سیستم رانندگی خودکار نیسان در بازار ژاپن عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سیستم رانندگی خودران جدید نیسان با نام ProPilot در بازار ژاپن عرضه می‌شود. این سیستم به زودی در سایر بازار‌ها اعم از ایالات متحده نیز عرضه خواهد شد. این سیستم فعلا تنها در مدل Serena عرضه می‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

نیسان از سیستم رانندگی خودکار ProPilot بر روی خودروی ون سرنا رونمایی کرد. نخستین نسخه‌ی سیستم پروپایلوت تنها قادر به کنترل خودرو در بزرگراه‌ها و آن‌هم تنها در یک لاین است. راننده این سامانه را با استفاده از فشردن کلیدی بر روی غربیلک فرمان فعال می‌کند و سپس سرعتی بین ۳۰ الی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو تعیین می‌کند.

رانندگی

از اینجا به بعد سامانه‌ی پروپایلوت کنترل خودرو را با استفاده از سیستم فرمان، ترمز و گاز بر عهده می‌گیرد. همچنین پروپایلوت با کمک دوربین تکی جلو می‌تواند خطوط روی جاده را تشخیص دهد و فاصله تا خودروی جلویی را نیز اندازه بگیرد.

 این سامانه خودرو را در وسط لاین حفظ می‌کند و ضمن حفظ فاصله‌ی ایمن با خودروی جلویی می‌تواند با فرمان دادن به خودرو، پیچ‌ها را نیز طی کرده و حتی خودرو را به طور کامل متوقف کند. 

در صورتی که خودرو توقف کامل کند، راننده باید این سامانه را دوباره فعال کند، این کار با استفاده از کلید روی فرمان و یا فشار مختصر روی پدال گاز صورت می‌گیرد.

رانندگی

ماه گذشته گزارش دادیم که نسخه‌های مختلف این سامانه دارای توانایی‌های مختلفی برای کار در شرایط گوناگون هستند. تا سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی دوم این سامانه قادر خواهد بود که خودرو را در بین لاین‌های مختلف بزرگراه‌ها هدایت کند.

نسخه‌ی سوم سامانه‌ی پروپایلوت نیز که تا سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد این توانایی را خواهد داشت که کنترل خودرو را در ترافیک‌های شهری و تقاطع‌ها بر عهده بگیرد. 

رانندگی

نخستین مدلی که مجهز به این سامانه به بازار عرضه خواهد شد نسل پنجم مین ون نیسان با نام سرنا خواهد بود که به تازگی رونمایی شده است. این خودرو از ماه آگوست در بازار ژاپن عرضه خواهد شد. نیسان قصد عرضه‌ی این سامانه در بازار ایالات متحده را نیز دارد اما زمان قطعی فروش آن در این کشور و این که کدام مدل نیسان مجهز به این سیستم خواهد شد هنوز مشخص نشده است.

خودرو خودران نیسان
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات