تصویر رندر نکسوس های Marlin و Sailfish منتشر شد

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های هوشمند اندرویدی گوگل، چند سالی است که با نام تجاری نکسوس عرضه می‌شوند و محبوبیت بالایی هم نزد کاربران دارند. اخیرا تصویر رندری از دو نسخه‌ی جدید نکسوس منتشر شده که طراحی آن بر اساس جزییاتی که تاکنون از این دو گوشی فاش شده صورت گرفته است.
تبلیغات

همچون گلکسی نوت ۷ و آیفون ۷، نکسوس جدید گوگل نیز اسمارت‌فونی است که کاربران بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن هستند و شایعات زیادی حول مشخصات سخت‌افزاری و طراحی آن وجود دارد. البته اگر بخواهیم دقیق باشیم باید بگوییم نکسوس‌های جدید گوگل، چرا که ظاهرا مطابق شایعات موجود، گوگل تصمیم گرفته است که امسال هم همچون سال گذشته، گوشی‌های نکسوس خود را در دو نسخه با مشخصات سخت‌افزاری و برچسب قیمتی متفاوت روانه‌ی بازار کند. تا این لحظه کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای انتخاب از سوی گوگل و ساخت نکسوس‌های جدید شناخته می‌شود.

گفته می‌شود که این دو گوشی هوشمند با نام‌های marlin و sailfish روانه‌ی بازار می‌شوند که به ترتیب به معنای نیزه ماهی و بادبان ماهی است. گوگل در انتخاب نام‌های جالب برای محصولاتش شهرت دارد، و همان‌طور که می‌دانید، نام تمامی نسخه‌های سیستم عامل اندروید این کمپانی نیز همواره از بین شیرینی‌ها، شکلات‌ها و تنقلات گوناگون انتخاب شده است.

به تازگی رندری از این دو گوشی منتشر شده است که می‌توانید آن را در زیر مشاهده کنید.

Nexus 2016

یکی از نکاتی که در مورد این عکس باید در نظر داشت، انتشار یک تصویر برای دو مدل گوشی نکسوس است. این کار بدان دلیل انجام شده است که ظاهرا مطابق شایعات منتشر شده، امسال نکسوس‌های گوگل، از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر خواهند داشت و یک تصویر می‌تواند گویای طراحی تقریبی هر دو مدل باشد. این تصویر نخستین بار توسط وبسایت معتبر اندروید پلیس منتشر شده است. این وبسایت، مدعی است که توانسته است جزییاتی از مشخصات و طراحی این دو گوشی هوشمند را از یک منبع موثق به دست آورد، و تصویر مذکور نیز با کنار هم قرار دادن همین جزییات طراحی شده است. البته باید به این نکته توجه داشت که این تصویر، تنها در حد یک حدس است و هنوز از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده است. بنابراین ممکن است نکسوس‌های نهایی شباهت چندانی به آن نداشته باشند. بنابراین بهتر است به این تصویر، به دید شمایی تقریبی از ظاهر این دو گوشی هوشمند بنگریم، نه طراحی دقیق آن‌ها.

ایراداتی به این رندر وارد است، از جمله این که در پشت این گوشی حرف G حک شده است. با سابقه‌ای که از گوگل در طراحی محصولات نکسوس می‌شناسیم، بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد. گوگل معمولا عبارت nexus را بر پشت دستگاه حک می‌کند. یکی دیگر از ایرادات این رندر آن است که نکسوس‌ها را تنها متعلق به اچ‌تی‌سی دانسته و در طراحی بخش پشتی آن، از مدل‌هایی همچون اچ‌تی‌سی ۱۰ کمک گرفته است. بعید به نظر می‌رسد که گوگل، تمام برند نکسوس را زیر پرچم اچ‌تی‌سی قرار دهد، و احتمالا کمپانی دیگری هم با اچ‌تی‌سی در این کار شریک خواهد بود.

از دیگر عناصر قابل توجه در این طراحی، می‌توان به بهره‌مندی گوشی از بدنه‌ای آلومینیومی، ارائه شدن در سه رنگ زیبا و نداشتن برجستگی دوربین پشتی اشاره کرد. در سالی که دوربین اغلب پرچمداران کمپانی‌ها از بدنه بیرون زده است، ماندن دوربین نکسوس در داخل بدنه واقعا ستودنی است. رنگ‌های این گوشی عبارتند از سفید، مشکی (یا خاکستری تیره) و آبی. در رنگ آبی، پشت دستگاه آبی رنگ بوده و جلوی آن سفید است. به نطر می‌رسید امسال با نکسوس‌های زیبایی روبرو باشیم.

همان‌طور که پیش‌تر هم تاکید شد، بر اساس گزارش اندروید پلیس، تمامی این اطلاعات از یک منبع موثق گرفته شده‌اند و تصویر بالا نیز با توجه به همین اطلاعات طراحی شده است. هرچقدر هم منبع موثق باشد، از آنجایی که این تصویر به صورت رسمی تایید نشده، هنوز صحت آن زیر سوال است. اما از آن‌جا که این اطلاعات و تصویر فوق، معتبرترین شایعاتی هستند که تاکنون در مورد این دستگاه‌ها شنیده‌ایم، شاید بتوان تنها برای درک حدودی طراحی نکسوس‌های marlin و sailfish به آن‌ها اعتماد کرد. در ضمن بد نیست بدانید که مطابق شایعات، صفحه نمایش مدل‌های marlin و sailfish، به ترتیب ۵.۵ و ۵ اینچ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات