اپل مک بوک ایر 11 اینچی را از رده محصولات خود خارج می کند

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سری مک‌بوک در بین کاربران محبوبیت زیادی دارند اما در حال حاضر گفته می‌شود که مک‌بوک ایر مدتی است ویژگی‌های جالبی را ارائه نمی‌کند و اپل تصمیم دارد آن را از رده خارج سازد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

مک‌بوک ایر در حال حاضر جایگاه نسبتا عجیبی در بین سری مک‌بوک شرکت اپل دارد. اگر بخواهیم به گذشته نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که مک‌بوک ایر در طول سال‌های گذشته در اغلب موارد گزینه مناسبی برای خرید بوده است. این محصول بسیار جالب، نازک و البته سبک است. کاربرانی که نیاز به قدرتی همچون مک‌بوک پرو ندارند می‌توانند به سراغ مک‌بوک ایر بروند. البته هزینه مک‌بوک ایر نیز در مقایسه با مک‌بوک پرو پایین‌تر است که باعث می‌شود انتخاب افراد زیادی باشد. اپل چندی پیش نسخه ۱۲ اینچی از مک‌بوک را معرفی کرد که تقریبا جایگاه مک‌بوک ایر را با این اقدام تغییر داد.

برخی بر این باورند که اپل تصمیم دارد مک‌بوک ایر را از فاز کنونی‌اش خارج کند. Ming-Chi Kuo، تحلیل‌گر KGI بر این باور است که اپل تصمیم دارد از دست مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی خلاص شود. از دیدگاه وی این شرکت بر آن شده تا مک‌بوک ۱۲ اینچی را جایگزین نسخه ۱۱ اینچی مک‌بوک ایر کند و احتمالا در آینده باید منتظر از رده خارج شدن نسخه ۱۳ اینچی نیز باشیم.

آیا پیش‌بینی وی منطقی است؟ اگر به نسخه‌های اخیر مک‌بوک ایر توجه کرده باشید، در حقیقت آن‌ها چیزی برای عرضه ندارند. نسخه‌های اخیر مک‌بوک ایر همگی همچون همیشه هستند و قابلیتی در آن‌ها دیده نمی‌شود که باعث شگفتی شود. تمام آن‌ها فقط در رنگ‌بندی جدیدی عرضه شدند و حافظه رم‌شان نیز افزایش یافت. اما این ارتقا‌ها چیزی نیستند که کاربر را به خرید ترغیب کنند.

در حال حاضر گفته می‌شود که اپل در مک‌بوک پرو جدید تصمیم دارد ارتقا‌های چشمگیری را اعمال کند. پس در این صورت احتمال چنین اتفاقی برای مک‌بوک ایر نیز وجود دارد. حال باید منتظر ماند و دید که اپل چه نقشه‌ای برای مک‌بوک ایر کشیده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات