وزیر ارتباطات: به‌ زودی شاهد جنگ تعرفه خواهیم بود

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سرویس‌های اپراتورها باید با کیفیت عالی و با حق انتخاب برای برگزیدن بسته به دست مردم برسد، اعلام کرد که به زودی شاهد جنگ تعرفه خواهیم بود و اپراتورها ناچار به اجرای تعرفه‌های ارزان هستند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی در مورد اجرای طرح ترابردپذیری در مراسم افتتاح پروژه‌های رگولاتوری گفت: «امروز تحول دیگری رخ می‌دهد. ما کم کم یاد می‌گیریم که چگونه رقبا می‌توانند سر یک میز بشینند. ما تصمیم برای اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه را از دوسال پیش گرفتیم. خیلی از افراد حاضر در وزارت‌خانه به من می‌گفتند وارد فضای رقابتی این اپراتورها نشوید.»

واعظی در مورد رفتار ضدرقابتی اپرتورهای تلفن همراه در اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه اعلام کرد: «من از اپراتورها خواسته‌ام که کارهای ضدرقابتی و عدم همکاری را کنار بگذارند. من نمی‌دانم این اخلاق از کجا وارد این حوزه شده است. باید بگویم کارهای ضد رقابتی را نمی‌پسندم.»

وزیر ارتباطات افزود: «اگر مشترکی از اپراتوری جدا شد معنایش ضعف اپراتور نیست بلکه مردم سلایق و علایقی دارند که باید به این علاقه‌ها احترام بگذاریم. باید اجازه بدهیم مردم اگر می‌خواهند از اپراتور ما برود.»

محمود واعظی در مورد القای عدم مهاجرت به کاربران توسط یکی از اپراتورها گفت: «نباید روی ذهن مشترک کار کنید با پیامک و هر جوری شده از رفتن مشترک خودداری کنید. البته ارائه‌ی بسته‌های جدید و خوب کار درست و صحیحی است ولی نباید به مشترک چیزی را القاء کنیم.»

او در مورد کیفیت ارائه‌ی خدمات توضیح داد: «مسئله‌ی کیفیت موضوعی بوده که در این سه سال بر آن تأکید کرده‌ام. شأن مردم ما این است که اگر پول پرداخت می‌کنند، خدمات باکیفیت دریافت کنند. در ترابردپذیری اپراتورها ناچارند که هم خدمات با کیفیت ارائه دهند و هم بسته‌های جدید داشته باشند.»

واعظی درباره‌ی تعرفه‌ها نیز تصریح کرد: «به زودی شاهد جنگ تعرفه خواهیم بود و اپراتورها ناچار به اجرای تعرفه‌های ارزان هستند. البته نباید در جنگ تعرفه به اپراتور رقیب و خود ضربه زد و نباید دمپینگ کرد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر نظر مردم در ارائه‌ی خدمات بیان کرد: «مسئله‌ی دیگر فضای نوآوری است. باید ذائقه‌ی مردم را در نظر گرفت و نوآوری کرد. در برخی از کشورها بسته‌های زیادی وجود دارد و مردم حق انتخاب واقعی دارند.»

او اضافه کرد: «ما علاقه‌مندیم که علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز عملکرد اپراتورها را نظارت کنند که به نفع مردم است.»

محمود واعظی در رابطه با مجوزهای دست و پا گیر و عدم ورود فناوری‌های نوین گفت: «ما نباید شرکت‌های فعال در فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خودمان گره بزنیم و برای این کار مجوزها و قوانین مزاحم را باید کاهش دهیم. باید دستمان را از کسب‌وکار شرکت‌ها خارج کنیم. در گذشته هر شرکتی برای آوردن فناوری جدید باید اجازه می‌گرفت. اما این ورود فناوری‌های جدید جهانی در شرکت‌ها به ما ارتباطی ندارد و شرکت‌ها باید بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر این فناوری‌های جدید را به مردم ارائه دهند.»

وزیر ارتباطات در مورد اپراتورهای مجازی نیز اعلام کرد: «اپراتورهای اصلی برای قرارداد به اپراتورهای مجازی سخت نگیرند. وجود اپراتورهای مجازی به نفع مردم و اپراتورها است. فروش سیم‌کارت اپراتورهای مجازی پول را به جیب سه اپراتور اصلی می‌ریزد.»

واعظی با انتقاد از شرکت‌هایی که مجوز FCP گرفتند تأکید کرد: «شرکت‌های FCP فقط پولی در خزانه دولت ریختند و تحولی که مد نظر من بود را ایجاد نکردند. باید فعالیت این شرکت‌ها چشم‌گیر شود تا به اهداف مجوزی که گرفتند برسند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات