سباستین فتل: فراری ترسی از بنز ندارد و به زودی به اوج باز می گردد

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سباستین فتل راننده‌ی مطرح تیم فرمول یک فراری در خصوص عملکرد ضعیف این تیم در چند گرندپری گذشته گفت که نیازی به ترس و دلهره نیست و به زودی با حل مشکلات موجود فراری به روز‌های اوج خود باز می‌گردد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فراری حال و روز خوشی را سپری نمی‌کند. یکی از دلایل جدایی فرناندو آلونسو از این تیم در سال ۲۰۱۵ عدم پیشرفت مناسب فراری بود و این راننده‌ی مطرح اسپانیایی پیش‌بینی کرده بود که فراری به روند فعلی به موفقیت نخواهد رسید. حال پرافتخارترین تیم فرمول یک حتی در به چالش کشیدن مرسدس بنز نیز دچار مشکل شده است و در دو گرندپری اخیر تنها ۲۷ امتیاز کسب کرده‌اند که این موضوع حتی جایگاه دوم آن‌ها را نیز به خطر انداخته است.

فراری سباستین فتل

اما سباستین فتل راننده‌ی مطرح این تیم نظر متفاوتی دارد. وی پس از گرندپری بریتانیا اعلام کرد که نیازی به ترس و وحشت برای فراری نیست و می‌توانیم به زودی روز‌های اوج خود بازگردیم. زمانی که خبرنگاران از فتل در خصوص مشکلات مختلف خودرو‌ها و هفته‌ی فاجعه‌بار در انگلستان پرسیدند، وی در پاسخ گفت:

شما همواره منفی و بدبین هستید. به خصوص زمانی که تیمی یک یا دو نتیجه‌ی نامناسب بگیرد. ما در سیلوراستون سریع بودیم، اما نه به اندازه‌ی کافی برای رقابت با مرسدس بنز و ردبودل. به زودی نواقص فنی خودروها برطرف می‌شوند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پس از گرندپری بریتانیا قهرمانی رقابت‌های سال جاری که یکی از اهداف اصلی سرجیو مارکیونه مدیرعامل فراری بود، کاملا از دست رفته است. مائوریزیو آریوابانه مدیر تیم فرمول یک فراری نیز پس از گرندپری بریتانیا گفت: 

ما هنوز به نیمه‌ی مسابقات فرمول یک نرسیدیم. قطعا رقابت هنوز ادامه دارد. اما من این موضوع را منکر نمی‌شوم که اگر بخوایم آرزوی قهرمانی را زنده نگه داریم، باید برخی موارد را تحت کنترل خود در بیاوریم. 
فراری مائوریزیو آریوابانه

به گفته‌ی آریوابانه مشکل اصلی خودروهای فراری، آیرودینامیک آن‌‌ها است. وی البته به این موضوع نیز اذعان کرد که نواقص فنی در خودرو‌های این تیم اخیرا افزایش و بدین ترتیب قابلیت اعتماد به خودروها کاهش یافته است. زمانی که خبرنگاران از وی در خصوص علت مشکلات موجود فراری پرسیدند، آریوابانه در پاسخ گفت:

من نمی‌توانم جزئیات این موضوع را برایتان روشن کنم. امیدوارم مشکلات موجود از جنس مواد مورد استفاده باشد و مشکل اساسی در طراحی نداشته باشیم. اولین هدف ما شکست و پشت سر گذاشتن ردبول است تا پس از آن بتوانیم به نبرد با مرسدس بنز ادامه دهیم. بریتانیا یک استثنا بود. به هیچ وجه نباید در مجارستان عملکرد مشابهی با بریتانیا داشته باشیم.

با بازگشت فراری به روز‌های اوج و پایان سلطه‌ی مرسدس بنز قطعا به جذابیت رقابت‌های فرمول یک افزوده خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا فراری را در ادامه‌ی فصل موفق می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات