افزایش ۱۳۳ درصدی مجموع درآمد گجت های پوشیدنی با کسب درآمد ۶ میلیارد دلاری در سه ماهه اول ۲۰۱۶

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه‌ی ابتدایی سال جاری میلادی به رشد خود ادامه داده و با کسب درآمد ۶ میلیارد دلاری برای کمپانی‌ها رشدی ۱۳۳ درصدی را ثبت کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس آمارهای منتشر شده درآمد کمپانی‌ها از عرضه‌ی گجت‌های پوشیدنی به بازار در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۶ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نشان از رشدی ۱۳۳ درصدی دارد.

داده‌های ارائه شده گویای این موضوع است که اپل واچ از جمله‌ی اصلی‌ترین عوامل برای افزایش مجموع درآمد حاصل از فروش گجت‌های هوشمند به بازار است. هر چند اپل هنوز آماری را از میزان عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند خود به بازار ارائه نکرده، اما بسیاری از گزارش‌های منتشر شده گویای این موضوع است که ساعت هوشمند اپل بیشترین آمار فروش را بین سایر محصولات در اختیار دارد.

از مجموعه‌ی عواملی که نشان می‌دهد اضافه شدن اپل واچ باعث بالا رفتن درآمد حاصل از فروش گجت‌های پوشیدنی شده، افزایش میانگین قیمت به اندازه ۵۰ درصد به ازای هر گجت است. براساس آمارهای ارائه شده میانگین قیمت گجت‌های پوشیدنی به ۲۱۸ دلار افزایش پیدا کرده که می‌توان آن را فاکتوری مهم به منظور نمایش تاثیر ورود اپل واچ به بازار خواند.

در صورتی که رسیدن به رتبه‌ی اول در میان عرضه کنندگان گجت‌های هوشمند برای کاپرتینویی‌ها راضی کننده نباشد، باید به این نکته نیز اشاره کرده که این کمپانی موفق شده تا میزان عرضه‌ی محصولات خود را به بالاتر از میزان عرضه‌ی محصولات توسط کاسیو، سیتیزن و فسیل برساند. البته بزرگان دنیای ساعت‌سازی نظیر سواچ و رولکس همچنان در رتبه‌های اول قرار دارند، اما به هر حال ورود یک کمپانی که سابقه فعالیت اصلی آن تولید ساعت‌های هوشمند نیست می‌تواند زنگ خطری برای جدی گرفتن ساعت‌های هوشمند از سوی کمپانی‌های سنتی ساعت سازی است.

در میان گجت‌های پوشیدنی، برخلاف ساعت‌های هوشمند، دستبندهای سلامتی با کاهش قیمت میانگین همراه بوده‌اند، در حالی که میزان عرضه افزایش پیدا کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده فروش دستبندهای کمپانی‌های فیت بیت و جاوبون از مرز ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرده، اما رشد فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۸ درصد ثبت شده است، حال آنکه میانگین قیمت بیش از ۴۰ درصد در مقایسه با سه ماهه‌ی اول سال گذشته‌ی میلادی شاهد افزایش بوده است.

از جمله‌ی دلایلی که باعث شده تا میانگین قیمت دستبندهای هوشمند سلامتی کاهش پیدا کند، عرضه‌ی محصولاتی نظیر می بند شیائومی با قیمتی کمتر از ۳۰ دلار است. همچنین کمپانی‌های دیگر نظیر فیت‌بیت، جاوبون و سایرین با گسترده‌تر کردن طیف محصولات عرضه شده، گزینه‌های ارزان‌تری را نیز راهی بازار کرده‌اند.

با توجه به فعالیت‌های انجام شده توسط فیت‌بیت و وضعیت این کمپانی، به نظر می‌رسد ساعت‌های هوشمند با برخورداری از ویژگی‌های دستبند‌های سلامتی، آینده‌ی گجت‌های پوشیدنی را در اختیار خواهند گرفت.

اهمیت گجت‌های پوشیدنی از ابعاد دیگری نیز قابل بررسی است که همان تصاحب کمپانی‌های فعال در این حوزه توسط برندهای قدرتمندتر است. از این جمله می‌توان به خرید ۱۹۱ میلیون دلاری Withings توسط نوکیا اشاره کرد.

نظر شما در خصوص وضعیت بازار گجت‌های پوشیدنی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات