بررسی گوشی هوشمند وان پلاس 3

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 19 دقیقه
وان‌پلاس پس از ارائه‌ی سه نسل از گوشی‌های این شرکت، این بار گوشی وان پلاس 3 را برای نبرد با بزرگان بازارِ گوشی‌های هوشمند وارد عرصه‌ی رقابت شده است.
تبلیغات

وان پلاس شرکتی است که از همان ابتدا به‌عنوان قاتل پرچمداران کار خود را با گوشی وان پلاس وان آغاز کرد. این شرکت از همان ابتدا باتوجه‌به جزئیات به نوعی خشت‌های اولیه را به خوبی چید تا خود را به‌عنوان یک برند خوب و معتبر که به کاربران توجه زیادی دارد مطرح کند. آخرین پرچم‌دار این شرکت با وجود اینکه قیمتی بیشتر از نسل‌های پیشین دارد اما قیمت ۴۰۰ دلاری آن همچنان در مقایسه با گلکسی‌های سامسونگ و البته آیفون‌های اپل وسوسه کننده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی وان پلاس ۳، یکی از اولین گوشی‌های هوشمند دارای ۶ گیگابایت رم بپردازیم.

وان پلاس ۳ گوشی جدید شرکت چینی وان پلاس است که این بار نه در هیبت یک قاتل پرچم‌دار بلکه در شکل یک پرچم‌دار تمام عیار وارد عرصه‌ی رقابت شده است. قیمت ۴۰۰ دلاری، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، ۶ گیگابایت رم و بدنه‌ی تمام فلزی همگی روی کاغذ بسیار جذاب و وسوسه کننده هستند، اما آیا وان پلاس ۳ که با قیمتی در حد نصف پرچمدارانی مانند آیفون ۶ اس پلاس یا گلکسی اس ۷ اج عرضه می‌شود، برای داشتن قیمت پایین در برخی بخش‌ها از لوازم ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت استفاده کرده است؟

وان پلاس 3 / One plus 3

وان پلاس ۳ روی کاغذ گوشی بسیار خوب در قواره‌ی یک پرچم‌دار تمام عیار است. پردازنده‌ای بسیار قدرتمند، رم با حافظه‌ی زیاد و البته کیفیت ساخت بسیار خوب همگی مواردی هستند که در ظاهر عالی به‌نظر می‌رسند. در ادامه به بررسی پرچم‌دار جدید این شرکت نسبتا نوپای چینی خواهیم پرداخت.

گوشی وان پلاس ۳ را می‌توانید از فروشگاه آی سی موبایل با قیمت ۱٫۵۵۰٫۰۰۰ تومان خریداری کنید.

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۶۴ بیتی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ 
  • نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل همراه‌با پنل امولد و تراکم پیکسلی ۴۰۱
  • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530
  • دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت با فلش تک گانه و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی
  • اندروید نسخه‌ی ۶.۰.۱ 
  • ابعاد ۱۵۲.۷ در ۷۴.۷ در ۷.۴ میلی‌متر با وزن ۱۵۸ گرم
  • باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و بلوتوث نسخه‌ی 4.2
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت هم‌زمان
  • مجهز به حسگر اثر انگشت و رابط نرم‌افزاری Oxygen OS

طراحی

بدنه‌ی فلزی و باریک وان پلاس ۳ جزو مواردی است که در نگاه اول نظر هر کاربری را به خود جلب خواهد کرد. طراحی این گوشی بسیار ساده و شیک است و خبری از لوگوهای بزرگ و مختلفی مانند نام برند یا Duos به‌معنای دو سیم‌کارته بودن گوشی نیست. البته نمی‌توان از تشابه این گوشی به‌خصوص از قاب پشتی به گوشی‌های اندرویدی دیگر مانند اچ‌تی‌سی ۱۰ گذر کرد. طراحی قاب فلزی به نوعی ترکیبی از اچ‌تی‌سی ۱۰ و میت اس هواوی است؛ اما این موضوع لزوما نکته‌ی منفی به شمار نمی‌رود، چرا که باعث شده گوشی علاوه بر زیبایی حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل کند.

موضوعی که در قاب پشتی این گوشی به چشم می‌خورد و شاید یکی از نقاط منفی نیز به شمار برود، برآمدگی دوربین در پشت آن است. هر چند این برآمدگی زیاد نیست، اما شاید اگر وان پلاس اندکی ضخامت را افزایش می‌داد تا باتری بزرگ‌ترین درون گوشی قرار می‌گرفت، بسیاری از کاربران راضی‌تر نیز می‌بودند. بااین‌حال ضخامت گوشی بسیار کم است و این باریکی به زیبایی گوشی افزوده است و البته برآمدگی دوربین نیز در حد گوشی مانند گلکسی اس ۶ آزاردهنده نیست.

وان پلاس 3 / One plus 3

البته کم بودن قیمت گوشی دلیلی برعدم دقت به جزئیات یا استفاده از مواد ارزان‌قیمت نیست. قاب فلزی این گوشی بسیار باکیفیت ساخته شده و در آن به جزئیات دقت بسیاری شده است. نوارهای آنتن هم به رنگ تیره هستند تا هماهنگی بیشتری با رنگ گوشی داشته باشند، همین دقت به جزئیات باعث شده تا وان پلاس ۳ در بخش طراحی چیزی کم نداشته باشد. 

فریم دور گوشی نیز به‌صورت یکپارچه با قاب پشتی بوده و از جنس فلز است. در سمت راست این فریم دکمه‌ی پاور به‌همراه شیار مربوط به دو سیم‌کارت گوشی قرار گرفته است، البته درگاهی برای افزایش حافظه وجود ندارد، ولی بااین‌حال حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی UFS نسخه ۲ با سرعت بالا برای بسیاری از کاربران مقدار کافی به شمار می‌رود. کیفیت دکمه‌ی پاور بسیار بالا است و فشردن آن نیز حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. فریم بالای گوشی ساده بوده و هیچ موردی در آن دیده نمی‌شود، اما در فریم پایین شاهد شباهت زیاد به آیفون‌های اپل هستیم، جایی که اسپیکر تک‌گانه این گوشی درکنار پورت USB C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار گرفته است.

وان پلاس 3 / One plus 3

دکمه‌های تنظیم حجم صدا نیز در فریم چپ این گوشی قرار گرفته و البته نکته‌ی جالب و نسبتا نوآورانه نیز استفاده از اسلایدری با نام Alert Slider است که بسیار کاربردی نیز هست. این اسلایدر سه حالت دارد، در پایین‌ترین حالت تمامی اعلانیه‌ها را دریافت خواهید کرد، در حالت وسط این اسلایدر، اعلانیه‌های خود که برای شما الویت دارند نمایش داده خواهند شد، و در حالت سوم که در بالاترین بخش قرار دارد، تمامی اعلانیه‌های قطع شده و هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد.

وان پلاس 3 / One plus 3

پنل جلوی گوشی که با پوشش شیشه 2.5D گوریلا گلس ۴ پوشیده شده است، طراحی بسیار ساده‌ای دارد و به غیر از حسگر اثر انگشت و دوربین سلفی مورد دیگری از نام برند تا دو سیم‌کارته بودن گوشی به چشم نمی‌خورد. این طراحی ساده باعث زیباتر شدن گوشی شده است. به‌علاوه حاشیه‌های کناری بسیار کم صفحه‌نمایش نیز یکی از دلایل زیباتر شدن گوشی است.

در حالت کلی باید گفت طراحی وان پلاس ۳ بسیار زیبا و فوق‌العاده خوش ساخت است و در حد و اندازه‌های پرچمداران گران‌قیمت است. کیفیت مواد مصرفی در ساخت گوشی نیز بسیار عالی است و حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. به‌طور قطع با در دست گرفتن وان پلاس ۳ متوجه به‌راحتی آن را در سطح آیفون ۶ اس و گلکسی اس ۷ یا دیگر پرچمداران بازار قرار خواهید داد.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت وان پلاس ۳ در زیر صفحه‌نمایش و در پنل جلوی گوشی قرار دارد. این حسگر با پوششی از جنس سرامیک نیز پوشیده شده است تا خط و خش‌های معمول روی آن نیفتد، چرا که برای مثال در گلکسی اس ۷ بدون آن‌که حتی فشاری روی دکمه‌ی هوم وارد شود، خط و خش‌هایی روی آن ایجاد می‌شد که نشان می‌داد استفاده از پلاستیک یا مواد نامناسب دیگر به‌عنوان پوشش باعث ایجاد چه عواقبی می‌شود. 

حسگر اثر انگشت وان پلاس ۳ زیر دکمه‌ی لمسی قرار گرفته است. این دکمه برخلاف گلکسی اس ۷ فشاری نبوده و به‌صورت لمسی کار می‌کند. همچنین این دکمه کارکردهای دیگری از جمله دکمه‌ی هوم یا دکمه‌ی میان‌بر نیز دارد. 

وان پلاس 3 / One plus 3

اما در مورد عملکرد این حسگر اثر انگشت باید گفت که با یکی از بهترین‌ حسگرهای اثر انگشت در وان پلاس ۳ سر و کار خواهید داشت. تنظیم این حسگر به سرعت انجام می‌شود و بازکردن قفل گوشی با این حسگر بی‌نهایت سریع و دقیق انجام می‌شود و تنها کافی است تا این حسگر را لمس کنید تا گوشی بدون قفل دراختیار شما قرار بگیرد. نکته‌ی خوب در مورد این حسگر همیشه فعال بودن آن است، به این معنی که برای فعال کردن حسگر نیازی به خارج کردن آن از حالت اسلیپ نخواهید داشت. این مورد باعث می‌شود بازکردن قفل گوشی سرعت بیشتری نیز پیدا کند.

حسگر اثر انگشت وان پلاس ۳ را باید یکی از بهترین‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند و حتی در حد و اندازه‌های آیفون ۶ اس اپل دانست.

اسپیکر

وان پلاس در پرچم‌دار خود از اسپیکر تک‌گانه در فریم زیری گوشی استفاده کرده است. کیفیت این اسپیکر متوسط بوده و کمی بهتر از گلکسی اس ۷ است. حداکثر حجم صدا نیز در این گوشی مناسب است. بااین‌حال همواره اسپیکرهای جلو به‌صورت دوگانه بهترین گزینه هستند و در این زمینه وان پلاس ۳ توان رقابت با امثال اچ‌تی‌سی ۱۰ یا نکسوس ۶ پی را ندارد.

وان پلاس 3 / One plus 3

اما موردی که بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند آن را نادیده می‌گیرند، کیفیت صدای خروجی از جک ۳.۵ میلی‌متری است، اما وان پلاس ۳ با وجود قیمت ۳۹۹ دلاری خود به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است. کیفیت صدای خروجی از جک ۳.۵ میلی‌متری این گوشی در هدفون‌ها بسیار عالی است و حتی می‌توان گفت در حد و اندازه‌های اچ‌تی‌سی ۱۰ عمل می‌کند. این موضوع نکته‌ی بسیار مثبتی به‌خصوص برای یک گوشی در این رده‌ی قیمتی به حساب می‌آید. به‌خصوص اینکه بسیاری از افراد که به‌دنبال گوش دادن به موسیقی یا محتوای ویدیویی هستند، به احتمال زیاد از هدفون استفاده‌ می‌کنند.

صفحه‌نمایش

وان پلاس در پرچم‌دار خود به‌جای استفاده از پنل‌های با رزولوشن بالا به رزولوشن Full HD بسنده کرده است. وان پلاس معتقد است در استفاده‌های روزانه به رزولوشنی بیشتر از Full HD نیاز نخواهید داشت و شاید تنها در استفاده از محتوای واقعیت مجازی متوجه تفاوت بشوید. این شرکت می‌گوید تعداد افرادی که از گوشی خود برای دیدن محتوای واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، درحال‌حاضر بسیار کم هستند که البته باید گفت در این مورد حق با وان پلاس بوده است. استفاده از پنلی با رزولوشن پایین‌تر علاوه بر بالا بردن قدرت عملکرد گوشی باعث کمتر شدن مصرف باتری نیز می‌شود.

وان پلاس 3 / One plus 3

پنل صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی وان پلاس ۳، از نوع اپتیک امولد با رزولوشن Full HD است. اپتیک امولد درواقع همان فناوری پنل‌های امولد است که باعث شده بین تاچ و پنل فاصله‌ای نبوده و هوایی بین آن قرار نگیرد. چینش لوزی شکل پیکسل‌های این پنل باعث شده است تا رزولوشن آن به‌نظر کمتر از پنلی با رزولوشن مشابه از نوع IPS به‌نظر برسد. بااین‌حال اگر دقت زیادی بکنید، در برخی موارد پیکسل‌ها را خواهید دید اما در استفاده‌ی روزانه شاید اصلا متوجه تفاوتی بین این پنل و پنل‌های QHD نشوید.

البته روشنایی حداکثری صفحه‌نمایش مطلوب نیست و بازتاب از روی آن نیز نسبتا زیاد است که باعث شده دیدن محتوا روی گوشی در محیط‌های پرنور کمی سخت‌تر از حد انتظار از یک پرچم‌دار باشد. بااین‌حال شاید بتوان یکی از مواردی که باعث شده قیمت گوشی در حدود ۴۰۰ دلار باشد استفاده از پنلی با کیفیتی در حد پرچمداران سال قبل است. 

رنگ‌های نمایش داده شده در صفحه‌نمایش نیز همان‌طور که از پنل‌های امولد انتظار داریم اندکی اشباع هستند و رنگ مشکی عمق بسیار بالایی دارد. ممکن است برخی به رنگ‌های اشباع و غیرواقعی علاقه‌ای نداشته باشند، به این دلیل وان پلاس در به‌روزرسانی جدید حالتی برای بهره‌گیری از حالت sRGB تدارک دیده است که رنگ‌ها را طبیعی‌تر می‌کند.

وان پلاس 3 / One plus 3

صفحه‌نمایش مورد استفاده در وان پلاس ۳ را شاید بتوان تنها بخشی دانست که وان پلاس برای کم شدن قیمت تمام شده، رو به استفاده از پنلی قدیمی‌تر آورده است. البته این صفحه‌نمایش عملکرد خیلی خوبی دارد و قطعا نکته‌ی منفی یا ضعف برای گوشی به شمار نمی‌رود.

نرم‌افزار

نرم‌افزار بخشی تأثیرگذار در تجربه‌ی کاربری است که گاها توسط شرکت‌های سازنده نادیده گرفته می‌شود؛ اما این موضوع در مورد وان پلاس صادق نیست. این شرکت به‌طور مشخصی توجه زیادی به گفته‌های خریداران و کاربران داشته و ظاهر اندروید خالص را در رابط کاربری خود که Oxygen OS نام دارد حفظ کرده است. البته رابط کاربری وان پلاس ۳ تنها ازلحاظ ظاهر شبیه به اندروید خالص است و ازلحاظ امکانات وان پلاس سعی داشته تا ویژگی‌های کاربردی که اندروید خالص ندارد را به رابط کاربری خود اضافه کند.

از این ویژگی‌ها می‌توان به دوبار لمس صفحه‌نمایش برای روشن کردن گوشی یا پشتیبانی از ژست‌های حرکتی مانند کشیدن O برای اجرای اپلیکیشن دوربین در حالت اسلیپ، اشاره کرد. یا می‌تواند با کشیدن حرف V فلش دوربین را فعال کنید و به‌عنوان چراغ قوه از آن بهره بگیرید.

اسکرین شات وان پلاس 3

البته امکانات بیشتر از اندروید خالص به اینجا خاتمه نمی‌شوند، رابط کاربری وان پلاس امکاناتی مانند تم تاریک یا حالت Dark Mode را قرار داده تا بخش‌های سفید مانند منوی تنظیمات، منوی اپلیکیشن‌ها و نوار اعلانیه‌ها به حالت مشکی درآیند تا علاوه بر امکان تغییر کلی رنگ پیش‌زمینه‌ی رابط کاربری، بتوانید از ویژگی‌های پنل‌های امولد و کمتر شدن مصرف باتری با وجود تم تاریک نیز بهره ببرید.

اما ویژگی جالب دیگر بخشی به اسم Shelf است که همانند گوگل ناو عمل می‌کند و به‌خصوص برای کاربران ایرانی که امکان استفاده از گوگل ناو ندارند می‌تواند کاربردی نیز باشد. در این بخش اپلیکیشن‌های پراستفاده درکنار مخاطبانی که ارتباط بیشتری با آن‌ها دارید قرار گرفته‌اند. همچنین می‌توانید تمامی ویجت‌های خود را به این بخش اضافه کنید تا در یک بخش مشخص تمامی ویجت‌های خود را مشاهده کنید.

اسکرین شات وان پلاس 3

به‌صورت کلی رابط کاربری وان پلاس ۳ یکی از بهترین رابط‌های کاربری است که بر مبنای اندروید خالص توسعه داده شده است. تمامی زیبایی‌ها و سادگی‌های ظاهری اندروید خالص در این رابط کاربری وجود دارند و البته وان پلاس نیز برخی کاستی‌های سیستم‌عامل خام گوگل را برطرف و ویژگی‌های جذاب دیگری را به آن افزوده است. به‌طور قطع رابط کاربری Oxygen OS یکی از بهترین روابط کاربری است که تا به امروز فرصت کار با آن را داشته‌ایم.

دوربین

وان پلاس ۳ مجهز به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی است که حسگر دوربین اصلی ساخت سونی است. شرکت‌های سازنده معمولا برای کم کردن قیمت تمام شده‌ی گوشی هوشمند، از حسگرهای ضعیف‌تر استفاده می‌کنند اما داستان در مورد وان پلاس ۳ متفاوت است.

وان پلاس 3 / One plus 3

تصاویر ثبت شده در نور کافی بسیار عالی هستند، جزئیات در آن‌ها زیاد بوده و رنگ‌ها با دقت بالایی نمایش داده می‌شوند. همچنین شارپ کردن تصاویر نیز خیلی زیاد نیست تا عمق آن‌ها از بین نرود. همچنین دوربین در کنترل اکسپوژر نیز عالی عمل می‌کند تا در محیط‌هایی که نور از رو‌به‌رو به سوژه تابیده می‌شود یا نوردهی سوژه مناسب نیست، عکس ثبت شده غیرقابل استفاده نشود. به‌صورت کلی تصاویر ثبت شده در نور کافی هرچند بهترین نیستند اما در حد و اندازه‌ی دوربین گوشی‌های پرچمداران سال قبل مانند گلکسی اس ۶ یا آیفون ۶ که البته دوربین بسیار خوبی نیز داشتند، عمل می‌کند.

وان پلاس 3 / One plus 3

وقتی نور محیط کمتر می‌شود، کیفیت تصاویر نیز به طبع آن کاهش می‌یابند. اینجا است که تفاوت‌ها با پرچمداران امسال آشکار می‌شود. در نور کم نویز تصاویر اندکی زیاد است، البته بااین‌حال جزئیات نیز در این تصاویر زیاد است تا به نوعی بالا بودن نویز آن توجیه شود. همچنین نور جذب شده از محیط نیز توسط دوربین نسبتا کم است. در این زمینه تفاوت بین گلکسی اس ۷ یا آیفون ۶ اس آشکار می‌شود اما بااین‌حال این موضوع به‌معنای غیرقابل استفاده بودن تصاویر نیست و همچنان کیفیت تصاویر در حد پرچمداران سال گذشته است.

دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر ۸ مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. هر چند حسگر آن در حد گلکسی اس ۷ واید نیست اما کیفیت تصاویر آن بهتر از پرچم‌دار سامسونگ بوده و جزئیات بسیار بالایی دارد. بدون شک دوربین سلفی وان پلاس ۳ یکی از بهترین دوربین‌های جلو در گوشی‌های هوشمند است.

نمونه تصاویر وان پلاس ۳:

بازده و عملکرد

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های وان پلاس ۳ با وجود داشتن قیمتی در حد نصف رقبای سرسخت خود، بهره‌گیری آن نه‌تنها از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بلکه از ۶ گیگابایت رم است. این گوشی یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی است که از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. ترکیب این سخت‌افزار قدرتمند نوید عملکردی بسیار خوب را می‌دهد.

مانند روال گذشته این گوشی را تحت آزمایش بنچمارک‌های مختلف قرار دادیم که در ادامه می‌توانید این نتایج آن‌ها را مشاهده کنید:

تلفن / تبلت

AnTutu 6

Linpack

Single /

Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser /

Metal

CF Bench

v1.3

BaseMark

OS II 

OnePlus 3

141895

421.36

542.32

38562

27546

4986

3568

66587

1948

Xperia X

72658

130.25

301.28

28659

19858

3589

2235

46589

1214

LG G5

128459

468.343

532.072

37017

26152

4869

3465

65986

1895

HTC 10

132456

401.25

635.36

35264

24589

4568

3569

64589

1823

Huawei P9

95369

360.35

491.23

31589

19026

5401

2956

48963

1901

Galaxy S7 edge

127589

406.49

624.25

34859

24046

4789

3058

65489

1798

LG V10

69585

128.589

283.524

25695

18423

3489

2189

44598

1152

Huawei Nexus 6P

88123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

 41882

1923

Xperia Z5 Premium

 69004

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

63754

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

Galaxy Note 5

92586

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

نتایج بنچمارک نیز نشان می‌دهند که با یک گوشی تمام عیار و شاید قدرتمندترین گوشی اندرویدی تا به امروز روبه‌رو هستیم. البته صفحه‌نمایش با رزولوشن 1080P نیز در ثبت این عملکرد بی‌تأثیر نبوده است. در استفاده روزمره نیز کوچک‌ترین لگ یا هنگی را شاهد نبودیم و شاید به جرات بتوان گفت حرکت در بخش‌های مختلف و بازکردن اپلیکیشن‌ها در وان پلاس ۳ یکی از روان‌ترین و سریع‌ترین تجربه‌ها را دراختیار ما قرار داد. 

وان پلاس 3 / One plus 3

این گوشی دارای ۶ گیگابایت رم نیز هست که بیشترین مقدار در بین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. البته بسیاری معتقد هستند که مدیریت رم وان پلاس ۳ چندان خوب نیست و البته خود این شرکت نیز طی به‌روزرسانی این مشکل را تا حدود زیادی برطرف خواهد کرد. با دریافت این به‌روزرسانی مدیریت رم بهتر شده بود با اینکه حتی قبل از به‌روزرسانی نیز آزاردهنده نیز نبود به‌علاوه مدیریت رم وان پلاس ۳ بهتر از رقبایی مانند گلکسی اس ۷ نیز هست، البته نکته‌ی مهم در این‌جا ظرفیت بالای حافظه‌ی رم است به این معنا که اگر می‌خواهید عکاسی کرده و هم‌زمان به آهنگ مورد علاقه‌ی خود گوش دهید، وان پلاس ۳ این کار را ممکن می‌کند. همچنین اگر سه بازی سنگین را پشت سر هم اجرا کنید، می‌توانید به‌راحتی بین این سه بازی، بدون لود شدن دوباره حرکت کنید.

باتری

وان پلاس ترجیح داده است تا به‌جای زیاد شدن ضخامت گوشی و البته از بین رفتن برآمدگی دوربین، ضخامت را خیلی کم نگه داشته و در عوض باتری نسبتا کوچک ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در وان پلاس ۳ قرار دهد. البته باتوجه‌به بهره‌گیری از صفحه‌نمایش امولد با رزولوشن Full HD می‌توان به شارژدهی مناسب آن امیدوار بود.

وان پلاس 3 / One plus 3

طبق روال همیشه روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری وان پلاس ۳ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ ۱۲ ساعت و ۱۵ دقیقه دوام بیاورد که این مدت زمانی خوبی است. به‌علاوه وان پلاس ۳ می‌تواند تا ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

برای بسیاری مهم است که بدانند علاوه بر اینکه در طی شبانه روز باتری گوشی پاسخگو بوده یا خیر، چند ساعت صفحه‌نمایش آن در این مدت روشن بوده و در این مدت چه استفاده‌هایی از گوشی شده است. بهترین معیار برای سنجش زمان روشن بودن صفحه‌نمایش بخش Screen On Time در تظیمات باتری است. دقت کنید که این مقدار به‌معنای مدت زمان شارژدهی باتری نیست بلکه نشان می‌دهد که در مدت رسیدن شارژ باتری از صد به صفر چند ساعت صفحه‌نمایش روشن بوده است.

برای داشتن دید بهتر نسبت به این تجربه، مدت زمان Screen On Time را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. البته این زمان بستگی زیادی به استفاده کاربر از گوشی دارد اما با شرح نوع استفاده‌ی خود از آن سعی خواهیم کرد علاوه بر ایجاد یک استاندارد برای مقایسه در تجریه‌ی واقعی، دید بهتری را نسبت به باتری گوشی‌های هوشمند مورد بررسی به شما بدهیم. 

وان پلاس 3 / One plus 3

مدت زمان SOT در وان پلاس ۳ در تجربه‌ی کاری ما با این گوشی در حدود ۴ ساعت به‌صورت منظم بود. در مدت این ۴ ساعت در حدود ۱ ساعت به تماشای ویدئو نشسته‌ایم، در حدود ۲ ساعت به وبگردی و کار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پرداخته‌‌ایم و یک ساعت باقی مانده نیز مربوط به انجام بازی و عکاسی می‌شود. استفاده‌ی بیان شده مجموع استفاده‌ی ما در یک روز کاری بود که نشان می‌دهد تنها یک بار شارژ وان پلاس ۳ برای یک روز استفاده‌ی نیمه سنگین کافی است. البته توجه داشته باشید نیمی از این زمان را به اینترنت موبایل متصل بودیم و نیمی دیگر را به اینترنت وایفای. اگر استفاده‌ی مستمر از اینترنت موبایل داشته باشید ممکن است این زمان کمتر نیز بشود. 

وان پلاس برای شارژر این گوشی فناوری را تحت لیسانس اوپو توسعه داده است که با استفاده از آن می‌توانید گوشی خود را در کمتر از ۵۵ دقیقه از صفر تا صد دردصد شارژ کنید. البته این کابل دارای پورت یو‌اس‌بی نوع سی است که درحال‌حاضر چندان پرکاربرد نیست از طرفی برای استفاده از فناوری شارژ سریع باید از شارژر تعبیه شده در جعبه‌ی گوشی استفاده کنید و شارژرهای دیگر دارای کابل یو‌اس‌بی نوع سی وان پلاس ۳ را به‌صورت سریع شارژ نخواهند کرد.

در حالت کلی شارژدهی باتری وان پلاس ۳ مناسب است اما عالی نیست. قطعا ترجیح می‌دادیم اندکی ضخامت گوشی بیشتر می‌شد تا علاوه بر افزایش حجم باتری، برآمدگی دوربین نیز از بین برود.

جمع‌بندی

وان پلاس ۳ در حالت کلی و در یک نگاه، پرچمداری تمام عیار با قیمتی بسیار مناسب است که حتی شاید با در دست گرفتن آن قیمت کمش را باور نکنید. کیفیت ساخت عالی، صفحه‌نمایش مناسب، حسگر اثر انگشت و البته عملکرد بسیار سریع باعث می‌شود تا وان پلاس ۳ یک پرچم‌دار تمام عیار باشد.

وان پلاس 3 / One plus 3

شاید در یک جمله بتوان گفت که وان پلاس ۳ برخلاف نسل‌های قبلی خود قاتل پرچمداران نیست بلکه یک «پرچم‌دار قاتل» است و می‌توان شانه به شانه‌ی رقبای بزرگ خود در دنیای گوشی‌های هوشمند به رقابت بپردازد.

گوشی وان پلاس ۳ را می‌توانید از فروشگاه آی سی موبایل با قیمت ۱٫۵۵۰٫۰۰۰ تومان خریداری کنید.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت عالی
  • ارزش خرید بسیار بالا در قیاس با قیمت
  • سرعت فوق‌العاده در اجرای اپلیکیشن‌ها 
  • حسگر اثرا انگشت با کفیت عالی

نکات منفی

  • روشنایی کم صفحه‌نمایش
  • شارژ سریع تنها محدود به کابل و آداپتور داخل جعبه است
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات