مرسدس AMG GT C کوپه مدل 2018 رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 مرسدس و AMG از محصول مشترک جدید خود رونمایی کردند.
تبلیغات

امسال به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال همکاری پربار مرسدس بنز و کمپانی AMG، این دو شرکت در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷، از خودروی جدیدی با نام مرسدس AMG GT C مدل 2018 در کنار مدل‌های بهبودیافته‌ی کوپه GT و GT S 2018 رونمایی کردند. این عضو جدید خانواده‌ی AMG GT بالاتر از مدل‌های پایه‌ی GT و GT S و پایین‌تر از AMG GT R پرقدرت قرار می‌گیرد. جای تعجب نیست که این خودرو از پیشرانه، استایل طراحی و سطح تجهیزات به‌کاررفته در مدل رودستر AMG GT C که دو ماه پیش در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی شد، بهره می‌برد.

مرسدس AMG GT C

این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری هشت سیلندر توربوشارژ مجهز است که می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و این بدان معنا است که پیشرانه‌ی آن نسبت به مدل AMG GT (با قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتن‌متر که البته در مدل‌های ۲۰۱۶ به بعد، ۱۳ اسب بخار به قدرت و ۳۰ نیوتن‌متر به گشتاور تولیدی آن افزوده شده است) و مدل AMG GT S (با قدرت ۵۱۵ اسب بخار و گشتاور ۶۷۰ نیوتن‌متر که البته در مدل‌های ۲۰۱۶ به بعد، ۱۲ اسب بخار به قدرت و ۲۰ نیوتن‌متر به گشتاور تولیدی آن افزوده شده است) قوی‌تر است. مدل قدرتمند AMG GT R همچنان با داشتن ۵۷۷ اسب بخار قدرت در کنار گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متری در صدر اعضای این خانواده جای دارد.

مرسدس AMG GT C

GT C همچنین از سیستم اگزوز AMG و دسته‌موتورهای دینامیک بهره می‌برد. به‌علاوه، زاویه‌ی منفی کمبر در چرخ‌های جلوی این خودرو افزایش یافته‌ است. GT C در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود، به لاستیک‌های پهن‌تر مجهز شده است و گلگیرهای عقب آن به اندازه‌ی ۵.۵ سانتی‌متر عریض‌تر شده‌اند. این خودرو به سیستم تعلیق اسپرت، سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ، ضربه‌گیرهای تطبیق‌پذیر و ترمزهای جلوی بزرگ‌تر مجهز شده است. همانند نسخه‌ی رودستر، این مدل به لاستیک‌های پهن و رینگ‌های 265/35R-19 در جلو و 305/30R-20 در عقب مجهز است. برای تکمیل ویژگی‌های مکانیکی فوق‌العاده در این خودرو از یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته با کلاچ دوگانه و حالت اسپرت استفاده شده است.

مرسدس AMG GT C

بدنه‌ی عریض‌تر GT C به آن ظاهری خشن‌تر و سرسخت‌تر از مدل‌های GT و GT S بخشیده است که البته با جلوپنجره‌ی جدید AMG موسوم به Panamericana، ظاهر همه‌ی نسخه‌های GT جذاب‌تر از گذشته خواهد شد. مرسدس هنوز قیمت رسمی GT C و نسخه‌های بهبودیافته‌ی GT را اعلام نکرده است؛ اما این کمپانی شتاب و حداکثر سرعت مدل‌های جدید را اعلام کرده است. بر اساس اعلام مرسدس، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت GT C ، GT S، GT و GT R جدید به ترتیب برابر ۳.۹، ۳.۷، ۳.۶ و ۳.۵ ثانیه خواهد بود و به همین ترتیب حداکثر سرعتی که این خودروها توانایی دستیابی به آن را دارند برابر ۳۰۴، ۳۱۱، ۳۱۷ و ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت است (حداکثر سرعت مدل‌های کانورتیبل GT و GT C در مقایسه با نسخه‌های کوپه حدود ۲ کیلومتر بر ساعت کمتر است).

مرسدس AMG GT C

AMG GT C با یک مدل خاص به نام Edition 50 راهی بازار خواهد شد. برای رنگ‌آمیزی بدنه‌ی این نسخه از GT C از رنگ ماتی موسوم به Graphite Gray Magno استفاده شده است و رینگ‌های آن با رنگ مشکی و کروم تزیین شده‌اند. در کابین این خودرو از چرم‌های مشکی و خاکستری و برای دور فرمان آن از پارچه‌ی جیر میکرو استفاده شده است. مدل خاص Edition 50 در نسخه‌های رودستر و کوپه به تولید خواهد رسید و البته از هر نسخه تنها ۵۰ دستگاه تولید خواهد شد. مدل GT R کوپه‌ و GT C در اواخر تابستان به مشتریان تحویل داده خواهند شد و بقیه‌ی مدل‌ها در پاییز سال جاری راهی بازار می‌شوند.

اما سوال مهم این است که آیا مرسدس واقعا دلیلی برای تولید ۶ نسخه‌ی مختلف از خودروی اسپرت GT دارد؟ یا اینکه آیا پورشه دلیلی برای تولید ۱۹ نسخه‌ی مختلف از مدل 911 Carrera دارد؟ اگرچه جواب منطقی برای هر ۲ سوال احتمالا یک نه محکم است؛ اما ما در جایگاهی نیستیم که برای کمپانی‌ها تعیین تکلیف کنیم.

مرسدس AMG GT C
مرسدس AMG GT C
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات