"پادکسب"‌: شبکه ای صوتی برای افرادی که فرصت خواندن ندارند - زوم‌اپ

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
"پادکسب" اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس است که عملکردی شبیه به اینستاگرام دارد با این تفاوت که به جای عکس و ویدیو، افراد شناخته شده و متخصص اقدام به اشتراک گذاری فایل‌های صوتی خود خواهند کرد. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

دنیای اطلاعات در سال‌های اخیر به قدری بزرگ شده است که تقریبا می‌توان گفت غیر ممکن است بتوان به تمامی آن‌ها اشراف کامل داشت. حتی خود شما که مشغول خواندن این مطلب هستید ممکن است جدا از تکنولوژی به اخبار اقتصادی یا فرهنگی جامعه نیز علاقه‌مند باشید اما وقت کافی برای خرید و مطالعه‌ی روزنامه‌های کشور را نداشته باشید. "پادکسب" شبکه‌ای مجازی و بسیار کابردی برای افرادی است که فرصت کافی در روز برای مطالعه یا گوش دادن به اخبار تلویزیون و رادیو ندارند. این برنامه به نوعی یک رادیوی اینترنتی است که برنامه‌های آن ساعت پخش مشخصی ندارند و این شمایید که تصمیم می‌گیرید کی و کجا به کدام کانال صوتی گوش فرا دهید. برای مثال شما در "پادکسب" می‌توانید خلاصه‌ی اخبار اقتصادی روز را یا مصاحبه‌ای که رضا رشیدپور با یکی از هنرمندان کشور انجام داده است را به طور صوتی بشنوید. در کنار اخبار و مقاله‌هایی که جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند آیتم‌های آموزشی، گفت و گو و‌... نیز در "پادکسب" وجود دارند و شما می‌توانید از بخش کانال‌های موجود، موضوع و محوریت مورد نظر خود را پیدا و Follow کنید.

طراحی و رابط کاربری "پادکسب" در سطح قابل قبولی قرار دارد و با وجود آنکه اسکلت و فرم بندی آن تا حدودی به اینستاگرام شباهت دارد می‌توان آن را یک طراحی زیبا و منحصربه‌فرد دانست که هرچه صفحه‌نمایش بزرگتری داشته باشید از جزییات و کیفیت رابط کاربری برنامه نیز لذت بیشتری خواهید برد. این برنامه از ۴ بخش جداگانه تشکیل شده است که در منوی پایین برنامه در دسترس کاربر قرار گرفته است. تب اول عملکردی شبیه به Home یا Feed اینستاگرام دارد و پست‌ها و ارسال‌های جدید کانال‌هایی که فالو کرده‌اید در این بخش نمایش داده خواهند داشت. تب دوم مربوط به امور جستجو است که در آن می‌توانید لیست کارشناس‌ها (گوینده‌ها)، کانال‌های صوتی و موضوعاتی را جستجو کنید تا موارد مورد نظر خود را پیدا و دنبال کنید. در تب سوم که با آیکون ستاره مشخص شده است می‌توانید به کانال‌هایی که تاکنون فالو کرده‌اید، آیتم‌های صوتی که به عنوان مورد علاقه انتخاب کرده‌اید و پادکست‌هایی که خریداری کرده‌اید دسترسی داشته باشید. البته در حال حاضر تمام پادکست‌های موجود رایگان هستند اما ممکن است در آینده کارشناس یا گوینده‌ای تصمیم به ارائه‌ی پولی آثار خود بگیرد که البته با توجه به جو حاکم بر فضای مجازی ارائه‌ی پولی چنین آیتم‌هایی معمولا از استقبال کمی برخوردار شده و بیشتر باعث فراری دادن کاربران از برنامه خواهد شد. در تب آخر نیز به تنظیماتی همچون ارسال نوتیفیکیشن توسط برنامه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید اطلاعات تماس با تیم سازنده "پادکسب" را در اختیار داشته باشید.

در داخل برنامه بخشی برای عضویت کارشناسان و کسانی که علاقه‌مند به انتشار پادکست‌های صوتی خود در "پادکسب" هستند تعبیه نشده است. اگر قصد ساخت کانال و ارائه‌ی پادکست‌های صوتی خود را دارید می‌توانید از طریق سایت این برنامه با سازندگان برای افتتاح کانال اختصاصی خود در تماس باشید. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید | دانلود نسخه آی او اس

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات