تماشا کنید: مانورهای بوئینگ 787 دریم لاینر همانند هواپیمای جنگنده

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر را باید یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین هواپیماهای بوئینگ خواند. این هواپیما به دلیل چالاکی زیاد قادر است مانورهای بسیار حیرت انگیزی انجام دهد که بیشتر در هواپیماهای جنگنده شاهد آن بوده‌ایم. آخرین ویدیو منتشر شده از مانورهای این هواپیما متعلق به نمونه‌ای است که در اختیار هواپیمایی ANA قرار گرفته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر یک هواپیمای برد بلند سایز متوسط است که از وجود دو موتور پرقدرت بهره می‌برد. این هواپیما را می‌توان در سه کلاس مختلف چینش صندلی سفارش داد که از این‌رو ظرفیت آن از ۲۴۲ به ۳۳۵ نفر متغیر می‌شود. بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر در حال حاضر بهینه‌ترین هواپیمایی است که بوئینگ در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد، بطوریکه مصرف سوخت این هواپیما در مقایسه با ۷۶۷ بیش از ۲۰ درصد کمتر شده است. همچنین باید به بهره‌گیری از مواد کامپوزیتی در این هواپیما نیز اشاره کرد که وضعیت را بیش از پیش برای این هواپیما بهبود بخشیده است.

پیش از این نیز شاهد انتشار ویدیوهایی بودیم که مانورهای فوق‌العاده‌ی بوئینگ ۷۸۷ را نمایش می‌داد. برای مثال می‌توان به اوج‌گیری عمودی بلافاصله پس از برخواستن از زمین اشاره کرد که به طور حتم هیچ مسافری دوست ندارد چنین اوج‌گیری را تجربه کند. بوئینگ ۷۸۷ به قدری چالاک است که دیدن این تصاویر کمی تعجب برانگیز به نظر می‌رسد، چراکه انجام چنین مانورهایی برای یک هواپیمای مسافربری کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

هواپیمای مورد نظر متعلق به All Nippon Airways است که توسط خلبانان تست کننده‌ی بوئینگ مورد آزمایش قرار می‌گیرد. برای دیدن ویدیو‌های بیشتری از مانورهای دریم لاینر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این هواپیما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات