تماشا کنید: ویدیوی سامسونگ در مورد برتری نمایشگرهای امولد نسبت به نمایشگرهای ال سی دی

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا می‌دانید که سامسونگ از جمله پیشگامان تولید و توسعه نمایشگر‌های AMOLED است. حال این شرکت به تازگی ویدویی منتشر کرده که در این ویدیو برتری‌های نمایشگرهای AMOLED نسبت به نمایشگرهای LCD نشان داده شده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگرچه سامسونگ همچنان بر این باور است که نمایشگرهای ال‌سی‌دی ارزش تولید کردن دارند، اما این کمپانی همچنان بیشتر به تولید پنل‌های OLED تمایل داشته و هزینه بیشتری را در این حوزه سرمایه گذاری کرده است. قیمت صفحه‌نمایش‌های OLED به شکل روزافزونی در حال کاهش است و در کنار این کاهش قیمت محبوبیت این نوع نمایشگرها نیز به لطف گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ در حال افزایش است. علاوه بر این بد نیست یادآوری کنیم که گزارش شده اپل طی قراردادی که به مبلغ ۲.۶ میلیارد دلار با سامسونگ منعقد کرده، برای آیفون‌های ۲۰۱۷ پنل‌های OLED سفارش داده است. اگر تحلیل‌های کنونی در مورد این نوع نمایشگرها درست باشد، احتمال داده می‌شود در سال ۲۰۱۸ حدود یک سوم از کل گوشی‌های هوشمند جهان از پنل‌های OLED بهره ببرند.

بدیهی است که OLED یک صنعت بزرگ برای سامسونگ محسوب می‌شود. به منظور تبلیغ این تکنولوژی، سامسونگ دیسپلی یک ویدیو کوتاه جدید منتشر کرده و این نوع نمایشگرها را با صفحه‌نمایش‌های LCD مورد مقایسه قرار داده است. در این ویدیو تصاویری که در ساعات مختلف روز گرفته شده در دو نوع نمایشگر مقایسه شده‌اند. البته نمی‌توان این مقایسه را کاملا بی‌طرفانه تلقی کرد، چراکه سنگینی کفه‌ی ترازو در این ویدیو کاملا به نفع OLED است. در این ویدیو تصاویر در پنل OLED شارپ‌تر و زنده‌تر به نظر می‌رسند که این موضوع در واقعیت همیشه صحت ندارد. در هرحال، صفحه‌نمایش‌های OLED سامسونگ که در جدیدترین محصولات سری گلکسی اس این غول کره‌ای بکار گرفته شده‌اند، در بنچمارک‌ها از نظر دقت و صحت رنگ و نیز کیفیت تصاویر، امتیاز بالایی را کسب کرده‌اند.

در ادامه توجه شما را به ویدیو مورد بحث جلب می‌کنیم.

دانلود ویدیو

نظر شما در مورد این مقایسه چیست؟ شما پنل‌های OLED را ترجیح می‌دهید یا پنل‌های LCD را؟ لطفا دیدگاه خود را در این مورد در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات