جزئیات تغییر نرخ تلفن ثابت؛ هر خط تلفن ۲۰۰ هزار تومان شد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی از مصوبات هفته‌ی گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد قیمت‌های جدید تلفن ثابت منتشر شد. بر این اساس قیمت خطوط تلفن ثابت ۴ برابر شده و حداقل کارکرد برای استفاده‌ از خط تلفن شهری و روستایی در نظر گرفته شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هفته گذشته و پس از یک سال و نیم بررسی و جلسات گوناگون، افزایش نرخ تلفن ثابت را تصویب کرد. البته این افزایش‌ کمتر از انتظار مدیران مخابرات و بیشتر از انتظار کاربران بوده است. 

بر اساس جزئیات منتشر شده، قیمت خطوط تلفن ثابت از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته و ۴ برابر گران شده است. در این بخش مدیران مخابرات درخواست افزایش به حداقل ۲۵۰ هزار تومان را داشته‌اند. آنها معتقدند هر خط مخابرات بیش از ۵۰۰ هزار تومان هزینه برای برقراری در بردارد. برای خرید تلفن ثابت باید هزینه ۱۰۰ هزار تومان را در ابتدا پرداخت کرده و ۱۰۰ هزار تومان دیگر را در اقساط ۳۶ ماهه بپردازند.

همانطور که پیش از این اعلام کردیم قیمت هر دقیقه مکالمه از ۳۰ ریال (معادل ۳ تومان) به ۴۵ ریال (معادل ۴.۵ تومان) رسیده است. 

از سوی دیگر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به جای گران شدن آبونمان که از طرف مدیران شرکت مخابرات ایران درخواست شده بود، میزان حداقل تماس یا همان کف کارکرد را مصوب کردند. بر این اساس مشترکان روستایی در ماه حداقل باید ۲۰۰ دقیقه تماس داشته باشند و در صورت استفاده کمتر میزان ۲۰۰ دقیقه کارکرد که هزینه ۹۰۰ تومان (۹۰۰۰ ریال) است را در صورت‌حسابشان خواهند دید.

مشترکان شهری نیز باید ۳۳۰ دقیقه کارکرد داشته باشند و در صورت استفاده کمتر از تلفن ثابت خود باید هزینه‌ی ۳۳۰ دقیقه کارکرد یعنی ۱۴۸۵ تومان (معادل ۱۴۸۵۰ ریال) هزینه در این بخش را پرداخت کنند.

البته این افزایش قیمت باید به تصویب هیئت دولت برسد و بعد از آن اجرایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات