اپل پشتیبانی از آیفون 4 را پس از رونمایی آیفون 7 متوقف می‌کند

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از معرفی آیفون ۷ شماری از محصولات خود نظیر آیفون‌ ۴ را در کنار برخی مک‌ها و همچنین آیپاد‌های قدیمی از لیست محصولاتی که پشتیبانی می‌کند، خارج خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعات برگرفته از اسناد داخلی فاش شده‌ی اپل، این کمپانی در نظر دارد تا آیفون ۴ را در کنار شماری از مک‌ها و آیپادهای خود که چند سال از معرفی آن‌ها به بازار می‌گذرد، از لیست پشتیبانی خارج کند. اپل در نظر دارد تا آیفون‌های خود را ۱۷ شهریور ماه رونمایی کند، از این‌رو از ۲۳ شهریور ماه آیفون ۴ دیگر توسط اپل پشتیبانی نمی‌شود. پیش از این آیفون‌ 3GS به همراه نسخه‌های قدیمی‌تر این گوشی هوشمند در لیست محصولات منسوخ شده‌ی اپل قرار داشتند.

لیست محصولات منسوخ شده، فهرستی از محصولات اپل است که این کمپانی هر از چندگاهی آن را بروزرسانی می‌کند. این لیست شامل محصولاتی است که معمولا ۵ تا ۷ سال از پایان تولید آن‌ها گذشته باشد. این لیست که بیشتر با عنوان Vintage/Obselete شناخته می‌شود شامل محصولاتی با پشتیبانی محدود در کنار محصولاتی است که اصلا در هیچ جای جهان پشتیبانی از آن‌ها به عمل نمی‌آید.

در کنار آیفون ۴ که به لیست پشتیبانی محدود اضافه شده باید به آی‌مک ۲۰ اینچی عرضه شده در سال ۲۰۰۹، مک مینی و مک مینی سرور اواسط سال ۲۰۱۰ نیز اشاره کرد.

لیست محصولات منسوخ شده اپل

در مورد محصولاتی که پشتیبانی از آن‌ها بصورت کامل قطع می‌شود باید به آیپاد شافل نسل دوم عرضه شده در اواخر سال ۲۰۰۷، آیپاد شافل نسل دوم عرضه شده در اواخر سال ۲۰۰۸، آیپاد ۱۲۰ گیگابایتی، آیپاد تاچ نسل دوم، آیپاد نانو نسل چهارم و مک بوک ۱۳ اینچی اواخر سال ۲۰۰۸ اشاره کرد.

انتظار می‌رود اپل طی مراسمی که چهارشنبه‌ی جاری برگزار می‌کند، نسل جدید آیفون‌هایش را رونمایی کند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه در پشت آیفون ۷ پلاس یکی از ویژگی‌های نسل جدید آیفون‌ ۵.۵ اینچی است که بسیاری در انتظار دیدن قابلیت و ویژگی‌های آن هستند. بهره‌گیری از حافظه‌ی داخلی بیشتر در کنار طیف رنگ‌های جدید اضافه شده نیز از جمله سایر ویژگی‌های نسل جدید است. همچنین باید به احتمال رونمایی از اپل واچ ۲ طی این مراسم اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات