ورایزون با پرداخت ۴.۸ میلیارد دلار یاهو را تصاحب می‌کند [بروزرسانی: رسمی شد]

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می رسد نفس یاهو برای فعالیت به عنوان یک کمپانی مستقل به شماره افتاده، چراکه هیئت مدیره این کمپانی برای رفتن به زیرپرچم ورایزون در ازای ۴.۸ میلیار دلار موافقت کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از کش و قوس‌های فراوان، هیئت مدیره‌ی یاهو موافقت کرده تا هسته‌ی اصلی کسب و کار یاهو در ازای دریافت ۴.۸ میلیارد دلار در اختیار ورایزون قرار گیرد. این اطلاعات توسط یکی از افراد نزدیک به یاهو اعلام شده است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که این موضوع به‌صورت رسمی صبح دوشنبه به وقت محلی اعلام خواهد شد.

پس از آنکه کسب و کار اصلی یاهو بصورت کامل در اختیار ورایزون قرار گرفت، این کمپانی سهامی به ارزش ۴۱ میلیارد دلار در علی بابای چینی و همچنین یاهو ژاپن را در کنار شماری از پتنت‌ها در اختیار خواهد داشت.

یاهو از جمله‌ی پیشتازان دنیای اینترنت در ابتدای همه گیر شدن این شبکه‌ی جهانی بود، بطوریکه ارزش یاهو در سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار برآورد شده بود. انتظار نمی‌رود مریسا میر، مدیرعامل یاهو راهی ورایزون شود، اما در عوض وی مبلغی ۵۷ میلیون دلاری را در ازای فروش به ورایزون دریافت خواهد کرد.

یاهو در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و جزو معدود کمپانی‌های قدیمی عرصه‌ی اینترنت به شمار می‌رود که موفق شده بود تا شکوفایی صنعت دات کام را مشاهده کند. بسیاری از کمپانی‌ها نظیر Netscape پیش از آنکه گسترش صنعت فناوری را مشاهده کنند، از بین رفتند، اما به نظر می‌رسد دیگر یاهو نیز جایی در فضای مجازی ندارد.

ورایزون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی جهان در نظر دارد تا پس از تصاحب یاهو این کمپانی را با AOL که زیر پرچم خود قرار دارد، ادغام کند. AOL را باید یکی از رقبای اصلی یاهو در سال‌های اخیر خواند که ورایزون سال گذشته آن را نیز تصاحب کرد. ورایزون درصدد است تا از طیف گسترده‌ی کانال‌های تولید محتوای یاهو در کنار فناوری تبلیغات دیجیتالش استفاده کند.

بروزرسانی: دقایقی پیش تصاحب یاهو توسط ورایزون در ازای دریافت ۵ میلیارد دلار رسما اعلام شد. ورایزون با در اختیار گرفتن کانال‌های تولید محتوای یاهو و ترکیب آن‌ها با AOL، در پی تولید محتوا برای کاربران موبایل و همچنین استفاده از پتانسیل تبلیغات آنلاین این کمپانی است. با تصاحب یاهو، ورایزون بیش از ۲۵ برند رسانه‌ای را در اختیار دارد که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان هافینگتون پست، تک‌کرانچ، فلیکر و تامبلر اشاره کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات