گلکسی نوت 7 سامسونگ احتمالا به خاطر مشکل پک باتری فراخوانی خواهد شد

جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گزارش‌های منتشر شده در مورد مشکل سخت‌افزاری فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ، این شرکت کره‌ای را مجبور به متوقف کردن فرآیند فروش در بازار کره کرده است. گزارش‌های جدیدی منتشر شده که از فراخوانی فبلت‌های گلکسی نوت ۷ فروخته شده به خاطر مشکل در پک باتری حکایت دارند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

گزارش‌های منتشر شده در خارج از کره‌ی جنوبی به کابوسی تمام عیار برای سامسونگ تبدیل شده است. به طوری که این شرکت به خاطر مشکلات سخت‌افزاری موجود در گلکسی نوت 7، مجبور به متوقف کردن فرآیند عرضه‌ی فبلت یاد شده در بازار کره شده است.

مقاله‌های مرتبط:

    شرکت سامسونگ دیروز اعلام کرد که فروش galaxy note 7 خود را در کره به منظور آزمایش کیفیت متوقف کرده است. شرکت سامسونگ هنوز در مورد علت دقیق توقف عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ سکوت کرده و گزارش‌های منتشر شده مبنی‌بر آتش گرفتن یا انفجار گلکسی نوت ۷ به دلیل وجود مشکلات سخت‌افزاری را تایید یا رد نکرده است.

    با وجود سکوت سامسونگ به احتمال زیاد دلیل این توقف عرضه، گزارش‌های انفجار فبلت نوت ۷ بوده است. یکی از مقامات رسمی شرکت که اشاره‌ای به نام آن نشده، از طریق وب‌سایت خبرگذاری Korea Times دلیل توقف فروش گلکسی نوت را حادثه‌های گزارش شده دانسته و این‌گونه توضیح داده است:

    ما گوشی‌های مشتری‌هایی را که هنگام فرآیند شارژ آتش گرفته یا منفجر شده بودند، به منظور تشخیص علت مورد بررسی قرار دادیم. ما به زودی بعد از اتمام تحقیقات خود، اقدام به تعمیر گوشی‌های گلکسی نوت ۷ آسیب دیده خواهیم کرد. ما از اوایل هفته‌ی جاری به منظور بررسی دوباره‌ی ایمنی و سلامت گلکسی نوت ۷، عرضه‌ی آن را متوقف کرده‌ایم.
    galaxy note 7

    آیا مشکل از پک باتری است؟

    وب‌سایت Korea Herald در گزارش دیگری و بدون هیچ اشاره‌ای به منبع، توضیح می‌دهد که شرکت سامسونگ در نظر دارد فراخوانی را به همه‌ی واحدهای فروش بدهد. با این حال، هنوز محدوده‌ی این فراخوان مشخص نبوده و اطلاعاتی در مورد بین‌المللی بودن یا محدود بودن آن به بازارهای معین، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگر گوشی‌های نوت ۷ فراخوانی شوند، شرکت سامسونگ باتری جدیدی را به صورت رایگان جایگزین باتری‌های قبلی دستگاه خواهد کرد.

    با توجه به همین گزارش، این مشکل ممکن است به خاطر بسته‌بندی (pack) باتری بوده و ارتباطی به سلول‌های باتری که درون بسته‌ی باتری قرار دارند، نداشته باشد. این سلول‌ها به وسیله‌ی شرکت Samsung SDI که وابسته به سامسونگ است، ساخته شده اما بسته‌بندی این باتری‌ها به تامین کننده‌ها و سازندگان مختلفی واگذار شده است. طبق گزارش‌های Korea Herald، بسته‌بندی باتری گوشی‌های گلکسی نوت ۷ منفجر شده به وسیله‌ی شرکت کره‌ای ITM که در حوزه‌‌ی نیمه هادی‌ها فعالیت می‌کند، صورت گرفته است. شرکت Samsung SDI در بیانیه‌ای رسمی به خبرگذاری رویترز گفته که تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی‌بر معیوب بودن باتری نوت ۷، دریافت نکرده است. با این حال از زمان انتشار گزارش، ارزش سهام این شرکت تقریبا ۷ درصد کاهش داشته است.

    توجه داشته باشید که تمامی این اطلاعات از منابعی ناشناس به دست آمده و شرکت سامسونگ تا لحظه‌ی نگارش این مقاله هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع بحث برانگیز نشان نداده است.

    کابوس در بدترین زمان ممکن

    اگر شایعات منتشر شده به واقعیت تبدیل شوند، فراخوانی گلکسی نوت ۷ در بدترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت و قطعا این رخداد برای سامسونگ کابوسی وحشتناک خواهد بود. شرکت اپل به عنوان رقیب اصلی سامسونگ در هفته‌ی آینده از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی خواهد کرد. نگرانی درباره‌ی سلامت و ایمنی گلکسی نوت ۷، می‌تواند مشتریان بالقوه‌ی سامسونگ را به سمت خرید آیفون 7 پلاس جذاب سوق دهد. به علاوه، فراخوان فبلت‌های نوت ۷ می‌تواند بر روی عملکرد فروش بسیار عالی آن که از ۱۹ آگوست شروع شده، تاثیری منفی بگذارد.

    روابط عمومی سامسونگ به طور معمول واکنش سریعی به بحران‌ها نشان می‌دهد؛ بنابراین سکوت طولانی مدت سامسونگ بر سر این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از تلاش برای یافتن راه حل مناسب برای این مسئله‌ی جدی باشد.

    اگر در حال حاضر دارنده‌ی گلکسی نوت 7 سامسونگ هستید، دلیلی برای نگرانی بیش از حد وجود ندارد. در این باره باید اظهار کنیم که شرکت سامسونگ تاکنون میلیون‌ها واحد از گلکسی نوت ۷ را به فروش رسانده که فقط ۵ حادثه‌ی آتش‌گیری و انفجار مربوط به آن گزارش شده است. به عبارت بهتر، احتمال رخ دادن اتفاقی مشابه برای گوشی هوشمند شما بسیار اندک است. دیروز در این مورد با شرکت سامسونگ تماس گرفتیم اما متاسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

    آیا علت توقف عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به خاطر انفجارهای اخیر آن است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات