تماشا کنید: سیستم خودران خودروهای تسلا این بار در چین حادثه‌ ساز شد

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بار دیگر سیستم خودران تسلا در مرکز توجهات قرار گرفته‌ است. این بار تصادفی دیگر برای محصولات این شرکت و در حالت رانندگی خودران در بزرگراهی در چین رخ داده است. برای اطلاع از جزئیات این اتفاق در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این روزها سیستم خودران خودروهای تسلا بسیار خبرساز شده‌ و هیاهوی بسیاری به پا کرده‌اند. اما این بار تصادفی در چین باعث شده تا سیستم‌های خودران تسلا بار دیگر مورد توجه قرار بگیرند. خودروی ساخت تسلا که مالک آن، لو ژن بوده است با اتومبیلی که در شانه‌ی بزرگراه پارک کرده بود، تصادف کرده است.

تسلا نیز تأیید کرده است که در زمان این حادثه، سیستم خودران این شرکت فعال بوده است. همان‌طور که در ویدیوی ثبت شده نیز مشاهده می‌کنید این اتفاق باعث شده تا آینه‌ی کنار خودروی پارک شده کنده شده و خودروهای دیگر نیز خراش بردارند.

یکی از سخنگویان تسلا اعلام کرده است که نداشتن کنترل فرمان در زمان تصادف عاملی تأثیرگذار در این تصادف بوده است. گذاشتن دست روی فرمان و داشتن کنترل آن یکی از شروطی است که تسلا نیز در زمان استفاده از سیستم خودران روی آن تأکید داشته است. لو خود نیز اذعان کرده است که در زمان تصادف دستش روی فرمان خودرو نبوده و در حال بررسی گوشی بوده است، البته او مدعی است که تسلا سیستم را با عملکرد خودران به او فروخته است.

این مشکل، موضوعی است که لو بر آن پافشاری می‌کند و حتی در تحقیقات میدانی رویترز نیز مشخص شده است که فروشندگان تسلا در زمان فروش خودروهای این شرکت، سیستم آن را کاملا خودکار اعلام می‌کنند. البته تسلا در گذشته نیز اعلام کرده است که این سیستم برای کمک کردن در رانندگی است و به صورت کاملا خودکار عمل نمی‌کند. لغت Autopilot در زبان چینی و حتی در فارسی به عنوان خودران معنی می‌شود که می‌تواند باعث سردرگمی شود.

البته اگر موضوع ترجمه‌ی لغت را نیز در نظر نگیریم، بسیاری از موسسات و سازمان‌ها در مورد چگونگی تشریح سیستم خودران تسلا و قابلیت‌های آن توسط این شرکت اظهار نگرانی کرده‌اند. با بیشتر شدن تصادفات مرتبط با سیستم خودران تسلا، بسیاری خواستار تغییر نام سیستم این شرکت شدند اما تسلا اعلام کرده است که نام سیستم خود را تغییر نخواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات