آژانس فضایی اروپا پیام های کاربران را به ستاره قطبی ارسال می کند

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آژانس فضایی اروپا (ESA) به‌تازگی برنامه‌ای را اجرا کرده که طی آن کاربران می‌توانند پیام‌های خود را در یک وب‌سایت ثبت کنند و این پیام‌ها تا شانزدهم سپتامبر سال جاری جمع‌آوری شده و سپس بوسیله‌ی یک آنتن فضایی به ستاره‌ی قطبی ارسال خواهد شد. تمامی پیام‌های کاربران، پاسخ به سؤال مشخصی است که آژانس مطرح کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آژانس فضایی اروپا در حال جمع‌آوری پیام‌های کاربران برای ارسال به مکانی است که هیج‌گاه نمی‌توانند به آن سفر کنند: ستاره‌ی قطبی (Polaris). کاربران برای ارسال پیام‌های خود باید به وب‌سایت این پروژه که با نام Simple Response to an Elemental Message شناخته می‌شود مراجعه کنند. پس از آن، کاربران پیام خود را در قالب پاسخ به یک سؤال واحد ثبت کنند. سؤال مورد نظر این است: "تعامل کنونی ما با محیط زیست، چه تأثیری بر آینده دارد؟"

این پروژه با همکاری سازمان‌هایی همچون آژانس فضایی اروپا، مرکز تکنولوژی فضایی انگلستان، دانشگاه ادینبرگ، محققان دانشگاه جان هاپکینز و رصدخانه جنوبی اروپا انجام می‌شود. پس از جمع‌آوری پیام‌ها تا ۱۶ سپتامبر سال جاری، آژانس فضایی با استفاده از آنتن فضایی پیشرفه‌اش در مادرید اسپانیا، آن‌ها را به ستاره‌ای با فاصله‌ی ۴۳۴ سال نوری از زمین ارسال خواهد کرد.

دلیل این که تمامی پیام‌ها در قالب پاسخ به سوالی واحد هستند، این است که تیم پروژه تصمیم دارد کاربران را وادار به بحث کردن و تفکر و درک نقش تمدن ما در شکل دادن آینده‌ی جهان بکند. هدف دیگر آن است که ابزاری برای تجزیه و تحلیل دیدگاه‌های کاربران و مقیاس‌دهی نظرات آن‌ها از جامعه‌ای انسانی به جهانی با چندین فرهنگ، توسعه داده شود. حتی اگر کاربران علاقه‌ای برای شرکت کردن در این بحث و پاسخ به سؤال آن نداشته باشند، همین که مطمئن باشند پیام آن‌ها به ستاره‌ای در فاصله‌ای بسیار دور ارسال خواهد شد، جذاب و هیجان‌انگیز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات