‌ی کوالکام همین بوده باشد. انتظار می‌رود که این گوشی به نمایشگر ۵.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن QHD مجهز باشد، ضمن آنکه این نمایشگر مسطح خواهد بود.

علاوه‌بر این گفته می‌شود که اچ‌ام‌دی نسخه‌‌ای از پرچم‌دار خود را به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز و با برچسب قیمتی ارزان‌تری روانه‌‌ی بازار خواهد کرد. این گوشی احتمالا از دوربین قدرتمند ۲۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و الکترونیکی (OIS و EIS) بهره خواهد برد و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی را برعهده خواهد داشت. گفته می‌شود که نوکیا 8 در دو نسخه‌ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار خواهد شد، ضمن آنکه هر دو نسخه امکان ارتقاء حافظه از طریق درگاه کارت حافظه‌ی microSD تا سقف ۲۵۶ گیگابایت خواهند داشت. انتظار می‌رود که Nokia Supreme نیز همانند نوکیا 6 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۰ نوقا روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات