اپ‌ استور اپل تغییر می‌کند؛ شروع تغییرات از اشتراک ها

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فروشگاه اپ‌استور اپل، یکی از بزرگترین مراکز نرم‌افزاری جهان به شمار می‌رود که شامل میلیون‌ها اپلیکیشن و بازی برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS است. پس از چندسال که اپ‌استور تغییر خاصی نداشته، حالا ظاهرا اپل تغییرات زیادی برای آن تدارک دیده است که یکی از آن شامل بخش اشتراک‌ها می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در کنفرانس WWDC هفته آینده، اپل قصد دارد تغییرات چشمگیری را در رابطه با روش تعامل توسعه‌دهندگان و کاربران با اپ‌استور اعمال کند. بنا به اعلام مدیر ارشد بازاریابی جهانی اپل، فیل شیلر (Phil Schiller)، اپل در حال کار روی بهبود همه بخش‌های اپ‌استور بوده و از فرآیند بررسی اپلیکیشن‌ها تا مراحل جستجوی اپ‌ها همگی دستخوش تغییراتی خواهند شد. اما مهمترین تغییر در بخش مدل‌های تجاری اپ‌استور اعمال شده که به منظور فراهم کردن امکان دریافت حق اشتراک در همه اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته شده است.

همانطور که امروز وب‌سایت ورج نیز گزارش داده، نسبت درآمد همچنان به صورت ۷۰ به ۳۰ بین توسعه‌دهندگان و اپل برقرار خواهد بود، اما اپلیکیشن‌هایی که به کاربران اشتراک‌هایی به مدت بیش از یک سال را ارائه می‌دهند، نسبت درآمد آن‌ها به صورت ۸۵ به ۱۵ بین توسعه‌دهنده و اپل در نظر گرفته خواهد شد. شیلر در گفتگو با ورج اعلام کرده که هم اکنون اپل تصمیم دارد تا این تغییرات را در همه موضوعات از جمله بازی‌ها که یک دسته‌بندی بسیار بزرگ به شمار می‌رود، اعمال کند.

بر اساس اعلام LoopInsight، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود یکی از ۲۰۰ نوع قیمت اشتراکی را انتخاب کنند و نیز می‌توانند برای هر ناحیه از جهان، یک قیمت مشخص تعیین کنند. اگر یک توسعه‌دهنده تصمیم به انتخاب افزایش قیمت اشتراک بگیرد، کاربران باید به منظور تایید افزایش قیمت‌ها، مجددا احراز هویت شوند. سیستم جدید همچنین روی اپلیکیشن‌هایی که در حال حاضر به فروش اشتراک می‌پردازند نیز تاثیر خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد این تغییرات برای توسعه‌دهندگان جذاب باشد، چراکه هم اکنون می‌توانند برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود، به جای قیمت کلی، هزینه اشتراک ماهانه تعیین کنند. علاوه بر این با وجود کاهش فروش آیفون این تغییرات به اپل اجازه خواهد داد تا کاربران کنونی خود را به منظور  ایجاد درآمدزایی بیشتر همراه کند.

شیلر همچنین اعلام کرده که اپل برای اولین بار در بخش نتایج جستجوی فروشگاه اپ‌استور، تبلیغات جدیدی را نمایش خواهد داد. اگرچه این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که قرار گرفتن اپ‌ها در بخش ویژه اپ‌استور را نمی‌توان با پرداخت هزینه بدست آورد، اما حالا به نظر می‌رسد بر اساس گفته‌های شیلر، احتمالا اپل سیستم جدیدی را ایجاد خواهد کرد که با استفاده از آن هر کسی می‌تواند اپلیکیشن‌ خود را در بخش ویژه به نمایش درآورد. شیلر در ادامه بیان داشته که سیستم حراجی‌ که در پس تبلیغات قرار دارد، برای توسعه‌دهندگان تجاری و مستقل به صورت عادلانه در دسترس خواهد بود.

شیلر می‌گوید هم اکنون چرخه زمانی مراحل بررسی و ثبت اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور کاهش یافته و نیمی از اپلیکیشن‌های ثبت شده در این فروشگاه، نهایتا ۲۴ ساعت پس از ثبت شدن، مورد بازبینی قرار گرفته‌اند و حدود ۹۰ درصد از اپلیکیشن‌ها نیز به مدت دو سال مورد بازیبنی قرار می‌گیرند.

در نهایت، شیلر اعلام کرده که اپل به دنبال جذب ترافیک بیشتر برای اپ‌استور است و هدف آن است تا بیشتر کاربران به صورت روزانه از اپ‌آستور بازدید به عمل آورند. یکی از روش‌هایی که اپل برای انجام این کار در نظر گرفته، اضافه کردن دکمه اشتراک‌گذاری به منوی 3D Touch همه اپلیکیشن‌های موجود در صفحه‌خانگی دستگاه‌های مجهز به iOS است. همانطور که احتمالا انتظار دارید، با تپ کردن روی دکمه اشتراک‌گذاری می‌توانید لینک دانلود اپلیکیشن مورد نظرتان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای دیگران ارسال کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ به عقیده شما چه تغییرات دیگری می‌تواند در اپ‌استور مورد پسند کاربران واقع شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات