ارمنستان دسترسی به فیسبوک را پس از ناآرامی‌ ها در ایروان مسدود کرد

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد این بار نوبت به اوراسیا رسیده تا بهاری نافرجام در آن روی دهد. پس از کودتای شکست خورده‌ی ترکیه، حال گروهی مسلح در ایروان، پایتخت ارمنستان ایستگاه‌های پلیس را به تسخیر درآوردهد و در پی اجرای درخواست‌های خود هستند. اما در این بین باز هم شبکه‌های اجتماعی قربانی شده و براساس شنیده‌ها دولت ارمنستان دسترسی به فیسبوک را مسدود کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از کودتای نافرجام در ترکیه، حال نوبت به ارمنستان رسیده تا شاهد ناآرامی در پایتخت خود باشد. براساس اطلاعات ارائه شده گروهی مسلح در پایتخت ارمنستان اقدام به اشغال ایستگاه‌های پلیس کرده و مردم را نیز دعوت به همکاری برای مقابله با دولتمردان می‌کنند. این افراد با گروگانگیری در پی آنند تا جیرار سفیلیان را از بند دولت رهایی دهند. سفیلیان یکی از فعالان سیاسی مخالف دولت در ارمنستان است که در ماه ژوئن بازداشت شده است.

دستگاه امنیتی ارمنستان طرفداران این گروه مسلح را محکوم کرده که شایعاتی را در خصوص انجام کودتا در این کشور به راه انداخته‌اند. شایعات موجود در شبکه‌های اجتماعی حکایت از این دارد که نیروهای مسلح این کشور درصدد راه انداختن یک کودتای گسترده هستند.

در ساعات‌های اولیه امروز شماری از افراد با انتشار توییت‌های مدعی شدند که دسترسی به فیسبوک در این کشور مسدود شده است. هرچند شمار دیگری از کاربران دسترسی به این سرویس را عادی خواندند. بنابر اطلاعات ارائه شده دسترسی به این سرویس بصورت مقطعی قطع شده است.

در ترکیه نیز در حین انجام کودتا دسترسی به توییتر مسدود شده بود. توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در همسایه‌ی غربی کشورمان است، از این رو با کوچک‌ترین فعال و افعالات سیاسی این شبکه مورد حمله واقع شده و دسترسی به آن مسدود می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات