ماهیندرا از تولید خودرویی با برند پینینفارینا خبر داد

جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از زمانی که شرکت خوشه‌ای ماهیندرا در هند، مرکز طراحی خودرو ایتالیایی، به نام پینینفارینا، را خریداری کرد، موج بزرگی از شایعات درباره فعالیت آینده این شرکت به راه افتاده است. اخیرا مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که به زودی خودرویی اسپرت که از پیشرانه تمام الکتریکی بهره‌مند است، با برند پینینفارینا به بازار روانه خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش مجله بریتانیایی Auto express، این اولین خودرو سوپراسپرت جاده‌ای پینینفارینا خواهد بود که تحت امتیاز شخص خاص یا خودروساز بزرگ دیگری تولید نخواهد شد. شرکت ماهیندرا نیز خود در زمینه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری بزرگی را انجام داده است. از جمله تولید یک خودروی کوچک الکتریکی که برای عبور از مسیرهای باریک طراحی شده بود و انحصارا در بازار اروپا منتشر شد. علاوه بر این، شرکت ماهیندرا به عنوان یکی از رقابت کنندگان معروف در مسابقات خودروهای الکتریکی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به نام فرمول E حضور دارد.

این که ماهیندرا با تولید خودرویی با آرم پینینفارینا چه نقشه‌ای در ذهن دارد، روشن نیست، اما به گمان این مجله بریتانیایی، خودروی موردنظر می‌تواند اولین رقیب جدی تسلا باشد. این در صورتی است که ماهیندرا در طراحی بدنه‌ی خودرو سوپراسپرت خود، که مطمئنا توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد، از طرح های خودروی سدان استفاده کند که کاربردی‌تر است.

ماهیندرا پنینفرینا

پیش از این پینینفارینا تلاشی هم برای تولید خودروهای سوپراسپرت مخصوص نمایشگاه های خودرو انجام داده بود. به عنوان مثال، خودروی H2 Speed که برای کارخانه‌ای سوییسی ساخته شده بود. این خودرو امسال نیز در نمایشگاه وسائل نقلیه ژنو به نمایش درآمد. خودرویی که با هدف القای حس خودرو اسپرت در کنار مصرف بهینه، ترکیبی از پیشرانه الکتریکی به همراه سلول های سوختی هیدروژنی را در طراحی خود داشت. باید در نظر داشت که خودرویی با این مشخصات، به دلیل توانایی تبدیل‌شدن به ابرخودرویی گران‌قیمت، محدود به نمایشگاه‌های خودرو نخواهد ماند.

حال سه احتمال مختلف وجود دارد: اول اینکه خودروی یاد شده با آرم پینینفارینا با حدسی که درباره آن زدیم تفاوت بسیاری خواهد داشت، دوم اینکه حدس Auto Express درست است و این خودرو به رقیب واقعی تسلا تبدیل خواهد شد. احتمال سوم و قوی‌ترین احتمال این است که بنا به گفته مدیرعامل ماهیندرا، تولید خودروی الکتریکی با آرم پینینفارینا را شاهد خواهیم بود. حال باید منتظر بود و با بررسی خبرهای جدیدتر، آینده این خودرو الکتریکی را مشاهده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات