لینکدین امکان به اشتراک گذاری ویدیوی ۳۰ ثانیه ای را فراهم کرد

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لینکدین مطمئنا یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی امروزی محسوب می‌شود. حال امکان ارسال ویدیوهایی به مدت ۳۰ ثانیه در این شبکه‌ اجتماعی فراهم شده است. در ادامه‌ با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

لینکدین اپلیکیشن iOS خود را بروزرسانی کرده و در نسخه جدید آن امکان ضبط و ثبت ویدیوهای ۳۰ ثانیه برای کاربران فراهم شده است. کلیپ‌های ارسالی باید در یکی از موضوعاتی ارسال شوند که توسط تیم ویراستاران این شبکه‌ اجتماعی ایجاد شده‌اند. البته افراد می‌توانند موضوع مورد نظر خود را نیز ایجاد کنند. در حال حاضر این ویژگی در اختیار ۵۰۰ حساب کاربری تاثیرگذار این شبکه اجتماعی در دسترس قرار گرفته ولی به مرور کاربران بیشتری می‌توانند از قابلیت یاد شده بهره ببرند.

علاوه بر این به گفته‌ی رئیس بخش مدیریت محصولات این شبکه اجتماعی، جاسپر شرمن «حالا لینکدین در حال تبدیل شدن به مکانی است که می‌تواند شغل آینده شما را نیز جستجو کند و این شبکه مکانی برای یافتن اطلاعات است.» شرمن همچنین اعلام کرده که شرکت متبوع‌اش سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را روی این ایده انجام داده و دانش حرفه‌ای لینکدین به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند شغل‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند را پیدا کنند. معرفی بخش ویدیو نیز گامی است که در راستای هدف یاد شده برداشته است. در واقع می‌توان با یک ویدیو کوچک، مفهومی را که می‌توان با ۱۰۰۰ کلمه بیان کرد را به مخاطبان رساند.

برای ارسال ویدیو، کاربران می‌توانند محتوای خود را در موضوعاتی ارسال کنند که بیشتر به آن موضوعات علاقمند هستند. به عنوان مثال موضوعاتی چون سیاست‌های آموزشی، نیازهای تکنولوژیک، هوش مصنوعی، یا حتی موضوع ایجاد شده توسط خود افراد. سپس کاربران باید ویدیو مورد نظر خود را درست همانند اسنپ‌چت ضبط کرده و بدون هیچ فیلتری ذخیره کنند. پس از اینکه ویدیو مورد نظر آماده شد، می‌توان آن را برای افراد دنبا‌ل‌کننده ارسال کرد.

ویدیو لینکداین

در حال حاضر فقط امکان اشتراک گذاری ویدیوها وجود دارد و نمی‌توان از آن‌ها در سایر وب‌سایت‌ها استفاده کرد، اگرچه قرار است این مورد به زودی در دستور کار لینکدین قرار گیرد. علاوه بر این، هنوز نمی‌توان بخش نظرات ویدیوها را به طور مکالمه‌ای و تو در تو مشاهده کرد و این یعنی کاربران نمی‌توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

شما می‌توانید ویدیوهای افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید در بخش صفحه‌خانگی اخبار لینکدین خود چه در نسخه تحت وب و چه در نسخه موبایلی، مشاهده کنید. پس از اینکه مشاهده کلیپ‌ به اتمام برسد، ویدیوهای مشابه نیز به کاربر پیشنهاد داده می‌شوند.

اگرچه لینکدین پیش از این ویدیوهایی را تولید کرده ولی فقط آن‌ها را از طریق وب‌سایت آموزشی معروف Lynda.com در اختیار کاربران خود قرار می‌داد اما حالا اضافه شدن امکان اشتراک‌گذاری ویدیو در این شبکه‌ اجتماعی، یک اقدام کاملا جدید برای این شرکت محسوب می‌شود. لینکدین اعلام کرده که حالا و پس از چندین سال تلاش و تمرکز بر گسترش این پلتفرم از طریق خرید شرکت‌های دیگری چون Pluse، حالا اضافه شدن امکان اشتراک‌گذاری ویدیو، گام دیگری است که در راستای همین هدف برداشته شده است.

شرمن در ادامه می‌گوید: «ما بدون هیچ حاشیه‌ای در حال تست سرویس ویدیو در لینکدین هستیم که این تست‌ها بر پایه ویدیوهای کاربران مهم ما صورت پذیرفته‌ و بارها مورد استفاده‌ی دیگر کاربران قرار گرفته‌اند. بسیاری از کاربران از این پس قادر خواهند بود تا هر روز با مراجعه به لینکدین، بتوانند موفقیت شرکت‌ها و افراد مورد نظر خود را مشاهده کنند.»

از آنجا که بسیاری از سرویس‌های مشابه پیش از لینکدین اقدام به اضافه کردن امکان ارسال ویدیو کرده‌اند، نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که این شبکه اجتماعی در بخش ارائه خدمات ویدیو، فعلا پس از رقبای خود قرار می‌گیرد. به عنوان مثال فیسبوک و توییتر هر دو سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در بخش ویدیو انجام داده‌اند. اما آیا لینکدین قصد دارد تا امکان استریم زنده‌ی ویدیو را مثل سرویس‌هایی نظیر پریسکوپ یا فیسبوک‌لایو ارائه دهد؟ این موضوع از جمله آخرین مواردی است که در ذهن تیم لینکدین قرار دارد و شرمن نیز این حرف را تایید کرده است. شرمن در ادامه گفت است: «تمرکز ما بر این است که به کاربران خود کمک کنیم تا تولیدکننده و موفق باشند و برای رسیدن به این هدف، مهم نیست که کاربران چگونه از لینکدین استفاده می‌کنند.

در حال حاضر، همانطور که اشاره کردیم، امکان ضبط ویدیو فقط در نسخه iOS اپلیکیشن لینکدین ارائه شده است. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات