تمامی جزئیات در مورد مستر کارت ایرانیان؛ از هزینه کارت و تمدید تا تضمین یک میلیون دلاری

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مسترکارت ویژه ایرانیان این روزها در رسانه‌ها توجه‌ها را به سوی خود جلب کرده و با واکنش‌های متعددی روبرو شد. ما نیز برای مشخص شدن برخی از جزئیات این کارت، اطلاعاتی از مدیران این شرکت دریافت کردیم. برای اطلاع از جزئیات مسترکارت ایران همراه زومیت باشید.
تبلیغات

قرار است به زودی مسترکارت توسط ۱۷۰ واحد پستی به مردم ایران عرضه شود. این مسترکارت توسط شرکت ویژن کارت ایرانیان ارائه می‌شود اما کارهای توزیع و مالی آن به دست این شرکت نیست.

مسئول توزیع و امور مالی کارت‌ها

بر اساس گفته‌های ابوالفضل کشاورز مدیر روابط عمومی ویژن کارت ایرانیان در گفتگو با زومیت، کار توزیع این کارت به عهده‌ی پست است و برای کارهای مالی نیز امین بانک مرکزی، صرافی ثامن را به این شرکت معرفی کرده است. انتخاب این صرافی به این دلیل است که برای نقل و انتقال پول در عرصه‌ی بین‌المللی باید صرافی‌های تحت نظارت و مجوز بانک مرکزی این کار را انجام دهند.

این صرافی ارتباطی با بانک ثامن که منحل شده است ندارد و مورد تأیید بانک مرکزی است.

هزینه‌های شارژ و خرید کارت

برای خرید مسترکارت توسط این شرکت باید هزینه‌ی ۳۵۰ هزار تومان بابت کارت فیزیکی و ۲ سال پشتیبانی پرداخت شود. به گفته‌ی روابط عمومی ویژن کارت ایرانیان، برای افزایش موجودی قرار است صرافی ثامن بدون دریافت کارمزد و بر اساس قیمت دلار آزاد کار انتقال را انجام دهد.

بر اساس اطلاعاتی که روابط عمومی این شرکت در اختیار زومیت قرار داده است، هزینه تمدید مسترکارت توسط این شرکت ۳۵ هزار تومان است.

مشخصات ثبت شده در کارت

اوبالفضل کشاورز به زومیت اعلام کرد که پروفایل کارت صادر شده به نام فرد درخواست کننده و حاوی نشانی و تلفن حقیقی فرد در ایران بوده و این مزیتی است که نسبت به بقیه صادرکنندگان مسترکارت در کشور وجود دارد. فعلا امکان ثبت و حکاکی نام روی کارت وجود ندارد که شاید در آینده این امکان فراهم شود.

جبران ضرر در شرایط خاص

برخی از کاربران و مردم نگران تحریم کارت‌های صادره به آدرس ایران هستند. روابط عمومی مسترکارت با اشاره به اینکه این کارت‌ها قانونی است و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند به زومیت توضیح داد که مسترکارت قوانینی دارد که بر این اساس اگر مشکلات خاصی بوجود آید، خسارت‌ها تا سقف یک میلیون دلار جبران می‌شود. 

البته او تأکید دارد که فعلا این مشکل وجود ندارد و کاربران نباید نگران این مشکلات باشند.

البته ما قصد داشتیم شرایط ارائه و توزیع در پست را جویا شویم که واحد ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی پست حاضر به همکاری و پاسخگویی به زومیت نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات