معرفی و بررسی جامع اپلیکیشن رسمی یورو 2016

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
سرانجام بعد از ۴ سال انتظار زمان برگزاری مسابقات یورو 2016 فرا رسید و این رویداد بزرگ از ۲ روز دیگر در تاریخ ۲۱ خرداد آغاز خواهد شد. در این مقاله با معرفی و بررسی کامل اپلیکیشن رسمی این مسابقات در خدمت شما خواهیم بود. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

در یورو ۲۰۱۶ که در فرانسه برگزار می‌شود ۲۴ تیم حضور دارند که در این میان تیم اسپانیا که مدافع قهرمانی یورو ۲۰۱۲ به حساب می‌آید و همچنین قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ یعنی تیم آلمان بیش از تیم‌های دیگر در مرکز توجه قرار دارند. البته عملکرد ضعیف اسپانیا در سال‌های گذشته و به خصوص در جام جهانی ۲۰۱۴ باعث شده است تا کارشناسان فوتبال امید چندانی به موفقیت این تیم در دفاع از عنوان قهرمانی نداشته باشند.

خوشبختانه با گسترش موبایل‌های هوشمند در بین کاربران چند سالی است که پیگیری مسابقات مهم و معتبر دنیا از جمله یورو ۲۰۱۶ توسط اپلیکیشن‌ها ممکن شده است و به لطف این برنامه‌ها دیگر نیازی به مراجعه‌های مکرر به وب‌سایت‌ها یا اخبار ورزشی تلویزیون نیست و می‌توانید تنها با چند لمس و در مدت چند ثانیه از زیر و بم این مسابقات با خبر شوید. در اپلیکیشن Euro ۲۰۱۶ نیز که به طور کاملا رسمی از سمت یوفا منتشر شده است می‌توانید به اطلاعات کاملی در رابطه با مسابقات یورو ۲۰۱۶ دسترسی پیدا کنید. این اپلیکیشن رسمی برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است که برای استفاده از آن به نسخه‌ی ۴.۱ یا بالاتر اندروید و نسخه‌ی ۸ یا بالاتر آی‌او‌اس نیاز خواهید داشت. با وجود آنکه هنوز ۲ روز تا شروع این مسابقات باقی مانده این اپلیکیشن تنها در پلی‌استور گوگل نزدیک به ۱ میلیون بار دانلود شده است که در نوع خود آمار جالبی به حساب می‌آید.

برای کاربران ویندوزموبایل نیز اپلیکیشن یونیورسال Euro 2016 Schedule را معرفی کرده‌ایم تا بتوانند به اکثر امکاناتی که در این اپلیکیشن وجود دارد دسترسی داشته باشند. این برنامه قابل نصب بر روی نسخه‌ی ۸، ۸.۱ و ۱۰ ویندوزموبایل خواهد بود.

یورو ۲۰۱۶ در اندروید و آی‌او‌اس (اپلیکیشن Euro2016)

در اولین اجرای Euro ۲۰۱۶ از شما خواسته می‌شود تا تیم و بازیکن‌های محبوبتان را مشخص کنید تا برنامه بتواند الویت بندی مناسبی در چینش اخبار و مطالب داشته باشد. در این بخش تنها می‌توانید یک تیم را به عنوان تیم محبوب انتخاب کنید اما در بخش بازیکن‌ها قادر به انتخاب چند بازیکن از تیم‌های مختلف خواهید بود تا در جریان آخرین اخبار و رویدادها در رابطه با آن‌ها قرار بگیرید. بعد از مشخص کردن تیم و بازیکن‌های مورد نظر، اجازه‌ی ارسال نوتیفیکیشن‌های آنی از شما گرفته می‌شود تا برای مثال زمانی که در مسابقات گلی زده شد در کسری از ثانیه این اپلیکیشن با ارسال نوتیفیکیشن شما را از این موضوع باخبر کند. صفحه‌ی اول برنامه به خلاصه‌ای از اخبار و نکات مهم یورو ۲۰۱۶ اختصاص یافته است که با شروع مسابقات، مطالب جدیدتر به همین بخش اضافه خواهند شد. منوی کناری برنامه نیز به بخش‌های اصلی این اپلیکیشن اختصاص یافته که ترتیب و کاربرد آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

Matches (برنامه‌ی زمانی مسابقات)

در این بخش که می‌توان آن را مهمترین ویژگی این اپلیکیشن دانست برنامه‌ی زمانی کامل مسابقات قابل مشاهده خواهد بود. این بخش در دو حالت Group Stage (برنامه‌ی بازی‌های دور اول) و Knockout Stage (جدول مسابقات حذفی آینده تا فینال بر اساس برنده‌ی گروه ها) در اختیار کاربران قرار گرفته است.

  • Group Stage

یورو ۲۰۱۶ دارای ۶ گروه خواهد بود که در هر گروه ۴ تیم وجود داشته و در دور اول مسابقات هر تیم باید ۳ بازی با همگروهی‌های خود به انجام برساند. این ۳ بازی در تب‌های Matchday1 و Matchday2 و Matchday3 تقسیم بندی شده‌اند که در هر کدام، برنامه‌ی بازی‌های اول، دوم و سوم هر تیم به نمایش گذاشته شده است. برای مثال در تب Matchday1 می‌توانید برنامه‌ی ۱۲ بازی اول را که در روزهای متوالی انجام می‌گیرد مشاهده کنید. در هرکدام از این تب‌ها به ازای هر یک بازی شاهد کارت‌هایی هستیم که اطلاعاتی همچون نام گروه، پرچم دو تیم، تاریخ و ساعت بازی و شهر و ورزشگاهی که بازی در آن صورت می‌گیرد را شامل شده‌اند. این کارت‌ها به ترتیب تاریخ انجام بازی‌ها چیده شده‌اند تا بتوانید نزدیک‌ترین بازی را در بالای این جدول مشاهده کنید.

  • Knockout Stage

در حالت نمایشی Knockout Stage به جدولی مجهول دسترسی خواهید داشت که در حال حاضر در آن به جای نام و پرچم تیم‌ها، مواردی همچون "برنده‌ی گروه اول" قرار گرفته است. این بخش که دارای جدول ۱/۸، ۱/۴، ۱/۲ و فینال است درواقع برنامه ریزی بازی‌های آینده را به کاربر نمایش خواهد داد تا برای مثال مشخص شود در دور دوم بازی‌ها تیم اول گروه A با کدام تیم از گروه C بازی خواهد داشت. توسط این بخش می‌توانید یک پیش نمایش کلی از برنامه‌ی احتمالی بازی‌های آینده در ذهن داشته باشید. احتمالا بعد از پایان هر دور، این بخش نیز کامل شده و پرچم و نام تیم‌ها جایگزین اطلاعات مجهول فعلی خواهد شد.

Latest (آخرین اخبار)

این بخش به آخرین اخبار و حواشی و ویدیوهای مسابقات یورو ۲۰۱۶ اختصاص یافته است و در صورتی که زبان انگلیسی را متوجه می‌شوید می‌توانید با استفاده از این بخش در جریان تمام اخبار و حواشی مهم این مسابقات قرار بگیرید. استفاده از ویدیوها به اپلیکیشن‌های گذر از تحریم نیاز خواهد داشت.

Groups (گروه‌ها)

همانطور که در بالا اشاره شد در مسابقات یورو ۲۰۱۶ تعداد ۲۴ تیم حضور دارند که در ۶ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شده‌اند. توسط بخش Groups می‌توانید نگاهی کلی به تمام گروه‌ها داشته باشید که در کنار نام هر گروه، تیم‌های حاضر در آن نیز قابل مشاهده خواهد بود. در نمای عادی در مقابل هر تیم تعداد بازی و میزان امتیاز درج شده است اما اگر ویژگی Auto Rotate را در گوشی روشن کرده و صفحه‌ی نمایش را به صورت Landscape مشاهده کنید شاهد اطلاعات جزئی‌تری همچون تعداد برد، باخت، گل و‌... را نیز مشاهده خواهید کرد.

Teams (تیم‌ها)

با انتخاب این بخش، به یک صفحه‌ی ساده منتقل خواهید شد که پرچم ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته خواهد شد. با لمس هر پرچم، به پروفایل اختصاصی آن تیم منتقل خواهید شد که در آن شاهد اطلاعاتی همچون برنامه‌ی مسابقات آن تیم، نام و تصویر و شماره‌ی بازیکن‌های حاضر در آن تیم، آخرین اخبار و حواشی و‌... خواهید بود. در بخش نمایش بازیکن‌ها می‌توانید با لمس هر یک از افراد، به پروفایل شخصی او رفته و اطلاعات جامعی را درباره‌ی آن بازیکن مشاهده کنید. در بخش Players به معرفی این مشخصات خواهیم پرداخت.

Players (بازیکن‌ها)

با ورود به بخش بازیکن‌ها سه تب جداگانه در اختیار خواهید داشت. تب اول که با نام Barometr مشخص شده است ۲۰ بازیکن را به همراه بنرهای اختصاصی نمایش می‌دهد که می‌توانید با لمس هر کدام به پروفایل اختصاصی آن بازیکن منتقل شوید. تب دوم با عنوان Your Players به بازیکن‌های محبوبی که انتخاب کرده‌اید اختصاص خواهد یافت. هر بازیکنی که Follow کرده باشید صاحب یک بنر اختصاصی در این بخش خواهد شد تا بتوانید در صورت لزوم دسترسی سریع و راحت‌تری به پروفایل شخصی او داشته باشید. تب سوم نیز به Find Players اختصاص دارد و در آن لیست تمامی بازیکن‌های ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۱۶ نوشته شده است و توسط باکس جستجوی بالای صفحه نیز می‌توانید با تایپ نام بازیکن مورد نظر، به سرعت آن را پیدا کنید.

اما همانطور که در بخش قبل اشاره شد با لمس نام هر بازیکن به پروفایل اختصاصی او منتقل خواهید شد. در این پروفایل اطلاعات جالبی را در رابطه با بازیکن مورد نظر مشاهده خواهید کرد که از میان آن می‌توان به برنامه‌ی بازی‌های مقدماتی و یورو ۲۰۱۶ تیم آن بازیکن، آخرین اخبار و‌... دسترسی داشت. جالب‌ترین بخشی هم که در مشخصات هر بازیکن وجود دارد بخش شناسنامه‌ای آن بازیکن است که در آن اطلاعانی همچون تاریخ تولد، قد، وزن، تیم باشگاهی، تیم ملی و‌... قابل مشاهده است. بخش Ticketing و Fanzone هم در ادامه‌ی این منو قرار گرفته‌اند که مربوط به خرید بلیط برای بازی‌ها و‌... هستند که کاربرد خاصی برای کاربران ایرانی نخواهند داشت.

در آخر نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم وجود تبلیغات نسبتا زیاد در برنامه است که امری ناخوشایند و البته عجیب از سوی یوفا محسوب می‌شود چرا که انتظارها به این گونه بود که با توجه به نرخ درامدزایی بالای این مسابقات، یوفا حداقل از خیر تبلیغات در اپلیکیشن یورو بگذرد که متاسفانه این چنین نشد و در بخش‌های مختلف برنامه شاهد بنرهای تبلیغاتی هستیم که اگرچه وجود آزاردهنده‌ای ندارند اما در هر حال بودن آن‌ها نمای خام و یکدست برنامه را مخدوش کرده است. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود نسخه اندروید | دانلود نسخه آی او اس

یورو ۲۰۱۶ در ویندوزموبایل (اپلیکیشن Euro 2016 Schedule)

کاربران ویندوزموبایل می‌توانند از اپلیکیشن یونیورسال Euro 2016 Schedule که برای نسخه‌ی ۸ به بالای ویندوزموبایل و ویندوز۱۰ منتشر شده است استفاده کنند. این برنامه جدول کامل گروهی و همچنین برنامه‌ی دقیق بازی‌ها را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. علاوه بر این در این اپلیکیشن ویندوزی می‌توانید با ورزشگاه‌های یورو ۲۰۱۶ نیز آشنا شوید و از عکس‌ها و اطلاعات جالبی که در رابطه با هر استادیوم در این برنامه تعبیه شده است استفاده کنید. حتی جدول مسابقات آینده و تا فینال مسابقات نیز در برنامه به صورت مجهول طراحی شده است و می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی همچون "تیم اول گروه A" از بازی‌های آینده‌ی تیم‌ها مطلع شوید. این جدول با انجام دور اول بازی‌ها و مشخص شدن تیم‌های صعود کرده به روز خواهند شد و پرچم و نام تیم‌ها جایگزین این حالت خواهند شد. رابط کاربری برنامه نیز بسیار زیبا و شیک طراحی شده است به طوری که چه در موبایل و چه در کامپیوتر با یک نرم‌افزار جذاب و چشم نواز مواجه خواهید بود.

دانلود نسخه ویندوزموبایل

توجه: علاوه بر اپلیکیشن رسمی یورو ۲۰۱۶ می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی این مسابقات یعنی www.euro2016.com و همچنین جستجوی کلمه‌ی Euro ۲۰۱۶ در گوگل نیز به برنامه و نتایج مسابقات دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات