گوگل پلی برای سیستم عامل کروم عرضه شد

شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پس از انتظاری طولانی بالاخره گوگل پلی برای سیستم‌عامل کروم عرضه شد و کاربران می‌توانند به امکانات آن دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

کمپانی گوگل در نهایت فروشگاه مجازی گوگل پلی را به سیستم‌عامل کروم آورد. اپلیکیشن‌های اندوریدی، بازی‌ها و محتویات مدیا، امکانات جالبی هستند که دارندگان کروم بوک می‌توانند با نصب آخرین بروزرسانی به آنها دسترسی داشته باشند. البته اعلام شده که این بروزرسانی هنوز برای بعضی از کروم بوک‌ها عرضه نشده است.

بر اساس گزارش یکی از سخنگوهای گوگل در گفتگو با سایت ونچربیت، گوگل قصد دارد حتی روی کانال نسخه پایدار نیز به صورت تدریجی این بروزرسانی را عرضه کند. همانطور که می‌دانید سه کانال مجزا برای بروزرسانی در سیستم‌عامل کروم وجود دارد که عبارتند از توسعه دهندگان، بتا و پایدار که اصولا نسخه‌های عرضه شده در کانال پایدار از بالاترین امنیت برخوردار هستند.

در حال حاضر یک نسخه بتا از فروشگاه گوگل پلی برای کاربران کروم بوک ایسر R11 و ایسوس فلیپ عرضه شده و کاربران می‌توانند از صفحه تنظیمات اقدام به فعال کردن آن کنند. اعلام شده که کروم بوک پیکسل ۲۰۱۵ نیز به زودی نسخه بتا را دریافت خواهد کرد. این سخنگو به سایت Venturbeat گفته است:

تیم مهندسی به شدت در حال کار است تا بتواند قبل از عرضه نسخه پایدار روی این کروم بوک‌‌ها، تجربه استفاده از فروشگاه گوگل پلی را تا حد ممکن فوق العاده و بی‌نقص سازد.

در حال حاضر برای کروم بوک‌های ذکر شده، پلی استور به صورت پیش‌فرض در حالت غیرفعال قرار دارد. بعد از اینکه کروم بوک را به نسخه 53.0.2785.129 آپدیت کردید باید فروشگاه گوگل پلی را از تنظیمات کروم فعال کنید.

فروشگاه گوگل پلی

همانطور که گفتیم سیستم‌عامل کروم دارای سه کانال برای دریافت بروزرسانی است. کانال اول برای توسعه دهندگان بوده و بروزرسانی‌های قرار گرفته در این کانال به شدت ناپایدار هستند. کانال دوم در واقع نسخه بهینه‌تری بوده و باگ‌های آن برطرف شده است اما هنوز احتمال مشاهده‌ی باگ وجود دارد. بروزرسانی‌های ارائه شده در کانال بتا بعد از یافته شدن ایراداتشان و برطرف شدن باگ‌ها در کانال سوم که نسخه‌های پایدار در آنجا عرضه می‌شود منتشر شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

گوگل در رویداد I/O 2016 امسال اعلام کرد که قصد دارد فروشگاه گوگل پلی را به سیستم‌عامل کروم بیاورد. در ماه ژوئن این قابلیت در کانال توسعه دهندگان عرضه شد و بعد از برطرف شدن باگ‌ها و ایراداتش، در ماه آگوست از طریق کانال بتا در اختیار عموم قرار گرفت. حال مهندسان گوگل بعد از بررسی کامل باگ‌های گزارش شده و برطرف کردن آنها، نسخه پایدار گوگل پلی را برای سیستم عامل کروم منتشر کرده‌اند. در ادامه می‌توانید مشاهده کنید که بعد از فعال کردن این قابلیت چه رخ خواهد داد:

فروشگاه گوگل پلی

شما ابتدا نیاز دارید تا شرایط استفاده از خدمات گوگل پلی در کروم بوک را تایید کنید.

فروشگاه گوگل پلی

حال باید با حساب کاربری که در کروم بوک از آن استفاده می‌کنید وارد شوید البته می‌توانید این حساب را بعد از ورود تغییر دهید.

فروشگاه گوگل پلی

سپس باید شرایط استفاده از خدمات گوگل پلی را که در دستگاه‌های اندرویدی نیز با آن رو به رو می‌شوید تایید کنید.

فروشگاه گوگل پلی

درنهایت وارد گوگل پلی می‌شوید.

در شرایط کنونی، تجربه استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به مراتب از نسخه توسعه دهندگان بهتر و پایدارتر شده است، اما به نظر می‌رسد که هنوز جای کار داشته و می‌توان این تجربه را بهتر کرد. احتمالا به همین دلیل است که تیم مهندسان گوگل با وسواس و تلاش خاصی در حال کار روی این قابلیت شگفت‌انگیز هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات