با Teal سریع‌ ترین پهپاد حال حاضر دنیا آشنا شوید

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پهپادها در چند سال اخیر شاهد رشدی خیره‌کننده بوده و به محبوبیتی فوق‌العاده در بین کاربران رسیده‌اند. اخیرا پهپادی به نام Teal ساخته شده که سریع‌ترین پهپاد حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سریع‌ترین پهپادهای دنیا همگی نمونه‌های اولیه‌ای هستند که هنوز به تولید انبوه نرسیده‌اند. سریع‌ترین پهپادهایی که در حال حاضر قابل تهیه هستند نیز کاملا خسته‌کننده‌اند. اما Teal محصولی جذاب است که با امکانات کامل خود شما را به چشم‌پوشی کردن از عیوب این پهپاد ترغیب می‌کند. کمپانی سازنده‌ی این پهپاد مدعی شده دستگاه تولیدی آنها، سریع‌ترین نمونه‌ای است که تاکنون در تمام جهان ساخته شده و به تولید انبوه رسیده است.

این پرنده‌ی هدایت‌پذیر سرعتی معادل ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت دارد، سرعتی که می‌تواند موجب سبقت گرفتن آن از بیشتر اتومبیل‌های در حال حرکت در بزرگراه‌ها شود. نهایت برد این پهپاد تا ۳.۲ کیلومتر است و در صورت استفاده از پک باتری اضافه، می‌تواند تا ۲۰ دقیقه پرواز کند.

Teal Drone

این پهپاد پرسرعت آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد خطرناک نیست. در آزمایش‌های انجام شده، پهپاد Teal توانسته است هنگام وزش بادهایی با سرعت بیش از ۶۴ کیلومتر بر ساعت هم تعادل خود را حفظ کند. این پرنده‌ی چالاک مجهز به جی‌پی‌اس بوده و برای منطبق کردن خود با خلبان‌های تازه‌کار نیز دارای حالت‌های مختلف حرکتی است.

البته این‌ موارد، گویای تمامی توانایی‌های این پهپاد نیست. Teal علاوه بر سرعت بالا، از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز بهره می‌برد. این پهپاد به پردازنده‌ی Tegra TX1 کمپانی انویدیا مجهز شده است که پردازنده‌ای قدرتمند بوده و برای یک پهپاد بسیار مناسب است. Teal از یک پلتفرم نرم‌افزاری بهره می‌برد که موجب تشویق توسعه‌دهندگان به ساخت برنامه برای آن می‌شود. اگر توانایی تصور یک حالت پروازی را داشته باشید، احتمالا توانایی انجام آن با یک پهپاد را هم خواهید داشت. درست همانند آنچه که در یک پهپاد دوربین‌محور می‌توان دید، این‌جا هم برنامه‌هایی برای فرمان دادن به Teal و کنترل آن در حالت‌های پرواز، مسابقه و دنبال کردن اشیاء تعبیه شده دارد. سازنده‌ی این پهپاد قول داده است که به زودی ماژول‌هایی را برای آن عرضه کرده و ویژگی‌هایی همچون جلوگیری از حرکت از طریق هدایت راداری، عکس‌برداری گرمایی و انتخاب موقعیت بر اساس دید (منظره و زاویه‌ی دید) را هم به آن بیفزاید.

اگر با شنیدن امکانات و دیدن طراحی زیبای این پهپاد، قیمت بالایی را برای آن تخمین زده‌اید، باید بگوییم که کاملا درست حدس زده‌اید. در صورت تمایل به خرید این پهپاد، می‌توانید با پرداخت ۱۲۹۹ دلار آن را پیش‌خرید کنید. البته در صورتی که پیش از ۲۵ مرداد آن را سفارش دهید، باتری قدرتمندتر این پهپاد نیز به عنوان هدیه به شما اهدا خواهد شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، سفارش‌هایی که پیش از همه ثبت شده باشند در روزهای تعطیل به دست خریداران می‌رسند. ۱۳۰۰ دلار بهای زیادی است و زمان انتظار برای دریافت این محصول نیز طولانی‌تر از حد معمول است. اما برای پی بردن به ارزش Teal کافی است آن را با پهپاد فانتوم ۴ کمپانی DJI مقایسه کنیم. فانتوم ۴ دارای برچسب قیمتی ۱۳۹۹ دلاری بوده و نهایت سرعت آن ۷۲ کیلومتر بر ساعت است. این پهپاد می‌تواند تا ۲۸ دقیقه در هوا بماند. با این اوصاف، اگر شما یک ماجراجوی عاشق هیجان یا برنامه‌نویسی تازه‌کار یا هردوی این موارد هستید، ممکن است Teal گزینه‌ی به مراتب بهتری برای خرید باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات