وزیر ارتباطات: کیفیت در ایران مغفول مانده است

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست‌های کاهش قیمت دولت و وزارت ارتباطات به خصوص در حوزه اینترنت اعلام کرد موردی که در داخل ایران مغفول مانده، کیفیت است. باید شرکت‌ها کاری کنند که مردم سرویس با کیفیت بگیرند و از کیفیت راضی باشند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی در مراسم افتتاح اولین دیتاسنتر ابری کشور گفت: «امیدوارم به جای افتتاح طرح‌های دولتی، طرح‌های شرکت‌های خصوصی را افتتاح کنیم. دولت آقای روحانی از ابتدا بنا گذاشت بر اینکه شرایط ۸سال اخیر در حوزه‌ی ict را تغییر بدهد. توسعه‌ای داشته باشیم که مردم هم در آن مشارکت کنند.»

واعظی ادامه داد: «ما شرکت‌های خصولتی و تصدی‌گری خصولتی را قبول نداریم. دولت باید بستری فراهم کند تا سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر برسد و مقررات دست و پاگیر از بین برود.»

وزیر ارتباطات در مورد هزینه تحریم‌ها اعلام کرد: «دولت هزینه تحریم را کمتر می‌پرداخت ولی بخش خصوصی زیر بار این تحریم‌ها می‌رفت، امروز شاهد این هستیم که تحریم‌ها در حال برداشته شدن است.»

محمود واعظی درباره‌ی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران توضیح داد: «ما با بازار خیلی خوبی روبرو هستیم در ابتدای دولت ۲۱ هزار میلیارد تومان بازار ict کشور ارزش داشت ولی هم اکنون ۳۹ هزار میلیارد تومان ارزش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است که باید سه برابر شود تا به سهم‌مان از بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا برسیم.»

او افزود: «در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کسی جای دیگری را تنگ نمی‌کند. خوشحالم افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ict نبودند هم اکنون علاقه وافر به حضور در این حوزه دارند مانند بانک‌ها. باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فناوری اطلاعات ما بیاید.»

واعظی بیان کرد: «اگر تا قبل از این سرمایه‌گذاری در این بخش تنها در مخابرات، ایرانسل و همراه اول بود خوشبختانه امروز دیدها فراتر رفته و روی دیمر شرکت‌ها سرمایه‌گذاری بالا انجام می‌شود. معنای این کار این است که این بخش در حال رونق است و اگر سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شود رونق فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر خواهد شد.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «ایجاد شغل یکی از دغذغه‌های مهم دولت است. به نظر من ایجاد شغل برای هر فردی باید یک فریضه و امر عبادی باشد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا دارد در این حوزه ۱۳۰ هزار شغل به‌وجود بیاید.»

او اضافه کرد: «افتتاح دیتاسنتر کلود ۱۰۰ شغل مستقیم و هزاران شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند. در سیاست‌های برنامه ششم برای توسعه کشور اولین بار شاهدیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش جدا در نظر گرفته شده است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «ما تعرفه‌ها را باید برای مردم کم می‌کردیم و این کار را از خود آغاز کردیم. از درآمد زیرساخت ۶۰۰ میلیارد تومان کم کردیم و نباید این کار تنها در زیرساخت و مخابرات بماند و اپراتورها باید قیمت سرویس‌های اینترنتی مردم را کاهش بدهند.»

واعظی تصریح کرد: «موردی که در داخل ایران مغفول مانده، کیفیت است. باید شرکت‌ها و همکاران من کاری کنند که مردم سرویس با کیفیت بگیرند و از کیفیت راضی باشند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات