با قابلیت‌های اپلیکیشن پیام رسان Allo آشنا شوید

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مقاله‌ شما را با ویژگی‌های اپلیکییشن جدید پیام رسان گوگل با نام Allo آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

پس از موفقیت و استقبال کاربران از اپلیکیشن پیام رسان مسیج (Messages) شرکت اپل، بسیار از کمپانی‌ها درصدد ساخت نرم‌افزاری مشابه بودند و برنامه‌های متنوعی نیز در این زمینه تولید و منتشر شد.

شرکت گوگل نیز با اَپ Hangout و پیشفرض قرار دادن آن در برخی گوشی‌های اندرویدی سعی داشت تا خلاء موجود اپلیکیشن پیام رسان را در سیستم عامل اندروید بر طرف سازد اما هنگ آوت توفیق چندانی پیدا نکرد و در عین حال زمزمه‌هایی در این میان به گوش می‌رسید که اپل قصد دارد تا Messages را برای Android نیز منتشر کند.

با این وجود گوگل همچنان مشتاقانه در پی ساخت نرم‌افزار مناسب و هوشمند در زمینه پیام رسانی بود. سرانجام در ۱۸ ماه می و طی کنفرانس I/O 2016  گوگل از اپلیکیشن جدید با نام Allo پرده برداری کرد، نرم‌افزاری که به ادعای Google یکی از هوشمندترین اپلیکیشن‌های مسنجر یا پیام رسان تا به امروز است.

اکنون پس از انتشار این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید با زومیت همراه باشید تا با برخی از ویژگی‌های اصلی این برنامه آشنا شویم.

پاسخ هوشمند به پیام‌ها  (Smart Reply)

در قابلیت پاسخ هوشمند، گوگل مدل احساسات شما در پاسخ دهی به پیام‌ها را می‌آموزد و در ارتباطات بعدی با دیگران، پیام‌های پیشفرض و مناسبی که از شما آموخته را بدون آنکه چیزی تایپ کنید در اختیارتان قرار می‌دهد. این امکان به مرور و با یادگیری انتخاب‌هایتان گزینه‌های بیشتر و دقیق‌تری را به شما ارائه می‌کند.

allo

احساسات خود را با تغییر در ابعاد کلمات نشان دهید  (Whisper Shout)

ویژگی نجوای بلند یا Whisper Shout به شما کمک می‌کند تا با لمس کردن دکمه‌ی ارسال پیام و بالا و پایین بردن آن، ابعاد متنی را که نوشته‌اید تغییر دهید و از این خاصیت برای نمایش احساساتی که در بطن آن وجود دارد استفاده کنید.

allo

خلاقیت با ویرایشگر آنی تصاویر

ویرایشگر تصاویر در پیام رسان Allo امکانات متنوعی را برایتان در نظر گرفته است، فرض کنید می‌خواهید قسمت خاصی از یک عکس را برای مخاطبتان برجسته کنید یا برای سرگرمی نقاشی روی آن بکشید، کافیست با انتخاب گزینه‌ی ارسال تصاویر و انتخاب قلم در ویرایشگر، نوشته یا تصویر دلخواهتان را ترسیم کنید و آن را ارسال نمایید.

allo

برچسب‌هایی گویا‌تر از همیشه

یکی از جذابیت‌های نرم‌افزارهای پیام رسان استفاده از برچسب‌ها یا Sticker مختلف و رنگارنگ است. در Allo برچسب‌ها تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند و تقریبا هر آنچه که در ذهنتان است را می‌توانید با تصاویر برچسب‌ها به مخاطبانتان انتقال دهید.

allo

دستیار گوگل همیشه در کنار شما 

دستیار گوگل یا Google Assistant همیشه در کنارتان خواهد بود حتی در زمان چت، هرگاه به مطلبی نیاز داشتید کافیست با تایپ @Google در نوار ارسال متن او را فرا بخوانید و موضوع مورد نظرتان جستجو کرده و بیابید بدون آنکه محیط چت را ترک یا اپلیکیشن دیگری را اجرا کنید یا حتی در چتی اختصاصی با هوش مصنوعی دستیار هوشمند گوگل به گفتگو بپردازید. برای مثال مسیر محلی که هستید تا خانه را سوال کنید یا با تایپ کردن نام تیم فوتبال محبوب خود نتیجه آخرین بازی و بازی‌های آینده‌ی این تیم را مشاهده کنید.

allo

اگر زمان کمی دارید، با دستیار گوگل مکالمه کنید

اگر زمان کمی در اختیار دارید یا حوصله‌ی باز کردن مرورگر و جست و جو در آن را ندارید و می‌خواهید از موضوعی در سریعترین زمان ممکن مطلع شوید کافیست در اپلیکیشن Allo با دستیار گوگل چت کنید و از او اطلاعات مورد نیاز را بخواهید.

allo

گفتگو با دوستان در فضایی امن و خصوصی (Incognito Mode)

پیشتر با قابلیت جستوجو و وبگردی ناشناس در مرورگر کروم آشنا بودید حالا گوگل برای حفظ امنیت بیشتر کاربران و جلوگیری از هرگونه دستبرد اطلاعاتی ما بین اشخاص و سرور‌ها بخش Incognito را در چت الو گنجانده است در این ویژگی پیا‌م‌ها به شکل دو طرفه رمزنگاری می‌شود تا هیچکس نتواند به محتوای مکالمات دسترسی پیدا کند. با انتخاب این گزینه با خیالی آسوده با دیگران چت کنید.

به طور حتم گوگل با  ارائه‌ی آپدیت‌های جدید ویژگی‌های این پیام رسان را گسترش خواهد داد و شاید در آینده شاهد حضور این نرم‌افزار بر روی سیستم عامل ویندوز فون نیز باشیم.

در انتها پیشنهاد میکنیم دیدن این ویدیو را از دست ند‌هید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات